• 1
  • 2
2023-12-17, 18:40
Medlem
NewInGothenburgs avatar
Katter (Special forces) kallas in till fronten
https://www.youtube.com/watch?v=KoWgRqV_bQA

Åsikter/tankar om detta?
Senast redigerad av NewInGothenburg 2023-12-17 kl. 19:28.
Citera
2023-12-17, 18:41
Medlem
Bubba00s avatar
Jag tänker att katter kan hålla efter i skyttegravarna. Men någon direkt militär användning lär de ju knappast ha.
Citera
2023-12-17, 18:45
Citat:
Ursprungligen postat av Bubba00
Jag tänker att katter kan hålla efter i skyttegravarna. Men någon direkt militär användning lär de ju knappast ha.
Skulle inte förvåna mig om soldaterna började plocka katter från byar/städer och använde som metod för att utlösa landminor. Hemskt, men katterna hinner inte uppfatta något i alla fall.
Citera
2023-12-17, 18:48
Medlem
Bubba00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DipsMedSlips
Skulle inte förvåna mig om soldaterna började plocka katter från byar/städer och använde som metod för att utlösa landminor. Hemskt, men katterna hinner inte uppfatta något i alla fall.

En landmina kräver ett visst tryck för att utlösas. Det är med all flit, annars skulle ju harar och annat småvilt över tid rensa alla de minfält man så omsorgsfullt lagt. Till denna uppgift skulle alltså inte katter duga.

Kanske äter man katter i vissa förband? Tänker framför allt på de ryska förbanden med grabbar från manchuriet. Kineser och dylika äter som bekant allt.
Citera
2023-12-17, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewInGothenburg
Katter (Special forces) kallas in till fronten då de vanliga soldaterna inte är tuffa nog.

https://www.youtube.com/watch?v=KoWgRqV_bQA

Åsikter/tankar om detta?

Det har ju med sjukdomspridning att göra? Varför skriver du att soldaterna inte är tuffa nog?
Citera
2023-12-17, 18:54
Medlem
franges avatar
Nu har jag inte ens brytt mig om att kolla på länken i trådstarten men det är ju knappast någon nyhet att skyttegravar brukar vara nedsudlade med råttor som inte minst äter av liken, och däri sprider allehanda sjukdomar av alla ohemula slag.

Kan tänka mig att katterna skulle vara för att råda bot på åtminstone råttproblemet.
Citera
2023-12-17, 18:57
Citat:
Ursprungligen postat av Bubba00
En landmina kräver ett visst tryck för att utlösas. Det är med all flit, annars skulle ju harar och annat småvilt över tid rensa alla de minfält man så omsorgsfullt lagt. Till denna uppgift skulle alltså inte katter duga.

Kanske äter man katter i vissa förband? Tänker framför allt på de ryska förbanden med grabbar från manchuriet. Kineser och dylika äter som bekant allt.
Det har du rätt i. Skulle vara kul att se om det fanns någon online-simulator där man kan stoppa in olika djur på minfält, t. ex älg, björn, hund, känguru osv. för att hitta var gränsen går på ett realistiskt sätt. Någon som vet?
Citera
2023-12-17, 19:02
Medlem
NewInGothenburgs avatar
Citat:
Det har du rätt i. Skulle vara kul att se om det fanns någon online-simulator där man kan stoppa in olika djur på minfält, t. ex älg, björn, hund, känguru osv. för att hitta var gränsen går på ett realistiskt sätt. Någon som vet?

Usch nej. Katten är människans bästa vän och alla de andra djuren är också bra. De skall inte användas till sånt.
Citera
2023-12-17, 19:05
Medlem
Om golvet var fullt av råttor och möss skulle nog alla då problem.
Citera
2023-12-17, 19:06
Medlem
Bubba00s avatar
Citat:

Ha! Gärna komplett med en animation som illustrerar skadeverkan på diverse djur. Hur högt flyger känguron med hjälp av en truppmina? Hur påverkar m/46 sprängdeg en älg. Vad gör en fordonsmina med ett rejält stycke nötkreatur?
Citera
2023-12-17, 19:10
Medlem
NewInGothenburgs avatar
Trist att folk har såhär kärlekslös inställning till våra fina vänner djuren.
Citera
2023-12-17, 19:17
Medlem
trickydicks avatar
Det är ju inte bara det att katter tar möss utan också att mössen undviker områden där det finns katter.

🐈‍⬛🐈‍⬛🐈‍⬛🐈‍⬛
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in