• 1
  • 2
2023-12-18, 18:14
Medlem
Kan nån tipsa om en vodka som är god att dricka rent? Har bara testat absolut och explorer och jag tyckte inte det var så gott. Finns det nån som passar bättre? Vodka utan smak menar jag alltså ingen jordgubb eller vanilj elr nåt
Citera
2023-12-18, 18:20
Medlem
OnkelUnkass avatar
Smirnoff on the rocks (med is)
Citera
2023-12-18, 18:22
Medlem
Beluga Noble - rysk
Nemiroff - ukrainsk.

Den ska vara väl kyld.
Citera
2023-12-18, 18:25
Medlem
NollFemNollFems avatar
Grey Goose, Belvedere eller Tito's för mig, men det är såklart väldigt subjektivt.
Citera
2023-12-18, 18:42
Avstängd
Stolichnaya är det rätta valet. Mild och fin, och slinker snabbt ner i strupen.
Citera
2023-12-18, 18:43
Medlem
SysterMorbids avatar
Renat, prisvärd och bra.
Citera
2023-12-18, 18:46
Avstängd
Dimpens avatar
Nej, Dworek ska du välja. Kall och ren. Slinkr ner som en smekning
Citera
2023-12-18, 18:50
Medlem
Imperia vodka från moder Ryssland.
Ett rent brännvin som är gudomligt.
Lite svårt att få tag på, eftersom världsläget är som det är.
Citera
2023-12-18, 19:07
Avstängd
Lailatjejs avatar
Stolichnaya eller Kron! Har lagt en flaska på kylning ute i vedtraven inför julafton. Hämtar man lite ved i bland så ska det gå smidigt med tjocka släkten i år med.
Citera
2023-12-18, 19:18
Medlem
Wyborowa tycker jag funkar bra samt Vanlig vodka. Good ol´Sailor ska du definitivt inte prova att dricka rent, vidrigaste som finns enligt mitt tycke när det kommer till att snapsa. Då är fan handsprit godare.
Citera
2023-12-18, 20:00
Avstängd
Negreritvs avatar
Så många amatörsvar, ingen har nämnt guldgruvan Parliament.
Citat:
Denna vodka är en unik premium vodka. Man använder sig av en lite speciell process, grunden är det finaste rågdestillatet (rysk råg). Vattnet tar man från en 250 meter djup källa som heter Urozhay och det ger grunden för denna mjuka och lena vodka. Man tar även tillvara på de naturliga salter och mineraler som finns. Efter detta sker den unika processen där man gör en filtrations process med mjölk! Man häller helt sonika ner mjölken i spriten som sedan absorberar alla icke önskvärda finkel ämnen men lämnar kvar dom önskvärda mikro substanserna som gör denna koagulations process unik. Detta följs av en långsam och högteknologisk filtration där proteinerna tas bort. Efter detta har man en mycket mjuk och lättdrucken vodka utan några obekvämlikheter.
Senast redigerad av Negreritv 2023-12-18 kl. 20:02.
Citera
2023-12-18, 20:00
Medlem
Klas-Vegass avatar
Jag dricker renat i snapsarna nu i jul (sedan ett antal år). Det trodde jag inte när jag var yngre. ALdrig gillat vodka även om jag gjorde groggar på det i tonåren.
Skånsk akvavit blev inkörsporten.

"renat" brännvin. Det blir fan inte svenskare än så.

Blir även en finsk salmiak som julgodis.
Senast redigerad av Klas-Vegas 2023-12-18 kl. 20:03.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in