2006-10-15, 10:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zleepy
kan det vara så att den sk "interpol" agenten egentligen är ägaren till pengarna?

För jag har för mig att Bjhur snackade om kovac's eller liknande och
när man får se den multi-cigarret-rökande mannen stå och snacka i telefonen så nämner han väl typ "ah, kovac" här eller ngt sånt...

Just därför det enda han bryr sig om är VAAART pengarna är, samt varför man aldrig ens fått se han byta film i kameran/samt denna rackliga byggnad när Pål flydde...

du har förmodligen rätt.
Bhjur har varit involverad i någon slags penningtvätt av ett kriminellt gängs pengar. Pengar som Manne, Viktor mfl stal. När pengarna var borta så tog bhjur på sig skulden för felspekulationen av 12miljoner för att hamna i fängelse och på så sätt skydda sig mot gänget. Nu är det gänget på jakt efter pengarna och därmed också Manne mfl.
Citera
2006-10-17, 23:58
Medlem
Ofrisks avatar
Tycker serien e grym å längtar som fan till nästa avsnitt. Tycker om svenska b-filmer/serier med kriminellt inslag
Citera
2006-10-18, 03:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spooz
du har förmodligen rätt.
Bhjur har varit involverad i någon slags penningtvätt av ett kriminellt gängs pengar. Pengar som Manne, Viktor mfl stal. När pengarna var borta så tog bhjur på sig skulden för felspekulationen av 12miljoner för att hamna i fängelse och på så sätt skydda sig mot gänget. Nu är det gänget på jakt efter pengarna och därmed också Manne mfl.

Nää..verkligen?

Är ju det hela Serien går ut på,

Dom fyra trodde inte bhjur skulle anmäla stölden då pengarna var "dirty money" .. men det han anmälde var dom 12,1mille som saknades...

Och sjäkvklart vill rätta ägarna till dom 354millarna ha tillbaka sina pengar

Just därför jag frågade om kanske interpol agenten var denna kovac som verkar äga stålarna då det lät som han presenterade sig som kovac i telefon..
Citera
2006-10-18, 15:40
Medlem
Consiglieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zleepy
kan det vara så att den sk "interpol" agenten egentligen är ägaren till pengarna?

För jag har för mig att Bjhur snackade om kovac's eller liknande och
när man får se den multi-cigarret-rökande mannen stå och snacka i telefonen så nämner han väl typ "ah, kovac" här eller ngt sånt...

Just därför det enda han bryr sig om är VAAART pengarna är, samt varför man aldrig ens fått se han byta film i kameran/samt denna rackliga byggnad när Pål flydde...

Tänkte också på det när han svarade i telefonen. Det är mycket möjligt att det är samma person. Men sa han inte i början att han var från Europol? Europeiska motsvarigheten till Interpol.

Förövrigt tycker jag att det är en bra serie, synd bara att 5:an inte verkar tycka det.
Citera
2006-10-18, 16:47
Medlem
Urmes avatar
Serien är lite seg, men helt klart sevärd, de borde dock lägga den på söndagar 20.00/21.00 eller nåt istället för lördagar vid midnatt! Tur att man har möjlighet att tanka serien dagen efter
Citera
2006-10-18, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Consiglieri
Tänkte också på det när han svarade i telefonen. Det är mycket möjligt att det är samma person. Men sa han inte i början att han var från Europol? Europeiska motsvarigheten till Interpol.

Jo och att han hette Hans Johannesson. Så man vet aldrig.
Citera
2006-10-28, 18:49
Bannlyst
Nytt avsnitt ikväll 23:00

Del 6 av 8.
Citera
2006-10-29, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Consiglieri

Förövrigt tycker jag att det är en bra serie, synd bara att 5:an inte verkar tycka det.

Jo men nu så vet man ju att han är ägaren till dom 354miljonerna..
Självklart sätter det mera press på dom om han säger att han är från en myndighet som tänker sätta dit dom stenhårt, då kan han ju mjölka dom ännu mera på info om det hela... : )

Jo, det är synd, har följt alla avsnitt och kommer se slutet utan problem =)

Första avsnittet man såg så trodde man dom började från slutet typ, dvs att dom satt fast redan och slutet var förutbestämt, men nu verkar det helt annorlunda, då dom är på fri fot och hade 72tim att skaffa fram dom 354mille på....

Så frågan är hur det hela kan sluta, verkade ju inte väl efter kvällens avsnitt då alkisen manne spydde på papprena som innebar blåsningen för att få dubbelt betalt för hotellet, men det snickras väl ihop i sista stund av bruden, eller så kanske pål skjuter ihjäl lite mera folk vad är han uppe i nu, fyra ? : )
Citera
2006-10-29, 09:05
Bannlyst
Norrbaggen verkar ju vara på mördarhumör, så varför inte ta ihjäl högsta hönset och sticka med de 200 miljonerna?
Citera
2006-10-30, 18:01
Medlem
Vafan vad kass skådis han snubben från "Europol" är. När han berättade om hur han skulle skära upp norrmannens flickvän m.m, så sjönk seriens kvalite typ 40%.
Citera
2006-11-04, 12:32
Bannlyst
Nytt avsnitt ikväll, 23:00

Del 7 av 8.
Pål är ursinnig på Manne efter att han gjorde bort sig totalt vid hotellförsäljningen.
I Stockholm har polisen fått upp spåret efter bröderna Emil och Victor Carlberg och snaran dras åt.
Citera
2006-11-04, 13:11
Medlem
Det blir bara en säsong va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här