Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-12-13, 19:26
  #1
Medlem
Kalk-Allans avatar
Satt på toa nyss och läste på min flickväns deodorant den innehåller 23 ämnen, den enda jag inte skulle behöva googla är Aqua........

Själv använder jag knappt alls denna typ av produkter sedan lång tid, inte hon heller för den delen. (behöver inga kommentarer om detta)

Är det konstigt att folk får diverse sjukdomar nuförtiden? Vem fan vet vad ett ämne i en produkt kombinerat med ett annat ämne i en annan produkt gör med ens hälsa?
Citera
2023-12-13, 19:56
  #2
Avstängd
schizoflenss avatar
Fy fan vad äckligt och respektlöst mot sin omgivning att inte köra deodorant, skärpning för fan!

Det går att välja produkter med en bättre och skonsammare profil, hårvax kan du göra själv med bivax osv osv

Sjukdomar och all hypokondri i samhället beror på en underblåst diagnoshets där varenda liten skavank måste bero på en sjukdom..

Det beror alltså på hariga horungar med hypokondriska drag som utan motstånd tillåts vara hariga horungar!
Citera
2023-12-13, 20:29
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan
Satt på toa nyss och läste på min flickväns deodorant den innehåller 23 ämnen, den enda jag inte skulle behöva googla är Aqua........

Själv använder jag knappt alls denna typ av produkter sedan lång tid, inte hon heller för den delen. (behöver inga kommentarer om detta)

Är det konstigt att folk får diverse sjukdomar nuförtiden? Vem fan vet vad ett ämne i en produkt kombinerat med ett annat ämne i en annan produkt gör med ens hälsa?
Jag använder enbart Aleppo tvål för att tvätta mina händer och under armarna.

Aleppo tvålen består av enbart två ingredienser, olivolja och lagerbärsolja.
Citera
2023-12-13, 20:52
  #4
Medlem
tastass avatar
Helt på din sida, de flesta produkter i det här segmentet är drivna av fabricerade behov.

Prova köra utan deo, schampo etc i några månader och se om du eller din omgivning märker någon skillnad
Citera
2023-12-13, 22:14
  #5
Medlem
DipsMedSlipss avatar
Alkohol är en mycket större fara för kroppen än det du påstår. Man sväljer i princip ett nervgift som dessutom är carcinogent.
Citera
2023-12-14, 18:12
  #6
Moderator
manamanahs avatar
Rubrik förtydligad.


Mod.
Citera
2024-01-06, 01:09
  #7
Medlem
Kalk-Allans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tastas
Helt på din sida, de flesta produkter i det här segmentet är drivna av fabricerade behov.

Prova köra utan deo, schampo etc i några månader och se om du eller din omgivning märker någon skillnad
Jag har helt ärligt inte borstat tänderna på tror det är 10 år nu (inte säker) har inte duschat på 1 år bara tvättat mig i handfat.
Citera
2024-01-06, 01:59
  #8
Medlem
Samma sak med kvinnor och deras hudvårdande produkter. De som använder dessa har fruktansvärd hy just pga det gift de smetar in sig med.
Människor som använder deo luktar också illa just därför.
Vanebildande skit.

En människa som tvättar sig ibland och äter bra luktar inte illa. Visst kan man lukta svett efter hårt arbete, men svett hos en frisk människa luktar inte illa.
Citera
2024-01-06, 12:14
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bovelen
Jag använder enbart Aleppo tvål för att tvätta mina händer och under armarna.

Aleppo tvålen består av enbart två ingredienser, olivolja och lagerbärsolja.
Den proppar tydligen igen vattenlåset fullständigt.

By the way, luktar den somalier?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback