Varför skyddar man chauffören, det är ju verkligen fel person på jobbet? PostNord har förmodligen högst porto i EU och samtidigt absolut sämst service. 15 kr för att skicka ett vykort/julkort men det räcker inte utan det höjer de efter nyår.
Jag skrev följande: "Postnord vägrade ersätta skadorna tills videon kom ut på Facebook och i media.". I inledningen ville de ju ej ersätta honom.
Från artikeln: "– De ringde och bad om ursäkt och det är ju jättebra. Men ersättning tyckte de jag skulle ta med avsändaren.".
Sen som vanligt när det kommer ut till media så gör de en u-sväng och vill jäääättegärna ersätta, som dom fega grisar de är.
Det handlar väl bara om att mottagaren har inget avtal med postnord och mao kan denne inte reklamera frakten, det måste avsändaren, som faktiskt ingått avtalet göra. Så har det alltid varit.
Det handlar väl bara om att mottagaren har inget avtal med postnord och mao kan denne inte reklamera frakten, det måste avsändaren, som faktiskt ingått avtalet göra. Så har det alltid varit.
Ja detta. Att målsägande inte begriper på ett sådant enkelt förfarande får mig också att tro att han ljuger om att det gick sönder.
Hade han filmat öppningen så hade det vägt tyngre, men folk ljuger hiskeligt på internet för clout
Lite synd att just den brevbäraren fick bära hundhuvudet (eller en ful smiley). Postnord är ju genomruttet. För ett år sedan tryckte koncernchefen upp sin lön till 842 000 i månaden. Strax före denna jul för två veckor sedan slängde hon ut sin sverigechef på dagen. Kan inte bara nån slänga ut hela företaget och börja om utan danskarna, där de lyckas med nåt.
Gustav, 39, fångade när brevbäraren kastade den beställda julklappen från sin bil på film. Chauffören stannar sedan vid några brevlådor lite längre bort. Gustav försökte då konfrontera brevbäraren som valde att inte svara på hans frågor och åkte sedan från platsen.
Men Postnord vill inte ersätta skadorna – de bad honom plocka ned filmen.
– De ringde och bad om ursäkt och det är ju jättebra. Men ersättning tyckte de jag skulle ta med avsändaren. Det tyckte jag var knepigt eftersom det finns på film att det var Postnord som orsakat skadorna.
Under samtalet bad även Postnord att Gustav skulle plocka ned filmen från Facebook.
– Eftersom de inte var villig att hjälpa mig så sa jag att den nog får ligga kvar, säger Gustav.
---------------
Vad heter brevbäraren? Vilket ljushuvud. Nog för att det kan finnas idioter inom alla företag, men Postnord visade ju också här hur äckligt hela företaget är när de vägrade ersätta skadorna tills videon kom ut på Facebook och i media. Företaget Postnord är ju uppenbarligen i brevbäraren personifierad. Då jävlar blev det fart, då ville de att Gustav skulle ta ned videon illa kvickt.
Riktigt äckligt företag som tycker att avsändaren ska ersätta skadorna när det FINNS PÅ FILM att Postnord KASTAT paketet.
haha, du skall veta hur ALLA paketföretag hanterar paketen på sina lager, jag har jobbat på både Post Nord och Schenker, det är så här det går till. Vad fan tror du skall hända: du betalar någon en jävla skitlön för att lyfta 15 ton om dagen, och så skitstressigt så du får köra och äta din jävla macka samtidigt som lunch. Då blir det att man skiter i allt
Vad heter brevbäraren? Vilket ljushuvud. Nog för att det kan finnas idioter inom alla företag, men Postnord visade ju också här hur äckligt hela företaget är när de vägrade ersätta skadorna tills videon kom ut på Facebook och i media. Företaget Postnord är ju uppenbarligen i brevbäraren personifierad. Då jävlar blev det fart, då ville de att Gustav skulle ta ned videon illa kvickt.
Riktigt äckligt företag som tycker att avsändaren ska ersätta skadorna när det FINNS PÅ FILM att Postnord KASTAT paketet.
Har själv varit med om liknande, kanske bättre att med full kraft slänga tillbaka försändelsen rakt i huvudet på brevbäraren?
Klockrent att filma när brevbäraren kastar sönder paketet, skulle aldrig tagit ned filmen förrän jag fått en offentlig ursäkt och ersättning!
Dock är lagen sådan att även om man filmar en tjuv så får man inte lägga ut filmen och "outa tjuven" https://www.svt.se/nyheter/lokalt/or...-vara-olagligt så jag förstår varför ansiktet blurrades, här har regeringen och politikerna något som skall ändras i Sveriges lag.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!