• 1
  • 2
2023-12-13, 16:30
Medlem
carminaburanas avatar
https://www.youtube.com/watch?v=aDyQxtg0V2w

Ja hr har vi Alex Garland (annihilation, ex machina) som frsker sig p att frutsp hur ett kta inbrdeskrig i USA kan se ut om ett par r.

Fr mig ser det ut som nnu en en vnsterliberals vta drm, alla vita mn r elaka (utom kvinnorna, dock brukar de alltid ha en vit kvinna som r elak i maktposition) alla icke vita r goda som bara gr sitt bsta fr att verleva.

Den verkar mla upp ett domedagsscenario som vnsterfolket kan gotta ner sig i och tnka "s kommer det att bli om den elake trump tar makten!

De hade kunnat gra den s mycket mer intressant och verklighetstroget, men det hade ju inte varit PK.

Folk skriver i kommentarerna "oh s modigt av filmaren/bolaget att slppa en sn hr film, de har verkligen fingret p pulsen av vad alla r rdda fr." Det r ju precis tvrtom, denna typen av film r den absolut lttaste att f finansiering fr. Testa samma koncept fast med en svart president, BLM riots och illegal flyktingar som tar sig ver grnser se hur snabbt det gr? Det r ju bara att se p hur mycket skit "Sound of Freedom" fick, trots att det r en bra och SANNINGSENLIG film.

Vad tror ni?
Senast redigerad av carminaburana 2023-12-13 kl. 16:42.
Citera
2023-12-13, 19:47
Medlem
peterZiipens avatar
Blev faktiskt taggad av trailern. Ser fram emot denna! Inte blir det smre av Alex Garland och A24 vldigt sllan producerar dliga filmer.
Citera
2023-12-14, 18:58
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Kirsten Dunst r en s jvla vrdels skdis, kommer dra ner filmen.
Citera
2023-12-17, 23:40
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Kirsten Dunst r en s jvla vrdels skdis, kommer dra ner filmen.

Gillade du inte henne i Fargo s03?
Citera
2023-12-18, 10:30
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Gillade du inte henne i Fargo s03?

Nej redan i frsta avsnittet blev jag frbannad p henne.
Citera
2024-01-18, 17:30
Medlem
diseuses avatar
Den amerikanska premiren har tidigarelagts ett par veckor.

Deadline.com (A24s Alex Garland Civil War Shifts Earlier In April):
Citat:
A24 is taking an opportunity with a blank spot on the calendar for a wide release, April 12, and moving its Alex Garland Civil War movie to that weekend.

The action film about a near-fractured America balanced on a razors edge was originally set to go on April 26, but know A24 will have access to Imax auditoriums on its new date.
Citera
2024-01-31, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
https://www.youtube.com/watch?v=aDyQxtg0V2w

Ja hr har vi Alex Garland (annihilation, ex machina) som frsker sig p att frutsp hur ett kta inbrdeskrig i USA kan se ut om ett par r.

Fr mig ser det ut som nnu en en vnsterliberals vta drm, alla vita mn r elaka (utom kvinnorna, dock brukar de alltid ha en vit kvinna som r elak i maktposition) alla icke vita r goda som bara gr sitt bsta fr att verleva.

Den verkar mla upp ett domedagsscenario som vnsterfolket kan gotta ner sig i och tnka "s kommer det att bli om den elake trump tar makten!

De hade kunnat gra den s mycket mer intressant och verklighetstroget, men det hade ju inte varit PK.

Folk skriver i kommentarerna "oh s modigt av filmaren/bolaget att slppa en sn hr film, de har verkligen fingret p pulsen av vad alla r rdda fr." Det r ju precis tvrtom, denna typen av film r den absolut lttaste att f finansiering fr. Testa samma koncept fast med en svart president, BLM riots och illegal flyktingar som tar sig ver grnser se hur snabbt det gr? Det r ju bara att se p hur mycket skit "Sound of Freedom" fick, trots att det r en bra och SANNINGSENLIG film.

Vad tror ni?

Enligt rapporter s r det A24s strsta filmbudget ngonsin, med stor marginal. Ser fram emot den.
Citera
2024-02-20, 17:54
Medlem
diseuses avatar
Ny trailer:

https://youtu.be/cA4wVhs3HC0
Citera
2024-04-10, 16:27
Medlem
diseuses avatar
Slutgiltig trailer slppt idag:

https://youtu.be/c2G18nIVpNE
Citera
2024-04-11, 15:04
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Den amerikanska premiren har tidigarelagts ett par veckor.

Deadline.com (A24s Alex Garland Civil War Shifts Earlier In April):

Fr att det r valr eller? Eller egentligen drfr filmen kommer ut antar jag?
Citera
2024-04-11, 16:07
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart

Vad jag frstr det s har man varit oerhrt frsiktiga med att ha ngon form av politik med i filmen. Jag tror inte man p ngot vis kommer antyda att kriget startades p grund av att Trump frlorade igen och den hr gngen lyckades mobilisera de lurade massorna.

Jag har inte sett ngon trailer men jag har lst lite sdan kritik mot filmen, att den r lite feg helt enkelt. Men jag ser fram emot den, Alex Garland har ju inte ofta misslyckats med att gra ngot intressant och A24 r oftast kvalitet.
Citera
2024-04-12, 04:56
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Ja, de amerikanska filmbolagen r inte direkt vlgrenhetsorganisationer. De r vinstdrivna fretag. De har inte rd att bara gra filmer fr skojs skull. Frr eller senare mste de ocks gra filmer som folk r villiga att betala fr att se. A24 r inget undantag. Eftersom det r valr i USA finns det en hel del mnniskor som kan tnka sig att se en sn hr film, och d gller det att kapitalisera p det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in