Citat:
Ursprungligen postat av
Parongatan
Ännu ett fall av en läkare som påstås ha tafsat på två olika kvinnor när denne läkare tjänstgjort på akuten i Lund.
SVT-Nyheter skriver bland annat:
Och
GP skriver bland annat:
Så, vem är denne vitrockskladdare?
Vet många i min bekantskapskrets, skollärare, manliga förstås, som blivit anklagade och utfrysta på sina skolor för sexuella övergrepp. Skoltjejer i Storbritannien har satt i system att anklaga manliga lärare för övergrepp, för att de är uttråkade. Detta vågade inte medier skriva om till dess man gjorde en undersökning. Resultatet chockade många och undersökningen har gömts undan.
Jag minns själv hur killar, men främst tjejer, brukade plåga och mobba nya lärarvikarier på grundskolan. Det tog inte många minuter in på en lektion att konstatera vem som är en hackkyckling. Och våra "pranks" men också skvaller om denna person var brutala...och självfallet helt grundlösa. Att bli kallad bög på den tiden var ju en klassiker med mycket stort stigma. Idag har vi annan inställning till bögar. Det är bara på flashback där somliga väljer att kalla dem man inte gillar för "bög".
Tillbaka till den "kladdande" läkaren. Varför all text ovan och varför referens till lärare? Många "unga" tjejer har blivit "neurotiska" efter åratal av mediaprogrammering, i skolan osv. Ni kan alla narrativet vid det här laget. Män dåliga och gör allt fel, kvinnor bra och kan aldrig göra fel/ont osv.....Kvmnnans enda fel, och det är mannens fel, det är att hon litar på män.
Dessa kvinnor har en mycket otrygg grundinställning till män generellt i sin omgivning. Dessa kvinnor ser varje man som en fara och potentiell våldtäktsman.
Snabbskrållning framåt......en rädd tjej, redan från början otrygg, och nu dessutom extremt orolig för problem med sin hälsa, kropp osv. behöver uppsöka läkare. Det känns ovant, kallt, kanske gör det ont när han trycker här eller där ...oj, jag är rädd, det här är ovant......vad säger läkaren...? .läkaren säger något jag misstolkar samtidigt som han rör vid mig. Nej, bort här ifrån. Vilket odjur. Det här är obehaglig......Jag har blivit utsatt för övergrepp.
En snygg och sexig man kan sticka fingrarna i en tjej efter bara några minuter på krogen. En klumpig och "oattraktiv" man blir anklagad för sexuella trakasserier bara genom att fråga samma kvinna om han får bjuda på en drink. Återigen, jag har en stor umgängeskrets, där många läkare och lärare ingår , man och kvinnor, och jag ser/hör detta drama utspelas gång på gång, och det är oftast samma män, inte kvinnor, som hamnar i trubbel. Har även stått bredvid män på kvällsaktiviteter, krogen, hobbies mm. Mitt samtal flyter bra, mina nyp på armen eller rumpan eller klapp på kinden tas väl emot...men så säger "Johan" nagot neutralt och samma tjej jag kladdar på blir skogstokig på "Johan". Utan att "Johan" gjort något egentligt fel.
Hur vet vi att denne läkare "kladdat"? Kanske är media återigen snabb att döma? På flashback är man snabb.