2023-12-18, 08:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dalavita
Du snackar inte bara i nattmössan du försöker också säga stt det nuvarande kravet att vara en männisjk med fallenhet för att kunna plugga inte är viktigt som läkare. Vilka tycker du själv ska bli läkare? Socisl kompetens tränas man inte upp när man är 24 bast kolla in hur grundskolan ser ut ol du vill ha mer socialt kompetenta läkare.

Varför måste det ena utesluta det andra?

Kan man inte både ha, och kräva båda saker?
Citera
2023-12-18, 08:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av schizoflens
Varför måste det ena utesluta det andra?

Kan man inte både ha, och kräva båda saker?

Man kan kräva mycket men det betyder inte att utfallet blir som du vill.
Citera
2023-12-18, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lapapp
Det låter som en mycket konstig historia. Rent spontant låter avskedan korrekt. Bara att på ett och samma pass genomföra inte en, utan två bröstundersökningar, på akuten, låter knäppt. Det görs för en doktor uppskattningsvis mindre än en gång på en månad på akuten. Det är mycket sällan relevant. Bra att båda kvinnorna polisanmälde så att det kan redas ut.

Verkligen. Görs ju i princip aldrig utan att patient söker för direkt bröstrelaterat problem som böld eller dylikt
Citera
2023-12-18, 09:28
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Vidrigt inlägg. Tjejer sätter inte i system att ljuga om övergrepp, snarare män och kvinnor som sätter i system att skuldbelägga offer oavsett hur uppenbart det än är att det är sant. T.o.m. när någon döms med bevis fortsätter gullandet med förövaren och häxjakten på offren. Äckligt och vidrigt.
Det ena utesluter inte det andra. Dessa ting kan samexistera.
Citera
2023-12-18, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekofett
Vet många i min bekantskapskrets, skollärare, manliga förstås, som blivit anklagade och utfrysta på sina skolor för sexuella övergrepp. Skoltjejer i Storbritannien har satt i system att anklaga manliga lärare för övergrepp, för att de är uttråkade. Detta vågade inte medier skriva om till dess man gjorde en undersökning. Resultatet chockade många och undersökningen har gömts undan.

Jag minns själv hur killar, men främst tjejer, brukade plåga och mobba nya lärarvikarier på grundskolan. Det tog inte många minuter in på en lektion att konstatera vem som är en hackkyckling. Och våra "pranks" men också skvaller om denna person var brutala...och självfallet helt grundlösa. Att bli kallad bög på den tiden var ju en klassiker med mycket stort stigma. Idag har vi annan inställning till bögar. Det är bara på flashback där somliga väljer att kalla dem man inte gillar för "bög".

Tillbaka till den "kladdande" läkaren. Varför all text ovan och varför referens till lärare? Många "unga" tjejer har blivit "neurotiska" efter åratal av mediaprogrammering, i skolan osv. Ni kan alla narrativet vid det här laget. Män dåliga och gör allt fel, kvinnor bra och kan aldrig göra fel/ont osv.....Kvmnnans enda fel, och det är mannens fel, det är att hon litar på män.

Dessa kvinnor har en mycket otrygg grundinställning till män generellt i sin omgivning. Dessa kvinnor ser varje man som en fara och potentiell våldtäktsman.

Snabbskrållning framåt......en rädd tjej, redan från början otrygg, och nu dessutom extremt orolig för problem med sin hälsa, kropp osv. behöver uppsöka läkare. Det känns ovant, kallt, kanske gör det ont när han trycker här eller där ...oj, jag är rädd, det här är ovant......vad säger läkaren...? .läkaren säger något jag misstolkar samtidigt som han rör vid mig. Nej, bort här ifrån. Vilket odjur. Det här är obehaglig......Jag har blivit utsatt för övergrepp.

En snygg och sexig man kan sticka fingrarna i en tjej efter bara några minuter på krogen. En klumpig och "oattraktiv" man blir anklagad för sexuella trakasserier bara genom att fråga samma kvinna om han får bjuda på en drink. Återigen, jag har en stor umgängeskrets, där många läkare och lärare ingår , man och kvinnor, och jag ser/hör detta drama utspelas gång på gång, och det är oftast samma män, inte kvinnor, som hamnar i trubbel. Har även stått bredvid män på kvällsaktiviteter, krogen, hobbies mm. Mitt samtal flyter bra, mina nyp på armen eller rumpan eller klapp på kinden tas väl emot...men så säger "Johan" nagot neutralt och samma tjej jag kladdar på blir skogstokig på "Johan". Utan att "Johan" gjort något egentligt fel.

Hur vet vi att denne läkare "kladdat"? Kanske är media återigen snabb att döma? På flashback är man snabb.
Din märkliga egenhändigt ihopknåpade beskrivning av hur neurotiska kvinnor är hos läkaren visar ju med all önskvärd tydlighet hur DU dömer på förhand. Detta ihop med din beskrivning av dina nyp i kinden, armen och rumpan på krogen gör att du verkligen inte är rätt person att uttala dig om övergrepp.
Varje fall ska bedömas för sig. Jag har själv varit med om att en läkare (utomlands) tagit mig på brösten och tycker det är fruktansvärt att kvinnor ska utsättas för sån skit när de söker vård. Det är två kvinnor som ej känner varandra som anmält läkaren så det verkar inte troligt att de anmäler "för att de är uttråkade" så varför du drar paralleller till andra fall är ju svårt att förstå när det inte finns nån koppling.
Citera
2023-12-18, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verderia
Din märkliga egenhändigt ihopknåpade beskrivning av hur neurotiska kvinnor är hos läkaren visar ju med all önskvärd tydlighet hur DU dömer på förhand. Detta ihop med din beskrivning av dina nyp i kinden, armen och rumpan på krogen gör att du verkligen inte är rätt person att uttala dig om övergrepp.
Varje fall ska bedömas för sig. Jag har själv varit med om att en läkare (utomlands) tagit mig på brösten och tycker det är fruktansvärt att kvinnor ska utsättas för sån skit när de söker vård. Det är två kvinnor som ej känner varandra som anmält läkaren så det verkar inte troligt att de anmäler "för att de är uttråkade" så varför du drar paralleller till andra fall är ju svårt att förstå när det inte finns nån koppling.
Bara att kolla kommunistens historik. Senast spammade han sönder en tråd om en 13 årig fransk flicka som blivit våldtagen och misshandlad. Exakt samma skit om hur minsann alla (vita) tjejer ljuger och hur oskyldig araben definitivt är.
Citera
2023-12-18, 10:51
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Vilket fruktansvärt brott. Att få ett bröst berört när man har kläder på sig.

Lösningen är att ryta till DIREKT när en man gör det. Inte att låtsas som ingenting och tala med chefen och polisanmäla. Det är gränssättning tafsarna behöver, inte polisresurser för det minimala brottet.
Exakt. Kvinnor har egenansvar men verkar inte vilja veta av det. Går istället in i någon offerroll.

Förstår problematiken med efterhängsna män men just därför är det viktigt att kvinnor i Sverige rycker upp sig och börjar agera som vuxna individer istället för barn, som springer till pappa staten.
Citera
2023-12-18, 11:16
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parongatan
Här verkar det dock finnas tillräckligt seriösa uppgifter att åklagaren bedömer det räcka till fällande dom. Den ena saken är en rent arbetsrättslig process. Den andra, ett förmodat fullbordat och mycket allvarligt brott.

Jag skulle våga gissa att de båda kvinnorna som anklagar läkaren, har blivit rejält granskade och nagelfarna under utredningens gång.

Eftersom du säger "tillräckligt seriösa uppgifter" så undrar jag: Finns något annat underlag än kvinnornas egna ord?
Citera
2023-12-18, 12:09
Medlem
Ekofetts avatar
Citat:
Det är ju du och omgivningen som dömer på förhand. En man är anklagad. En kvinna anklagar. Case closed. Vi "vet" vem som är skurk och vem som är offer. Andelen neurotiska kvinnor ökar hela tiden. Antalet ärenden ökar också hela tiden. Finns det egentlig anledning till det? Alla är så uppskruvade och blir upprörda över allt. Vi uppmuntrar till detta. Friktioner förekommer överallt. Vi är människor. Klumpiga svar, språkförbistring. Vill vi bli upprörda, då blir vi det. Allt triggar idag. Anmälningar ökar.

Träffar människor hela tiden. I olika sammanhang. Ofta skvallras det efteråt när man träffas igen efter något event. Och helt plötsligt berättas om konflikt som uppstått på gårdagskvällens event. Triviala saker har resulterat i existentiell kris i gruppen. Och eventuell upplösning av hela organisationen. Anledning? Någon kvinna är nyskild och upprörd, och börjar mucka gräl genom att vara trotsig som en fyraåring mot oss övriga kollegor. För att hon tycker inte om klädseln som anbefallts till eventet. Tänker inte säga mer än så.

Vi är definitivt inte överens.
Senast redigerad av Ekofett 2023-12-18 kl. 12:19.
Citera
2023-12-18, 12:17
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
Exakt. Kvinnor har egenansvar men verkar inte vilja veta av det. Går istället in i någon offerroll.

Förstår problematiken med efterhängsna män men just därför är det viktigt att kvinnor i Sverige rycker upp sig och börjar agera som vuxna individer istället för barn, som springer till pappa staten.
Nu när jag läst mer så var hon tydligen avklädd och blev slickad. Ganska ovanligt. Men inget som inte en rejäl hurril på hans kind i exakt samma sekund som brottet utfördes hade botat. Då hade man dessutom minskat läkarens slusk-tendenser att ta för sig av andra offer.

Jag som har varit i domstol några gånger vet att man ALDRIG går till domstol i några frågor. För domaren ser offret som lika skyldigt, det är 50/50 att vinna, och det tar ett år innan man ens kommer upp i domstol och denna väntan ger ångest. Så själv delar jag gärna ut hurringar. Dock ingen som slickat på mig än så jag vet inte om min teori fungerar i verkligheten.
Citera
2023-12-18, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekofett
Det är ju du och omgivningen som dömer på förhand. En man är anklagad. En kvinna anklagar. Case closed. Vi "vet" vem som är skurk och vem som är offer. Andelen neurotiska kvinnor ökar hela tiden. Antalet ärenden ökar också hela tiden. Finns det egentlig anledning till det? Alla är så uppskruvade och blir upprörda över allt. Vi uppmuntrar till detta. Friktioner förekommer överallt. Vi är människor. Klumpiga svar, språkförbistring. Vill vi bli upprörda, då blir vi det. Allt triggar idag.

Träffar människor hela tiden. I olika sammanhang. Ofta skvallras det efteråt när man träffas igen efter något event. Och helt plötsligt berättas om konflikt som uppstått på gårdagskvällens eventet. Triviala saker har resulterat i existentiell kris i gruppen. Och eventuell upplösning av hela organisationen. Anledning? Någon kvinna är nyskild och upprörd, och börjar mucka gräl genom att vara trotsig som en fyraåring mot oss övriga kollegor. För att hon tycker inte om klädseln som anbefallts till eventet. Tänker inte säga mer än så.

Vi är definitivt inte överens.
Det är du som anklagar kvinnor för att de blir upprörda över saker som du personligen tycker är triviala - men du har inte facit. Det är inte trivialt att bli tafsad på av en läkare och jag fattar inte varför du utgår ifrån att det inte ligger något bakom anmälningarna. Men du har ju uppenbarligen bestämt dig för att alla kvinnor är neurotiska så det finns ingen mening med att diskutera med dig. Kvinnor existerar inte som nån sorts sexobjekt för att du ska ha nån att nypa i rumpan på krogen. Det finns absolut kvinnor som gör en höna av en fjäder men du gör fel i att utgå ifrån att det alltid är så.
Citera
2023-12-18, 12:28
Medlem
Ekofetts avatar
Citat:
Det är du som anklagar kvinnor för att de blir upprörda över saker som du personligen tycker är triviala - men du har inte facit. Det är inte trivialt att bli tafsad på av en läkare och jag fattar inte varför du utgår ifrån att det inte ligger något bakom anmälningarna. Men du har ju uppenbarligen bestämt dig för att alla kvinnor är neurotiska så det finns ingen mening med att diskutera med dig. Kvinnor existerar inte som nån sorts sexobjekt för att du ska ha nån att nypa i rumpan på krogen. Det finns absolut kvinnor som gör en höna av en fjäder men du gör fel i att utgå ifrån att det alltid är så.
Att bli taffsad på ligger i sakens natur. Och vi diskuterar bröstundersökningar, inte krogen.

Jag nyps aldrig men tar ofta på kvinnor jag pratar med. De tar ofta på mig också, faktiskt oftare, eftersom jag är försiktig med tanke på hur lättriggade många är idag och skriker för minsta sak. Jag tar även på män jag pratar med. Och män tar på mig också. Nej, har inte en endaste gång blivit anklagad av någon. Omgivningen verkar uppskatta beröring. Vi människor är sociala varelser. Beröring är en del av social samvaro och kommunikation.

Smickra inte dig själv genom att tro att du är ett sexobjekt.

Jag tror att problemet ligger hos dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in