• 1
  • 2
2023-12-16, 08:39
Medlem
Vet någon vad detta handlar om ?

https://www.expressen.se/nyheter/sve...rott-i-bostad/

En person fördes till sjukhus med ambulans efter ett misstänkt grovt våldsbrott i Lund.

Polisen larmades till adressen via SOS Alarm strax efter klockan 02.30 natten mot lördag. En person har gripits.

– Det har skett i en bostad. Vår uppfattning är att det är de här två personerna som har varit involverade i händelsen, säger Rickard Lundqvist, presstalesperson polisregion Syd.

Brottsrubriceringen är inte preciserad.
Citera
2023-12-16, 08:54
Medlem
halaltarzans avatar
Olshög i Lund skriver svt....
Citera
2023-12-16, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Olshög i Lund skriver svt....

Tack. Visste inte att det området hette Olshög. Tittade på kartan.
Ganska mycket fina dyra villor.
Citera
2023-12-16, 09:27
Medlem
halaltarzans avatar
Mordförsök och.....

Citat:
Målsäganden är en man i 50-års åldern. Den misstänkte är en man i 35-års åldern.
Citera
2023-12-16, 10:29
Medlem
Harmandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Tack. Visste inte att det området hette Olshög. Tittade på kartan.
Ganska mycket fina dyra villor.
Jag har bott i Lund i över 20 år och ingen kallar området Olshög. Jag var tvungen att googla det för jag trodde det var nån obskyr by jag lyckats missa trots att jag varit politiker i stan. Professorsstaden heter det och det namnet förklarar säkert för folk som aldrig ens varit i Lund varför villorna där kostar så mycket.
Citera
2023-12-16, 10:37
Medlem
halaltarzans avatar
Jaha, är det en far-son relation eller en manpåman-relation som spårat ur?
Senast redigerad av halaltarzan 2023-12-16 kl. 10:42.
Citera
2023-12-16, 11:09
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harmanda
Jag har bott i Lund i över 20 år och ingen kallar området Olshög. Jag var tvungen att googla det för jag trodde det var nån obskyr by jag lyckats missa trots att jag varit politiker i stan. Professorsstaden heter det och det namnet förklarar säkert för folk som aldrig ens varit i Lund varför villorna där kostar så mycket.
Finaste lugnaste området 5 minuter promenad från centrum, finns villor för 20mkr där, ganska likt gamla Djursholm.
Citera
2023-12-16, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harmanda

Precis, är född i Lund och aldrig hört namnet haha.
Citera
2023-12-16, 11:12
Medlem
Det small enn bomb i sammma område på Tunavägen hos en person som tycker om arr visa sina fina bilar - i juli månad var det, är det samma område?
Citera
2023-12-16, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Vet någon vad detta handlar om ?

Brottsrubriceringen är inte preciserad.

https://polisen.se/aktuellt/handelse...4-ovrigt-lund/
16 december 02.34, Övrigt, Lund

Olshög. Misstänkt grovt våldsbrott i bostad.

Polis är på plats på en adress på Olshög med anledning av ett grovt våldsbrott, som inträffat i en bostad.

En person är förd till sjukhus med ambulans. Polisen har ingen uppgift om skadeläget, i denna del hänvisas till sjukvårdens skadelägesinformation.

En person är gripen. Brottsrubricering är inte preciserad.

Uppdatering kl. 09.17: Målsägaren är en man i 50-årsåldern. Den misstänkte är en man i 35-årsåldern. De båda männen är på något vis bekanta med varandra sedan tidigare.

Händelsen utreds just nu som försök till mord.
Citera
2023-12-16, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
https://polisen.se/aktuellt/handelse...4-ovrigt-lund/
16 december 02.34, Övrigt, Lund

Olshög. Misstänkt grovt våldsbrott i bostad.

Polis är på plats på en adress på Olshög med anledning av ett grovt våldsbrott, som inträffat i en bostad.

En person är förd till sjukhus med ambulans. Polisen har ingen uppgift om skadeläget, i denna del hänvisas till sjukvårdens skadelägesinformation.

En person är gripen. Brottsrubricering är inte preciserad.

Uppdatering kl. 09.17: Målsägaren är en man i 50-årsåldern. Den misstänkte är en man i 35-årsåldern. De båda männen är på något vis bekanta med varandra sedan tidigare.

Händelsen utreds just nu som försök till mord.

Jag åker nog förbi idag och ser om jag kan se vilket hus som är avspärrat
Citera
2023-12-16, 11:33
Medlem
Franz.Biberkopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Men för djävulen, vad är anledningen till det då om du nu bor i Lund? Du måste förstå att Flashback går före både ungar, träning och att kärringen vill ha lite lördagsgodis.
Ja! Vi vill ha bilder och intervjuer från brottsplatsen!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in