Citat:
Ursprungligen postat av
Liberationfront
Syftar på småpåsarna som ingår. De kastar jag. Ibland har jag kokat vatten o för i och dricker. Föredrar att ha i egna kryddor. Men det vanliga i nudelpåsen är väl ngn form av buljong? Samt olja. Det i ett vattenglas som man sveper i sig ger bra energi. Salt är nödvändigt men inte för mkt. Har ju i olivolja, chiliflakes och ngn halv buljongtärning, helst svampbuljong. Gillar den lite mer mustiga smaken.
Har varit med i svenska mästerkocken, åkte ut tidigt, kan inte hacka lök på det sättet kockar gör. Men har lagat sedan 14 års ålder. Är 43. Man lär sig på vägen sen var jag kökschef i 2 stötar en i Norrland en i Uppsala. Kan smaker. Är nog min största styrka, smaker och balans.
På kanelbullens så dag köper jag en påse från Thelins och ger till min käresta. Tror inte på dessa jävla ”dagar” om kreti o pleti.
Har aldrig testat den vegetariska, men oavsett, köper 5 för 100kr på Willys, en veckas lunch, inga pengar egentligen

men föredrar egna matlådor.
Var kan någon se dig i "svenska mästerkocken"? De som åker ut är minst lika angelägna, som de andra.
Kan du hacka lök utan att fälla tårar (oavsett din kompetens rörande att hacka löken)?
Hur ser du på "umami" och den där prylen, som ska få vatten att smaka annorlunda genom doft? Bara att skruva på och så vips! Haha.
Verkligheten - illusionen: 0-1.