• 6
  • 7
2023-12-23, 17:33
Skulle också kastat av skiten om paketet såg ut som de gjorde istället för att få skäll för nåt som jag mest troligt inte är skyldig till. Roligt att de alltid är barnens jul som blir förstörd och åratal av möten med psykologer som följd av ett paket. Lägligt också att allt finns på film.
Citera
2023-12-25, 23:15
Medlem
Det är väl underförstått att man vill att varan ska anlända OCH i ursprungligt skick? Vem betalar för att få hem något skadat?

Rent äckligt vad dom håller på med. Posten är för många den enda länken/möjligheten att kunna bedriva sin hobby där man samlar på något då sakerna kommer från städer långt bort, ibland helt andra länder. Saker man också betalar dyrt för i tull för att få hem.

Så tar sig något drägg friheten and slänga runt det som skräp🤮
Citera
2023-12-26, 13:31
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Dödshot är väl att ta i, men mannen ska givetvis skiljas från sin tjänst.
Citera
2023-12-27, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Man fattar väl att sådana paket kastas hejvilt innan det kommer fram, det borde väl packas bättre el lev som ömtåligt gods.
Inte skulle jag skicka något som inte tål att kastas in i en vägg.

Jo men du och jag tillhör ju undantagen. Tittar man på klippet så ser man något som är
inslaget i brun papp. Inte en kartong ens. Folk har noll koll på hur man packar.
Har "släkting" som jobbar på en ICA butik som är postombud. dvs folk kommer dit med saker som
skall skickas. Batteriladdare som är " emballerad" i en hopknuten plastpåse.
Monopolspel i en vanlig coop papperskasse. osv osv. Nu skickar jag väldigt få gånger på ett år men
när jag väl skickar så tänker jag så här:
Paketen transporteras i postburar. Mitt paket kan hamna längst ner i buren. Då kan lätt 300 kg andra
paket hamna ovanpå. Klarar min kartong inte det så är det inte packat tillräcklig bra.
99.9 % av alla skador skulle kunna undvikas om folk inte var så in i helvete dumma i huvudet.
Men Postnord och andra ( dhl/schenker/bring/ups etc ) kan ju inte säga till sina kunder att dom är
dumma i huvudet.

Vill / kan du inte packa bra så har du tre val:
1. Skicka inte
2. Stoppa det i din egen eller annans bil och kör själv.
3. Anlita budbil som lägger ditt dåligt emballerade paket på sätet brevid och kör dörr-dörr
Citera
2025-08-15, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
https://www.facebook.com/photo/?fbid...50172789853305

"Filmen jag la ut igår när Postnord ”lämnade” paket hos oss spreds galet snabbt och brett. På ett dygn hade 400 000 människor sett filmen. Det var också närmare 1000 kommentarer och 3000 delningar.

Idag valde vi att ta bort filmen eftersom att folk inte kan bete sig och skriver hemska saker riktade mot chauffören. Filmen och historiken bakom den lever istället kvar på Norran, Tv4, Aftonbladet och Expressen men med chauffören blurrad efter våra önskemål.".

men jävla censurivrare och idiot
"Idag valde vi att ta bort filmen eftersom att folk inte kan bete sig och skriver hemska saker riktade mot chauffören. Filmen och historiken bakom den lever istället kvar på Norran, Tv4, Aftonbladet och Expressen men med chauffören blurrad efter våra önskemål."."
så idioten stödjer censur
dra åt helvete!
blir så jävla förbannad
i d i o t!!!!!
Citera
2025-08-15, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Klockrent att filma när brevbäraren kastar sönder paketet, skulle aldrig tagit ned filmen förrän jag fått en offentlig ursäkt och ersättning!

Dock är lagen sådan att även om man filmar en tjuv så får man inte lägga ut filmen och "outa tjuven" https://www.svt.se/nyheter/lokalt/or...-vara-olagligt så jag förstår varför ansiktet blurrades, här har regeringen och politikerna något som skall ändras i Sveriges lag.

ja men idioten som tog ner filmen var en feg idiot
nä blir bara förbannad av denna tråd
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här