2023-12-21, 11:39
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Jag sænder julklappar till familjen och det ær några tusen som ær nerpackat i ett stort paket.

Jag kænner mig ærligt talat lite orolig sett til hur otroligt jævla dåliga Postnord ær. Men det sænds som paket, det ska læmnas ut från en større butik, så hoppas man slipper det vanliga blatte-postnord- slåsønderpaket-upplægget.

Fråga till svenskar i Sverige;

Varfør accepterar ni att ni har en post som inte fungerar? Som snor paket, som slår sønder, som tar och førstør så att man inte ens kan anvænda postgången? Mina førældrar har flera gånger bett mig att ta grejerna på flyg just før att post inte længre fungerar i Sverige.

Varfør accepterar ni det?

Det finns tusen saker i samhället som vi inte accepterar. Men vad ska vi göra? Det är inga folkomröstningar längre, dom bara bestämmer någonting också blir det så.
Citera
2023-12-21, 11:46
Medlem
Lasslys avatar
Fattar inte hur postnissen inte kunde förstå att han förr eller senare skulle hamna på video... orutti
Citera
2023-12-21, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Du måste vara minst 60 år. Det är lätt 20 år sedan postnord tog bort "Ömtåligt"-etiketterna och alla paket kastas hur som helst.

Det är naturligtvis den som packar som ska packa ordentligt. Men om postnord/dhl/schenker ändå trots bra inslagning skadar paketet så får man ersättning, jag får ca 10 ersättningar per år av dhl. Jag postar mycket.

Frågan är om det är rimligt att som avsändare behöva förutsätta den typ av behandling som videon visar? Man kan packa ordentligt utifrån om paketet hanteras på ett civiliserat sätt men när det är idioter i andra ändan som beter sig så här är det svårt att skydda sig annat än med orimligt försiktig packning.

Den anställde borde bli avskedad, det blir en lämplig julklapp. Det här beteendet är inte okej någonstans.

Ingen i Kusmark som vet vem det handlar om? Så jävla många paketmånglare kan det ju inte bo där.
Citera
2023-12-21, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lassly
Fattar inte hur postnissen inte kunde förstå att han förr eller senare skulle hamna på video... orutti

Det blir VAFAB-bil i fortsättningen för den "nissen". Den lilla blå PostNord-bilen lär han inte få köra mer.
Citera
2023-12-21, 12:44
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
Så där är det många av de andra budfirmorna som gör. Det vet jag eftersom jag har entrekamera. Jag köper inte känsliga varor med hemleverans längre.

Sen är det väl självklart att man reklamerar till den man köpt varan av? Man kan lämna ett klagomål till PostNord om man vill men det är ju den man köpt varan av som är kund hos PostNord så det driver man ju inte själv. Så på den punkten är den gode Gustav ute och cyklar är jag rädd.

Den som har köpt frakten är den som kan reklamera. Ingen annan.

Det som är kul med filmer som visar uppenbar nonchalans är att man kan som kund kan hävda att
transportören skadat innehållet med uppsåt. När man kastar paket på det viset så bör personen inse
att innehållet kommer att skadas och att man är likgiltig för skador som uppstår.
Citera
2023-12-21, 12:50
Medlem
TonaldRumps avatar
Är inte ens förvånad.
Har sagt samma sak i andra trådar. Postnord när ett jävla skämt till företag. Ingen vill frivilligt jobba där, så inte konstigt att det blir så här.
Citera
2023-12-21, 12:50
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bofop
Frågan är om det är rimligt att som avsändare behöva förutsätta den typ av behandling som videon visar? Man kan packa ordentligt utifrån om paketet hanteras på ett civiliserat sätt men när det är idioter i andra ändan som beter sig så här är det svårt att skydda sig annat än med orimligt försiktig packning.

Den anställde borde bli avskedad, det blir en lämplig julklapp. Det här beteendet är inte okej någonstans.

Ingen i Kusmark som vet vem det handlar om? Så jävla många paketmånglare kan det ju inte bo där.
Det är inte så svårt i verkligheten. Om du anmäler en skada så får du en fråga på hur du packat, innerförpackningen, foto på skadan, och jag har aldrig nekats ersättning (för post-produkter som ger ersättning). Om detta gick som varubrev eller förbetald frakt utan försäkring så kan man kanske dock bara bli arg på postnord.

Kan tillägga att jag postar 1000-2000 lätta paket per år med postnord och de blir aldrig skadade. Att postnord fungerar dåligt och skadar eller tappar bort paket är en myt. Med DHL postar jag lika många men där får jag kanske 5 skador per år.
Senast redigerad av Barents 2023-12-21 kl. 12:53.
Citera
2023-12-21, 12:53
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ngades-pa-film

Gustav, 39, fångade när brevbäraren kastade den beställda julklappen från sin bil på film. Chauffören stannar sedan vid några brevlådor lite längre bort. Gustav försökte då konfrontera brevbäraren som valde att inte svara på hans frågor och åkte sedan från platsen.

Men Postnord vill inte ersätta skadorna – de bad honom plocka ned filmen.

– De ringde och bad om ursäkt och det är ju jättebra. Men ersättning tyckte de jag skulle ta med avsändaren. Det tyckte jag var knepigt eftersom det finns på film att det var Postnord som orsakat skadorna.

Under samtalet bad även Postnord att Gustav skulle plocka ned filmen från Facebook.

– Eftersom de inte var villig att hjälpa mig så sa jag att den nog får ligga kvar, säger Gustav.

---------------

Vad heter brevbäraren? Vilket ljushuvud. Nog för att det kan finnas idioter inom alla företag, men Postnord visade ju också här hur äckligt hela företaget är när de vägrade ersätta skadorna tills videon kom ut på Facebook och i media. Företaget Postnord är ju uppenbarligen i brevbäraren personifierad. Då jävlar blev det fart, då ville de att Gustav skulle ta ned videon illa kvickt.

Riktigt äckligt företag som tycker att avsändaren ska ersätta skadorna när det FINNS PÅ FILM att Postnord KASTAT paketet.

Vilken jävla tomte! Sparken direkt!
Citera
2023-12-21, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Varför skyddar man chauffören, det är ju verkligen fel person på jobbet?

Förmodligen för att folk är som folk är. Ja brevbäraren är ett rikspucko som inte borde dela ut post. Men jag kan tänka mig att när drevet började gå så började säkert kreti och pleti och söka upp och hota honom med både det ena och andra. Antagligen både på sociala medier, men kanske även på telefon och hemma. Det är helt orimligt, han kommer nog få sitt straff ändå. Det är postnord som är ansvariga och det är de som ska dela ut eventuell påföljd till föraren, inte allmänheten.
Citera
2023-12-21, 13:36
Medlem
Vilket jävla stolpskott. Hatar postnord för det blir bara krångel oftast. Brukar alltid försöka ta andra alternativ om jag kan.

Vilken kundservice också. Hade kokat!
Citera
2023-12-21, 13:45
Medlem
Det är tyvärr knappast unikt. Bara att det nu fångades på film...

Jobbade i många år i butik, där vi delade lastbrygga med ICA, som var postombud.
Vid flertalet tillfällen såg jag posten/postnords personal kasta paket från bilen in i burarna... Första gången det hände såg jag honom kasta en stor kartong, som såg ut att innehålla en stationär dator... jättebra.

Jag filmade vid ett par tillfällen, och frågade om de tyckte de gjorde ett bra jobb...
De såg rädda ut, och lyfte sen fint i resterande paket. Men så länge ingen står & tittar på dom slänger de likförbannat med paketen igen...

Det är inte mycket bättre med DHL & Schenker, tex tyvärr...

Sen är det svårt att få ersättning. De flesta fraktbolag har maxtak för hur hög ersättning de betalar ut. Så det är företaget som skickat paketet som får ta större delen av smällen ekonomiskt. Vi skickar en massa paket till återförsäljare runtom i landet. Och när de kommer bort eller förolyckas får vi om vi har tur ut en bråkdel av varornas värde. Och måste såklart skicka nya varor till återförsäljaren.
Citera
2023-12-21, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Vilken jävla tomte! Sparken direkt!
Vem är postnissen ?? Är han outad än ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto