Citat:
Ursprungligen postat av
bofop
Frågan är om det är rimligt att som avsändare behöva förutsätta den typ av behandling som videon visar? Man kan packa ordentligt utifrån om paketet hanteras på ett civiliserat sätt men när det är idioter i andra ändan som beter sig så här är det svårt att skydda sig annat än med orimligt försiktig packning.
Den anställde borde bli avskedad, det blir en lämplig julklapp. Det här beteendet är inte okej någonstans.
Ingen i Kusmark som vet vem det handlar om? Så jävla många paketmånglare kan det ju inte bo där.
Det är inte så svårt i verkligheten. Om du anmäler en skada så får du en fråga på hur du packat, innerförpackningen, foto på skadan, och jag har aldrig nekats ersättning (för post-produkter som ger ersättning). Om detta gick som varubrev eller förbetald frakt utan försäkring så kan man kanske dock bara bli arg på postnord.
Kan tillägga att jag postar 1000-2000 lätta paket per år med postnord och de blir aldrig skadade. Att postnord fungerar dåligt och skadar eller tappar bort paket är en myt. Med DHL postar jag lika många men där får jag kanske 5 skador per år.