2023-12-21, 17:58
Medlem
Hegamons avatar
Den brevbäraren, vilket fullkomligt idiotiskt sätt att leverera ett paket på. Nog förekommer det allt att paket hanteras oaktsamt. Jag har jobbat på postnord en kort period. Att paket slängs ner eller upp i burar det är en sak, men detta, så skulle inte ens jag levererat ett paket på. Det är uppenbart att det som ligger i paketet kan gå sönder om det slängs så.

Postnord har enligt mig ansvaret för hur paketen levereras och finns det dessutom på film tycker jag postnord ska betala för innehållet. Likaså att Postnord säger till brevbäraren att så ska du inte leverera paket.

Orsaken till att jag inte jobbar på Postnord, det var dels tråkigt. Men det är också enkelt att ilska kan gå ut över paketen, eftersom jobbet ofta är stressat. Det ska arbetas kontinuerligt och allt ska scannas in i en handterminal som glappar och piper. Dag, efter dag.
Citera
2023-12-21, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Jag sænder julklappar till familjen och det ær några tusen som ær nerpackat i ett stort paket.

Jag kænner mig ærligt talat lite orolig sett til hur otroligt jævla dåliga Postnord ær. Men det sænds som paket, det ska læmnas ut från en større butik, så hoppas man slipper det vanliga blatte-postnord- slåsønderpaket-upplægget.

Fråga till svenskar i Sverige;

Varfør accepterar ni att ni har en post som inte fungerar? Som snor paket, som slår sønder, som tar och førstør så att man inte ens kan anvænda postgången? Mina førældrar har flera gånger bett mig att ta grejerna på flyg just før att post inte længre fungerar i Sverige.

Varfør accepterar ni det?

De är ingeting vi uppskattar men kan tyvärr inte påverka hur de ser ut i nuläget med posten här i landet. Hur fungerar de själv hos er??
Citera
2023-12-21, 22:08
Medlem
WitchcultTodays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Hur vet man att innehållet gick sönder just vid detta tillfälle? Transportkedjan kan vara ganska lång.
Sedan visar studier som något amerikanskt transportbolag hade gjort, att varje paket tappas I SNITT tre gånger.

Är paketet inte emballerat väl så går innehållet sönder.
Skulden ligger hos avsändaren.

Men visst, kasta paket är kanske inte helt optimalt och sådana människor borde ändå få kicken.

Så vad, PostMord-snubben bör då ha friheten att sopa iväg paketet i luften för han gjorde bedömningen att det redan såg lite tilltufsat ut?

Ja, förhoppningsvis får han sparken. Han bör ej få fler "chanser"

Lär inte vara första och enda gången han gjort såhär? Säkert särskilt inte i stressiga jultider. Bara att det gått bra/han kommit undan de andra sjutton gångerna tidigare samma dag, typ

Hoppas flera med kameror börjar kika (mer frekvent) haha

Att paketet eventuellt tappats tre gånger innan kan jag tycka inte har ett dugg att göra med saken eller rättfärdigar hans agerande?
Citera
2023-12-21, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molekyl3n
En helt vanlig dag på postmord, en vanlig utdelare, en vanlig hantering, en vanlig dag.
Men fan, paketet kom åtminstone FRAM dock - otroligt men sant!
Finns mycket och säga som sticker ut bl a när dom lämnar bilarna med nyckel i när dom levererar post hänt ofta genom åren
Citera
2023-12-22, 01:10
Man fattar väl att sådana paket kastas hejvilt innan det kommer fram, det borde väl packas bättre el lev som ömtåligt gods.
Inte skulle jag skicka något som inte tål att kastas in i en vägg.
Citera
2023-12-22, 04:45
Medlem
Imalosers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Varfør accepterar ni att ni har en post som inte fungerar? Som snor paket, som slår sønder, som tar och førstør så att man inte ens kan anvænda postgången? Mina førældrar har flera gånger bett mig att ta grejerna på flyg just før att post inte længre fungerar i Sverige.

Varfør accepterar ni det?

Vi får inga barn längre, brottsligheten sprider sig som en cancer, vården börjar knaka i fogarna, skolan är åt helvete, polisen är åt helvete, vi har radikalfeminister och vänstertomtar som hejar på landets förfall så...

Dels finns det mer angelägna problem, dels har svensken tappat gnistan och bryr de sig inte om ovanstående så är nog en halvkorrupt postfirma ganska långt ner på prio-listan.
Citera
2023-12-22, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
https://www.facebook.com/photo/?fbid...50172789853305

"Filmen jag la ut igår när Postnord ”lämnade” paket hos oss spreds galet snabbt och brett. På ett dygn hade 400 000 människor sett filmen. Det var också närmare 1000 kommentarer och 3000 delningar.

Idag valde vi att ta bort filmen eftersom att folk inte kan bete sig och skriver hemska saker riktade mot chauffören. Filmen och historiken bakom den lever istället kvar på Norran, Tv4, Aftonbladet och Expressen men med chauffören blurrad efter våra önskemål.".
och vem är chauffören om vederbörande är "blurrad"? Är det någon av "nysvenskarna" som har fått sin lönekostnad betald av arbetsförmedlingen som vanligt?
Citera
2023-12-22, 08:34
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
och vem är chauffören om vederbörande är "blurrad"? Är det någon av "nysvenskarna" som har fått sin lönekostnad betald av arbetsförmedlingen som vanligt?

Nej han såg ganska svensk ut.

Etik och moral, därtill just arbetsmoral, kanske borde gås igenom mer ingående för alla yngre medarbetare på alla arbetsplatser nu mera....
Citera
2023-12-22, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WitchcultToday
Så vad, PostMord-snubben bör då ha friheten att sopa iväg paketet i luften för han gjorde bedömningen att det redan såg lite tilltufsat ut?

Ja, förhoppningsvis får han sparken. Han bör ej få fler "chanser"

Lär inte vara första och enda gången han gjort såhär? Säkert särskilt inte i stressiga jultider. Bara att det gått bra/han kommit undan de andra sjutton gångerna tidigare samma dag, typ

Hoppas flera med kameror börjar kika (mer frekvent) haha

Att paketet eventuellt tappats tre gånger innan kan jag tycka inte har ett dugg att göra med saken eller rättfärdigar hans agerande?

Studien, som var en egenstudie, visar att paket tappas väldigt ofta inom dessa företag som sysslar med paketleveranser. Det visar att man måste emballera godset väl, eftersom det tappas så ofta.
Är det inte emballerat väl så går godset sönder.

Det är inte klarlagt att innehållet faktiskt gick sönder vid denna persons hanterande eller om det redan var trasigt. Paketet såg tydligen mosat ut redan innan.

Ingenstans i det jag skrev kan man hitta något som rättfärdigar den anställdes beteende. Jag var väldigt tydlig med att han borde få kicken.
Citera
2023-12-22, 10:47
Medlem
Bevittnade för ett par dagar sedan inifrån arbetsplatsen ett fordon från nämda företag, en modell skåpbil komma inbackandes i hastig fart. Ut kommer en ung kille och öppnar skåpdörrarna där bak och hoppar in i en total röra av paket och kuvert i alla dess storlekar som han otåligt krafsar runt i för att hitta det han ska lämna.
Verkar vara lite av ett standardföhållande på det företaget.
Citera
2023-12-22, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarklangaren
Så går det när man betalar låga löner till en hårt arbetande person i en stressig arbetsmiljö, sluta överkonsumera och beställa så jävla mycket skit som ni gör, löskukar, kinesiskt skräp från Wish, julklappar, mediciner och allt annat mög som är totalt onödigt.

Jag hade fan sparkat ut paketen ur bilen utav ren ilska varje jävla dag till jag fått sparken och kan sitta hemma på bidrag, så kan ni köra o hämta ert eget skit ni måste ha i affären själv, latmaskar.

Killen hade väl en dålig dag efter fått stå ut med idioter som ska filma och klaga vid varannat stop.

Skärp er.
Jag försvarar inte brevbärarens agerande, men jag kan ha en viss förståelse. Många här i tråden sitter och har åsikter om en bransch de har noll yrkeserfarenheter inom. Att jobba som brevbärare eller budbildförare är ett mycket otacksamt jobb med tunga lyft, många steg och stress, m.m, till en väldigt medioker kompensation. Citymail och Postnord betalar väldigt dåligt. Många slutar inom ett år, personalomsättningen är hög. Man kan inte förvänta sig god service av ett företag som behandlar sin personal som skit och kompenserar personalen med urusla löner. Svenska Posten hade inte de bästa lönerna heller, men svenska Posten behandlade sin personal bättre än vad Postnord gör. Postnord är till stor del skit p.g.a deras dåliga personalpolitik.
Citera
2023-12-22, 12:16
Medlem
De eliminerar Postnords framtid. Staten planerade starta nytt företaget digital och drönare...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in