Någon som sett nått avsnitt av denna serien än. Verkar lovande men har inte kollat om den äns går i USA än eller om den går alls. Har tyvärr inte till gåmge tillde DC hubbar som jag brukar vara inne på så kommer inte åt något i så fall.
Å fan hade inte en tanke på att det skulle vart en svensk producerad serie. Antog att det skulle vara en maxikansk ghetto/vålds serie typ.. aja tack för infon iaf.
Ikväll sänds en tio minuter kort presentation av "den nya svenska dramathrillern":
Hombres - männen bakom det perfekta brottet
Tid: 22:00-22:10
Inför höstens nya dramathriller Hombres. Någonstans på en soldränkt medelhavsö möter vi de fyra svenska killar som genomfört det perfekta brottet. Hör dem berätta med egna ord om vad som drev dem att göra något som förändrade allt. Hur långt är man redo att gå för ett liv i lyx och total ekonomisk frihet? Finns det någon mörk baksida?
Mer information på kanal5.se, bl.a. en pytteliten teaser:
INFÖR HOMBRES - I KVÄLL 22:00
Nyfiken på Hombres?
Snart har vårt nya svenska thrillerdrama premiär. Kika lite redan i kväll, direkt efter CSI.
HOMBRES - SNART PÅ KANAL 5
Ny, svensk dramathriller
Fyra killar tror sig begå det perfekta brottet. Det blir dock inte riktigt som de tänkt sig i Kanal 5:s nya dramasatsning Hobres. Kolla trailern...Fyra killar tror sig begå det perfekta brottet. Det blir dock inte riktigt som de tänkt sig i Kanal 5:s nya dramasatsning Hobres.
Jag hoppas verkligen inte att de tänkt bygga upp serien med att personerna snackar in i kameran som de gjorde i presentationen tidigare ikväll.
Jag fick inte ut mycket av det som visades mer än att det påminde lite om Tusenbröder men ska ändå ge programmet en chans när det väl börjar.
Fy satan så dåligt upplagt det var.. tillochmed Tusenbröder var ju bättre än det här crappiga pojkbandet. Och den där blonda stekaren.. jag vet inte varför men jag störde mig nåt så jävulskt på just honom
Nja, det känns väl lite sådär efter första avsnittet. Inget direkt spännande som hände, och lite väl tråkigt brott det handlar om. Perfekt upplägg? Typ tre pers kvar på kontoret när brottet begås och övervakningskameran satt ur funktion? Svårt för chefen att lista ut vem det är? Särskilt när det skulle innebära att skulden på tolv miljoner betalas in bara "sådär".
Näe, kollar nog nästa avsnitt också, men om det inte har blivit en kraftig förbättring tills dess så lägger jag nog ner den.
Jag satt och halvsåg på Hombres och tyckte att den verkade helt ok. Man kanske ska vara lite intressad av ekonomi för att uppskatta serien. Den kändes småkorkad på vissa ställen, men men får se vad som händer.
ja, brister fanns det. massor. logga in från kontoret lämnar ip-spår... hela bus gänget träffas tillsammans på krog efteråt och ses tillsammans.. riktiga penga skurkar hade inte velat ses ihop.. kan ju inte vara så svårt för kontorschefen att lista ut vilka som blåst honom och därefter anlita hells angels typer för att få sina pengar tillbaka.. i hombres värld kanske endast polisen finns till buds