• 1
  • 2
2000-07-16, 18:42
Medlem
Om man kollar Citygruppen i Göteborgs hemsida (www.centrum.goteborg.se) hittar man följande intressanta citat:

"Tydligast framgår detta av det faktum att varje år berörs direkt, i Sverige, ca 2 500 kvinnor (de som säljer sexuella tjänster) och ca 125 000 män (de som köper sexuella tjänster)."

Så 125 000 män har köpt sex sista året! Så det är ganska många, eller hur! Med andra ord en ganska normal företelse. Och det i ett land som antagligen har lägst antal sexköpare i världen! Så det ni Ollon/TRIBUT !

Lite andra citat därifrån
"Majoriteten av de män som köper sexuella tjänster är gifta eller sammanboende och har barn. Enligt vår erfarenhet är det få män med någon form av handikapp som köper sexuella tjänster."

"Ibland försöker man rättfärdiga könshandeln genom att hävda att den lindrar sexuell nöd hos ensamma och handikappade. Den bilden rimmar illa med verkligheten. Männen som köper kommer från alla samhällsklasser och yrkeskategorier, och representerar ett tvärsnitt av den manliga, vuxna befolkningen i Sverige."

Så den schablon-bild ni försöker ge utryck för här saknar helt verklighetsgrund. Till och med dom som arbetar mot prostitution anser att det ni säger är rena fantasierna. Dom om några borde väl veta?

Jag antar att ert/ditt fanatiska korståg inte upphör för det, men alla härinne vet nu i alla fall att allt ni/du säger hädanefter är bara fantasier.....
Citera
2000-07-16, 18:47
Medlem
Lite fakta om sexköpare

www.centrum.goteborg.se/cityenheten

ska länken vara
Citera
2000-07-16, 19:29
Medlem
Lite fakta om sexköpare

"Majoriteten av de män......." Detta handlar om ett inte representativt urval.
"Enligt vår erfarenhet är det få män........" Deras erfarenhet säger i sammanhanget ingenting.

En massa hopsnickrat, intetsägande skitsnack, lätt maskerat med material, tagit ur sitt sammanhang, från prost.gr. i Göteborg
Citera
2000-07-16, 19:45
Medlem
Lite fakta om sexköpare

Deras erfarenhet ute i verkligheten är nog mer värda än dina högst privata fantasier du skapat instängd i ditt hem.

Sedan om man vill läsa mer är det bara att följa länken, det är därför jag gav ut den. I motsatts till dig vågar jag ge ut källor eftersom jag vet att de stödjer min sak. I själva verket har du haft fel i precis allt du sagt hittils. Acceptera faktum...

Att t.o.m. börja ifrågasätta folk som aktivt jobbar med prostituterade visar verkligen hur desperat du är i din fruktlösa kamp, där precis all fakta går emot dig.....

Citera
2000-07-16, 20:29
Medlem
Lite fakta om sexköpare

I prostitutionsgruppens material kan man även läsa...tvångsmässiga personer och personlighetsstörning av asocial typ. Dessa bitar hoppade du lite påpassligt över.
Specillt det tvångsmässiga är horknullarens signifikandum.
Vid en av se få rättegångar enligt sexköpslagen yrkade advokaten på vård istället för annan påföljd på grund av klientens tvångsmässiga personlighet. Tvångsässig personlighet räknas inom psykiatrin som en allvarlig psykisk avvikelse.
Citera
2000-07-16, 21:17
Medlem
Lite fakta om sexköpare

Jaha, nu har du börjat med ordlekar också i din desperation. Att plocka ut ett par enstaka ord ur stora texter saknar helt värde. Du kunde åtminstone plockat ut ett par meningar runt ordet så man får en viss grepp om sammanhanget. Men det vågade du förstås inte.

Jag hittade en text du kanske syftar på och där står det att för vissa män kan det bli en tvångsmässig handling. Alltså för några enstaka män! Tvångsmässighet kan inträffa i precis alla sammanhang, tex överdriven tvättning, hetsätning, prylsamling etc. Men innebär det då att t.ex. alla som tvättar sig eller äter är psykisk avikande? Nä, återigen är du helt ute och cyklar, som du märker. Att förvränga texter hjälper inte dig långt.

Sedan att utgå efter en enda enskild människa är ju också ett patetiskt försök från din sida. Eller ska vi tex betrakta massmördaren Tomas Quick som en typisk svensk? Ett dussintal män har dömts efter sexköpslagen och ingen har någonsin dömts till vård. Samtliga har med andra ord betraktas som friska. Så även där föll du pladask...

Citera
2000-07-16, 21:21
Medlem
Lite fakta om sexköpare

På tal om tvångsmässighet... Din kompis Ollons (eller om ni är samma person) beteende här är ju verkligen ett tecken på ett tvångsmässigt beteende... Irrationellt och tvångsmässigt...
Citera
2000-07-16, 21:25
Medlem
Lite fakta om sexköpare

Man undrar ju lite vad det är som får Tribut och dom andra att orka hålla på.
Är det så att dom får nobben av prostituerade eller kanske inte får upp den......

Kamma luggen och sköt er själva
Citera
2000-07-16, 22:22
Medlem
Lite fakta om sexköpare

Michael/Ola/Nils: hur många procent är 0% av 17%

(dvs antalet regelbundna horköpare enligt den rfsl-"källa" du refererade till tidigare)

Så många (0%) av 17% av männen hade de närmsta 12 månaderna besökt en prostituerad...

Att tillhöra en minoritet är dock inget att skämmas för...för det är det du gör.

PS. Kan du inte sluta med det tröttsamma ältandet att jag "inte får knulla" för att jag inte uppskattar prostitution. Du gör ju bara bort dig, dels genom att skriva inlägg i mitt namn, dels genom att påstå detta... *asgarv*... det är ju rätt komiskt om man tänker efter: du tror alltså att de som inte köper sex inte har sex??... Ganska avslöjande...
Citera
2000-07-16, 22:30
Medlem
Lite fakta om sexköpare

Hahaha... Nu kom det.. Jag väntade bara på det... Jag börjar tyvärr börja förutse dina reaktioner...

Att jag skulle skriva i ditt namn... Hahaha... Nej, tyvärr så långt ner behöver jag inte sjunka eftersom jag vet jag har rätt.... Det är bara förlorare som du som sysslar med sånt....

De här 0% motsvarar 125 000 män årligen... Ganska många med andra ord....
Citera
2000-07-17, 00:20
Medlem
Lite fakta om sexköpare

Var får du siffran 125 000 ifrån? 17% av männen hade någon gång i sitt liv betalat för sex. Av dessa män hade 0% (noll procent) besökt en prostituerad de senaste 12 månaderna... Regelbundna horköpare är alltså en VÄLDIGT liten minoritet (0%´av 17%)

Var du får ifrån att 125000 svenska män är regelbundna sexköpare vet jag inte. Kan du verifiera dessa siffror?
Citera
2000-07-17, 01:40
Medlem
Lite fakta om sexköpare

125 000 män köper sex varje år. Hur många av dessa som är regelbundna eller oregelbundna vet jag inte. Och var jag hittade denna siffra ser du i mitt första inlägg här.

Dock kan jag ge dig länken till dokumentet direkt:

http://www.goteborg.se/Prod/centrumdalis/cityenheten.nsf/213cb8577cb8477f4125666400529c40/561cd7a7a3b447b04125679e00725f4d?OpenDocument

Läs och lär. Där hittar du en del nyttig information. Säkert material du kan använda för att bekämpa mig också sen...... Eftersom du är så oförmögen att själv hitta fakta får jag uppenbart hjälpa dig med det också.....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in