• 1
  • 2
2023-12-13, 14:15
Medlem
sedan några veckor tillbaka när jag använder headset till datorn så hörs det ett pipande ljud i några sekunder. Det håller på varje 20 sekund. Har testat med ett annat headset och det händer likadant. Vad ska jag göra?
Citera
2023-12-13, 14:18
Medlem
SOSMULAs avatar
Kollat drivrutiner?
Citera
2023-12-13, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ozzypalheden
sedan några veckor tillbaka när jag använder headset till datorn så hörs det ett pipande ljud i några sekunder. Det håller på varje 20 sekund. Har testat med ett annat headset och det händer likadant. Vad ska jag göra?

Teams, om du använder det, har mycket hyss för sig, så jag skulle inte bli förvånad om det är en bov i dramat...
Personligen hade jag dock problem med hörlurarna i sig, Plantronics nån-modell, gav ifrån sig diverse ljud. Blev av med sånt mha deras program till datorn, där det kunde stängas av.
Citera
2023-12-13, 14:21
Medlem
drivrutiner till vad?
Citera
2023-12-13, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drKickass
Teams, om du använder det, har mycket hyss för sig, så jag skulle inte bli förvånad om det är en bov i dramat...
Personligen hade jag dock problem med hörlurarna i sig, Plantronics nån-modell, gav ifrån sig diverse ljud. Blev av med sånt mha deras program till datorn, där det kunde stängas av.

Jag använder teams. stängde av det nu men samma problem. Hörlurarna har funkat innan utan problem så vet inte varför jag har det nu
Citera
2023-12-13, 14:28
Medlem
Citat:
Jag använder teams. stängde av det nu men samma problem. Hörlurarna har funkat innan utan problem så vet inte varför jag har det nu

Teams stängs inte av med bara krysset i hörnet, det vet du kanske? Höger-klick nere vid klockan krävs ju. Men Teams ska väl ändå inte bråka när man inte har ett möte igång, kan jag tro.

Annars har jag inget mer än det där med att hörlurna kanske har ett program för inställningar. Plantronics, Poly numera, vet jag ju hade mycket ljud för sig.
Citera
2023-12-13, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drKickass
Teams stängs inte av med bara krysset i hörnet, det vet du kanske? Höger-klick nere vid klockan krävs ju. Men Teams ska väl ändå inte bråka när man inte har ett möte igång, kan jag tro.

Annars har jag inget mer än det där med att hörlurna kanske har ett program för inställningar. Plantronics, Poly numera, vet jag ju hade mycket ljud för sig.

jag använder iphone hörlurar
Citera
2023-12-13, 14:58
Medlem
Det jag tänker på är att du kanske kopplat in hörlurarna på framsidan av datorn där även DVD/CD läsaren sitter? Då blir det störningar, du får ta annan utgång.
Citera
2023-12-13, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kasschon
Det jag tänker på är att du kanske kopplat in hörlurarna på framsidan av datorn där även DVD/CD läsaren sitter? Då blir det störningar, du får ta annan utgång.

Det är på framsidan och det har funkat hela tiden tills för några veckor sedan. Min sladd är för kort för att kunna ha på baksidan
Citera
2023-12-13, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kasschon

annars så får jag köpa förlängningssladd och ha på baksidan istället om det funkar där
Citera
2023-12-13, 15:28
Medlem
Citat:
jag använder iphone hörlurar

Kanske dags att uppgradera till riktiga Dator hörlurar istället för ett par sketna iphone lurar?

Första felet är att du annvänder skit
Senast redigerad av CosmicZ 2023-12-13 kl. 15:30.
Citera
2023-12-14, 06:13
Medlem
Jag tror problemet kommer kvarstå om han fortsätter med vanliga iphonelurar, bättre som tidigare användare skrev nu - skaffa riktiga hörlurar till datorn istället som går via USB istället för 3,5mm
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in