2024-09-29, 12:06
Medlem
BarryHatters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Igår spelade nog Brage bort sig från allt vad allsvenskan heter

Blir nog inte ens kval om man spelar såhär 😔
Det gav jag upp för redan några omgångar sen. Vi har grunderna men saknar spets och gör alldeles för få mål. Det jag tycker vi framförallt saknar är förmågan att variera vårt spel. I de matcher på slutet där vi hamnat i underläge, som mot Helsingborg, Örgryte och igår mot Sandviken, så fortsätter vi bara tugga på med bollinnehav, relativt långsamt passningsspel och att slå ofarliga inlägg från kanterna mot en överskattad Ieltsin. Vi måste våga spela lite rakare och det allra helst mot de lag som gärna backar hem hela laget i straffområdet.
Citera
2024-09-29, 16:51
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Naj naj naj.. HIF ska gå upp! 4-0 mot Gefle idag! Men Utsikten får gärna skrälla.
Profetian, den enda sanningen!
Citera
2024-09-29, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Profetian, den enda sanningen!

Snyggt
Citera
2024-09-29, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Och två veckor senare är Landskrona fortfarande först med 6 poäng ner till kval och 7 poäng till fjärdeplatsen. Hur tycker du att ditt inlägg åldrats?
Vad säger du själv, efter ytterligare ett par veckor? Vi har gått om Landskrona BoIS och ligger, till skillnad från dem, på en allsvensk plats.

Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Och Helsingborgs ostoppbara tåg verkar ha spårat ur.
Jaså?

Citat:
Ursprungligen postat av gnirfengnorfen
Snyggt
Tack!
Citera
2024-09-29, 22:44
Medlem
Galantos avatar
Svagt av Helsingborg att inte göra tvåsiffrigt mot boxbollen och knulldockan Gefle.

Vi får börja om i norrettan men jag befarar att det kan bli lokalderbyn i tvåan mot andra gästrikelag från bondhålor i trakten.
Citera
2024-09-30, 09:56
Medlem
Jävlar vilket rödvitt segertåg som ångar fram i toppen av Superettan.
Efter några år med rejält läckage i röva känns det nästan obekvämt obekant att plötsligt ha spelat fem raka utan att släppa in mål. Dessutom efter att den vår dundergivne förstamålis pajat knät.

Sex raka segrar och tio raka utan förlust, och vi får väl säga att vår formtopp är bättre tajmad än Landskronas i början av säsongen. Inte dyngtaktiskt att ha den innan sommarfönstret va?
Utan Landskronas ras hade väl tabellen sett lite mer normal ut också, för att ligga på uppflyttning på 43 eller 44 poäng (beroende på Östers match ikväll) efter 25 omgångar är näst intill unikt lågt. Fick backa till 2008 för att hitta Assyriska som hade 44 poäng efter 25 spelade.
Snitten för en andraplats efter 25 är för övrigt 50,1 poäng de senaste tio åren.

Även om det ser bra ut går det förstås inte att slappna av förrän allt är matematiskt klart (vad än andra lags supportrar säger).

Den totala runkdrömmen vore förstås att säkra avancemang hemma mot örebro i nästnästa omgång. Den matchen spelas på en tisdag och avslutar omgången så vi kommer ha resultaten från övriga klara för oss. Förutsatt att vi slår Sundsvall - som fått upp lite fart nu va? - kan vi komma upp på 56 poäng vid vinst mot ösk.
Så om bara Helsingborg - apropå att ha fått upp farten - kan åka på en förlust mot Utsiken i nästa omgång så räcker det att Landskrona tappar poäng borta mot Östersund. Då räcker det med två vinster till.
Så kom igen, nu gör vi det här tillsammans! Tänk vilka fina scener vi kan få till.
Citera
2024-09-30, 12:38
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galanto
Svagt av Helsingborg att inte göra tvåsiffrigt mot boxbollen och knulldockan Gefle.

Vi får börja om i norrettan men jag befarar att det kan bli lokalderbyn i tvåan mot andra gästrikelag från bondhålor i trakten.

Det blir säkert division ett för er i Gefle men även för Skövde.
Citera
2024-09-30, 20:53
Medlem
zebra121s avatar
Härligt Oddevold!!
Citera
2024-09-30, 21:39
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Härligt Oddevold!!

Östersund med svartkassan ner på kvalplats.

Öjster..gick om Hif 5 omg kvar
Citera
2024-09-30, 23:53
Medlem
picapicans avatar
Det är dags gör Öster nu att kliva upp!
Citera
2024-10-01, 09:18
Medlem
Jävlar vad svettig tabellen är nu.
Hoppas verkligen ett par lag till är avhängda och att Degerfors är klara inför sista omgången när Öster kommer på besök. Vill inte uppleva ett nytt 1997-antiklimax.
Citera
2024-10-01, 12:46
Medlem
Att Landskrona BoIS skulle tappa kunde jag förstå på förhand. Jag ser inte dem som ett hot i längden. Däremot har Degerfors ett riktigt bra lag (plus ett försprång) och även Öster ser starka ut.

HIF kan behöva vinna minst typ fyra - eller möjligtvis tre - utav de återstående matcherna för att nå en direktplats. Det är inte en lätt sak att göra, men jag tror att vi slår Utsiktens BK (borta), GIF Sundsvall (hemma), Örebro SK (borta) och Örgryte IS (hemma). Det enda poängtappet jag räknar med är Sandviken (borta). Där tror jag på ett kryss.

Edit:
Helvete! Först nu kollade jag upp vilka Östers IF har kvar att möta. Det enda bra laget där är typ Degerfors IF och de spelar i sista omgången, då DIF sannolikt är klara för Allsvenskan. Frågan är hur motiverade som de rödvita spelarna kommer att vara i den matchen. Kanske inte alls.
Senast redigerad av Needs.more.brandy 2024-10-01 kl. 12:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in