Citat:
Ursprungligen postat av
lostfrequencies
Hej,
Det här kanske passar bättre i klädforumet men jag gör ett första försök här i alla fall.
Har som sagt problem med att kläder som hänger i garderoben lätt luktar instängt trots relativt kort period sedan senaste tvätt. Hela garderoben, hyllor osv har våttorkats, försöker begränsa antalet plagg som hänger, ha så mycket mellanrum som möjligt mellan galgarna och garderobsdörren lite halvt på glänt för ventilationens skull. Utan någon vidare resultat.
Känns ju så där att dra på sig ett favoritplagg säg inför något planerat senare på kvällen och så känner man direkt den där instängda doften. Är rätt så övertygad att jag är knappast ensam om det här så är det någon som har kommit på en bra lösning?
Känner så klart till de här doftpåsarna, kan det vara något? När det kommer till kläder just har jag lite svårt för lavendel som verkar vara det mest vanliga, hade i så fall föredragit någon mer svag/diskret maskulin doft om det finns.
Tack
Tjenis.
Det beror ju lite på.... Är det en fristående garderob eller en så kallad
walk-in-closet?
Har själv det sistnämnda, och har precis samma problem.
Löste det genom att köpa några "öppna" klädställningar som får stå inne i annat rum.
Är det en fristående garderob som doftar konstigt, vädra och torka ytorna noggrant varje dag - fast
inte med en våt trasa varje gång.
Mvh.