2023-12-22, 00:11
Medlem
Många brukar tippa denna serie med expertkunskap, ibland någorlunda rätt, men ibland riktigt snett. Även inför denna upplaga kommer garanterat många försöka tippa rätt sluttabell, med hur stor framgång vet vi inte än.
Har tänkt pröva ett helt annat sätt att tippa denna (o)förutsägbara serie. Har skrivit alla lagen på var sin lapp, lagt in i en skål, och blandat. Sedan tar jag upp dem ett efter ett, och tippar att laget som plockas upp först kommer sist, och sedan uppåt, till laget som plockas upp sist, som tippas vinna serien.
Gör en spoiler för varje lag som plockas upp. Om det mot all förmodan finns någon som har vettigare saker för sig än att öppna 16 spoilers, så kommer hela tipset längst ner.¨

Nu kör vi.

Plats 16

Plats 15

Plats 14

Plats 13

Plats 12

Plats 11

Plats 10

Plats 9

Plats 8

Plats 7

Plats 6

Plats 5

Plats 4

Plats 3

Plats 2

Plats 1

Tipset i sin helhet blir alltså följande

Är upp till den som vågar, och känner sig manad, att komma med ett tips som stämmer bättre överens med verkligheten än detta.
Citera
2023-12-22, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Många brukar tippa denna serie med expertkunskap, ibland någorlunda rätt, men ibland riktigt snett. Även inför denna upplaga kommer garanterat många försöka tippa rätt sluttabell, med hur stor framgång vet vi inte än.
Har tänkt pröva ett helt annat sätt att tippa denna (o)förutsägbara serie. Har skrivit alla lagen på var sin lapp, lagt in i en skål, och blandat. Sedan tar jag upp dem ett efter ett, och tippar att laget som plockas upp först kommer sist, och sedan uppåt, till laget som plockas upp sist, som tippas vinna serien.
Gör en spoiler för varje lag som plockas upp. Om det mot all förmodan finns någon som har vettigare saker för sig än att öppna 16 spoilers, så kommer hela tipset längst ner.¨

Nu kör vi.

Plats 16

Plats 15

Plats 14

Plats 13

Plats 12

Plats 11

Plats 10

Plats 9

Plats 8

Plats 7

Plats 6

Plats 5

Plats 4

Plats 3

Plats 2

Plats 1

Tipset i sin helhet blir alltså följande

Är upp till den som vågar, och känner sig manad, att komma med ett tips som stämmer bättre överens med verkligheten än detta.
Vågat att du tippar Sandviken 4 och Oddevold 9 . Dom 2 nykomlingarna i serien . Otroligt imponerande faktiskt om det tipset slår in . Gällande Giffarna är jag rädd att du får rätt. Även om lagbygget så sakteliga börjar sätta sig så blir jag inte klok på vad styrelsen egentligen vill uppnå med alla dessa brutna kontrakt och besparingar hit och dit . Lyckas vi öht få ihop ett lag innan säsongen börjar så får vi se det som en rejäl bonus . I dagsläget känns det som att vi gräver våran egen grav .
Citera
2023-12-22, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Vågat att du tippar Sandviken 4 och Oddevold 9 . Dom 2 nykomlingarna i serien . Otroligt imponerande faktiskt om det tipset slår in . Gällande Giffarna är jag rädd att du får rätt. Även om lagbygget så sakteliga börjar sätta sig så blir jag inte klok på vad styrelsen egentligen vill uppnå med alla dessa brutna kontrakt och besparingar hit och dit . Lyckas vi öht få ihop ett lag innan säsongen börjar så får vi se det som en rejäl bonus . I dagsläget känns det som att vi gräver våran egen grav .

Detta är en serie som kan sluta hursomhelst, håller egentligen med om att nykomlingarna inte har speciellt goda förutsättningar, lag som inte har spelat i näst högsta serien på väldigt många år. Men, detta var det sätt som det blev. Och vad vet man, vem hade tippat Västerås och Utsikten topp 3 förra året.
Citera
2023-12-22, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Detta är en serie som kan sluta hursomhelst, håller egentligen med om att nykomlingarna inte har speciellt goda förutsättningar, lag som inte har spelat i näst högsta serien på väldigt många år. Men, detta var det sätt som det blev. Och vad vet man, vem hade tippat Västerås och Utsikten topp 3 förra året.

Som du säger var det knappast många som trodde på VSK och Utsikten bland dom första 3 ifjol .

Men lite väl vag jämförelse .

Västerås har ju ändå haft som mål att gå upp i Allsvenskan , vilket man också gjorde , om än att man kanske inte hade räknat med att göra det redan i år . Men däremot Utsikten är jag helt enig .
Citera
2023-12-22, 03:23
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Kul med Gefle borta i premiären, precis som 2023. Lång resa som jag verkligen ser fram emot!

Ska slipa lite på ett tips, men att vi vinner Superettan känns självklart iaf.
Citera
2023-12-22, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Kul med Gefle borta i premiären, precis som 2023. Lång resa som jag verkligen ser fram emot!

Ska slipa lite på ett tips, men att vi vinner Superettan känns självklart iaf.
Du är inte känd för att vara ödmjuk precis men att du ser det som självklart att ni vinner serien när ni var närmare div 1 den gångna säsongen än att slåss i toppen av tabellen är nästan imponerande
Senast redigerad av Azdz 2023-12-22 kl. 09:53.
Citera
2023-12-22, 11:21
Medlem
Mattias Lindström kliver in som assisterande i Degerfors. Ett gigantiskt stort steg uppåt jämfört med alla uppdrag han haft tidigare förstås, men hoppas han kan växa i kostymen.
Citera
2023-12-22, 12:08
Medlem
Gefle går upp och viken åker ur.
Citera
2023-12-22, 19:15
Medlem
MarlonBrandys avatar
Skönt med en Gefle sidekick i tråden. Nej, vi går inte upp, och Skitviken åker inte ur. Men vi hamnar före Köpviken. Unibets odds är ett skämt.

Öster springer hem serien.
Citera
2023-12-22, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarlonBrandy
Skönt med en Gefle sidekick i tråden. Nej, vi går inte upp, och Skitviken åker inte ur. Men vi hamnar före Köpviken. Unibets odds är ett skämt.

Öster springer hem serien.
Om Sandviken är ett köpelag vad är då inte Helsingborg?
Citera
2023-12-24, 10:07
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Känns sådär att Giffarna möter Östersund redan i första omgången runt 30-mars-1 april.

Snö, is och sträng kyla i mellersta Norrland den årstiden är ingen höjdare .

Kan hålla med om det men ifjol fick Östersund sin vilja igenom då deras hemmamatch spelades under Yran. Derbyt i Sundsvall gick på våren om jag inte missminner mig? 0-3.

Som boende i Medelpad tycker jag det är otroligt konstigt att man väljer att bryta med Hallenius och Robban. Sundsvall kanske ryker i år? Östersund kommer tillhöra övre halvan.
Citera
2023-12-24, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Kan hålla med om det men ifjol fick Östersund sin vilja igenom då deras hemmamatch spelades under Yran. Derbyt i Sundsvall gick på våren om jag inte missminner mig? 0-3.

Som boende i Medelpad tycker jag det är otroligt konstigt att man väljer att bryta med Hallenius och Robban. Sundsvall kanske ryker i år? Östersund kommer tillhöra övre halvan.
Ja oerhört märkligt med Hallenius och Robban.

På detta tar man återigen in Damus för att ersätta Hallenius .

Cedergren vet man inte var man har . Som tränare var han otroligt mesig , ville inte göra någon ledsen eller skaffa sig ovänner , men nu när han tagit över som sportchef verkar det inte lika viktigt längre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in