2023-12-20, 22:38
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mammaodl
Inte riktigt va... vet en som är utbildad och sökt jobb i 10 år utan att få det som ny bytt bana helt..

Jag jobbar i branschen. Det saknas helt klart folk.
Citera
2023-12-20, 22:53
Medlem
tomyhockeys avatar
köp en resturang bli chef så kör du allt svart som babbarna svarta råvaror svart arbetskraft så har du minst 50k i månaden om inte mer du kan stå i kassan och ta betalt jag menar inte pizzeria resturang typ större resturanger där det serveras 3 olika lunch måltider fisk kött / veckan och alkohol
Citera
2023-12-20, 22:57
Medlem
Tänker spontant på jobb där risken att dö är typ... 50/50 xD

Oljeplattform, fiskare ( tänk er deadliest catch)

Såg på facebook en man som bytte en ljuskälla 2 ggr om året och fick en jävla massa pengar, varför? Jo det var flera meter upp i luften.

Tänk i dom banorna så ska du nog hitta något.
Citera
2023-12-20, 22:59
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Om du hittar hantverksjobb där ackordslön är norm så kommer du upp i dessa summor
på en bra månad med få röda dagar ( utan att jobba övertid )

tex.
VVS montör
Golvläggare
Plattsättare

du skall jobba på nybyggnation, inte hemma hos folk.

ungefär hälften av rörmokarna arbetar på ackord. Av dem gick 30 procent på rakt ackord
det är dom som tjänar bäst. Inga problem att komma upp i 300 kr i timmen.
Haha, skitsnack din jävla tomte! Jag känner många hantverkare och i synnerhet VVSare det är INGEN som ligger över 50 tkr/månaden, spelar ingen roll om du går på ackord eller ej. Sluta sprid lögner din jävla pajas!

Till dig ts: Det beror på många faktorer, jag själv jobbar som projektledare för tillfället och har 56000 varje månad. Det är dock stressigt och mycket ansvar, inte för allihopa. Men lyssna inte på skitsnackare som "Felix" här ovanför.
Senast redigerad av kukflash 2023-12-20 kl. 23:03.
Citera
2023-12-20, 23:17
Medlem
fittslems avatar
OnlyFans ger riktigt bra betalt
Citera
2023-12-20, 23:33
Medlem
IceEyess avatar
NHL-proffs överensstämmer med dina kriterier.

Rörligt, fysiskt och inkluderar kontinuerlig träning.
Lönen är avsevärt högre än 50 000 kronor/månad.
Framtidsutsikterna är goda.
Citera
2023-12-20, 23:36
Medlem
Som byggnadsarbetare på accord kan du tjäna upp mot 300kr timmen... Men den som tjänade mest på sista bygget var fogkillen... tar en vecka att lära sig å allt ryms i en hink...
Citera
2023-12-20, 23:53
Medlem
ICKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skapatcho
Hockey proffs
Fotbolls proffs
Tennis proffs
Golf proffs
Gitarrist
Trummis

Riksdagspolitiker
Bankrånare
Tjänar man automatiskt stora pengar på det? I så fall har jag verkligen gått bet på mycket pengar..
Citera
2023-12-21, 01:05
Medlem
Finns inga vanliga yrkesjobb (fältjobb dvs icke kontor) i Sverige där man har en lön över 50tkr i månaden. Endast grundlönen!
Alla som kommer upp i den summan, har OB och andra tillägg.
Senast redigerad av Noccofocus 2023-12-21 kl. 01:08.
Citera
2023-12-21, 01:26
Medlem
Gardenhose88s avatar
Om du är bög kan du sälja ditt ärsle och tjäna mycket pengar. Det blir winwin ju om du är bög. Du bli tryckt i ditt ärsle 8 gånger per dag då blir 240000 kr på en månad. Lycka till.
Citera
2023-12-21, 07:20
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mammaodl
Inte riktigt va... vet en som är utbildad och sökt jobb i 10 år utan att få det som ny bytt bana helt..

Jag träffar varje vecka företag som skriker efter automationare så din kompis är antingen utvecklingsstörd, handikappad eller invandrare som inte kan språket?

Man kan inte förlita sig på det som kommer ut hos arbetsförmedlingen utan man måste leta på flera ställen.
Vart bor din vän?
Citera
2023-12-21, 08:08
Medlem
Bli en extremt duktig rör svetsare då tjänar du massor av pengar 💸
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in