• 1
  • 2
2023-12-12, 21:01
Medlem
De teorier som ligger närmast till hands tycker jag inte räcker hela vägen:

Att sossarna vill ha valboskap förklarar inte varför moderaterna ville samma sak under Reinfeildt.

Att moderaterna ville ha arbetskraft förklarar inte varför man tar in jordens bottenskrap till en kunskapsekonomi.

I denna tråd accepterar vi inte svar som "naivitet", "åsiktskorridorer" eller "godhetsknarkande". Ge era bästa alternativa teorier.
Senast redigerad av dryskillet 2023-12-12 kl. 21:14.
Citera
2023-12-12, 21:10
Medlem
Judarnas NGOs har stått för en stor del av kalaset. De vill inte att det skall finnas några vita etnostater, utan samtliga vita länder har blivit infiltrerade.

Man har använt den vite människans omtanke och givmildhet mot sig själv, och det banar vägen att bli undergången för världens främsta civilisation.

Undermänniskor från alla världens länder kommer till väst på en räkmacka för att sedan gråta i media för att de får för lite pengar, jobb och utbildning. Samtliga skall skickas hem.
Citera
2023-12-12, 21:10
Bannlyst
Vi har nästan 1,5 miljoner människor i Sverige som jobbar inom offentlig sektor (dvs indirekta bidragsparasiter). Så för att hålla myndigheter sysselsatta så importerar man massa problem för att skapa arbete.. allt ifrån socialtjänst, sjukvård och polisiära insatser.

Vi har 344 myndigheter under regeringen, skulle säga att man kan fimpa 320 av dessa.
Citera
2023-12-12, 21:17
Medlem
En stor grupp svenskar lider av hybris sen Palme bestämde att Sverige var hela världens humanitära stormakt.
Citera
2023-12-12, 21:20
Medlem
Våran ekonomi byggs upp av skulder. Vi behöver fler personnummer att skuldsätta för att betala sv tidigare skulder.

Wallenberg och andra stormoguler tjänar pengar på det

Bnp ökar men bnp/capita minskar.

Utöver detta finns det diverse subgrupper som tjänar på att blanda ut vårt folk samt luckra upp våra landsgränser.
Senast redigerad av Decimal1 2023-12-12 kl. 21:24.
Citera
2023-12-12, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 991ESS
The great replacement är en grej en del inflytelserika/rika judelobbyistgrupper ägnat sig åt sedan WW2 slut.

Kalergi
NGOer som fraktar miljoner babbar övermedelhavet och släpps in helt utan motstånd, trots att det är illegalt samt de hämtas vid afrikas kust.. så uppenbart är detta en agenda som pågår med EUs medgivande.

Medias ständiga propaganda för blandrelationer vit kvinna färgad man etc etc.. vilket ju är på en nivå att det är helt psykiskt stört.. något sådant skulle aldrig tillåtas bland andra folk.

Det där andra du nämner är endast för folken ska ha något att bråka om, samt att de ska inbilla sig att det gör någon skillnad vilka de röstar på.

Här förklarar den extremt obehagliga psykopaten Barbara Spectre läget;
https://x.com/flatdream2d6/status/17...932820402?s=20

Barbara Lerner Spectre is an academic and philosophy lecturer, who is the founding director of Paideia, the European Institute for Jewish Studies in Sweden, a non-denominational academic institute established in 2001
Tanten säger att Europa inte överlever om det inte blir multikulturellt.

Europa och väst har den mest upplysta kulturen på jorden. Självklart med inslag av dåliga idéer och misstag eftersom det är en experimentell och kunskapssökande kultur (vilket är vad gör den bra).

Men varför skulle sämre kulturer behövas för vår överlevnad när vi har den bästa.
Citera
2023-12-12, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Decimal1
Våran ekonomi byggs upp av skulder. Vi behöver fler personnummer att skuldsätta för att betala sv tidigare skulder.

Wallenberg och andra stormoguler tjänar pengar på det

Bnp ökar men bnp/capita minskar.

Utöver detta finns det diverse subgrupper som tjänar på att blanda ut vårt folk samt luckra upp våra landsgränser.
Absolut fler bankkunder generar mer pengar, men varför ta in tredje världens bönder istället för högkvalificerad invandring vilket förbättrar ekonomin och vinsten betydligt mer.

Vilka tjänar på att blanda ut vårt folk menar du?
Citera
2023-12-12, 22:29
Medlem
Suck. Då tar vi det eeen gååång till...
Googla Kalergi-planen!
Citera
2023-12-12, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarsmolket
Suck. Då tar vi det eeen gååång till...
Googla Kalergi-planen!
Jag har läst den men den känns antisemitisk. Varför skulle judar vilja utrota vita och vilka judar i Sverige skulle ha makten att utföra detta?
Citera
2023-12-12, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dryskillet
Absolut fler bankkunder generar mer pengar, men varför ta in tredje världens bönder istället för högkvalificerad invandring vilket förbättrar ekonomin och vinsten betydligt mer.

Vilka tjänar på att blanda ut vårt folk menar du?

Du får gärna precisera vad du menar med högkvalificerad invandring. Jag gissar på att man gör det som anses vara mest lukrativt. De som tjänar på den typ av invandring vi har till Sverige idag kanske även tjänar på att dessa flyktingar lämnar sina hemländer/ att deras länder destabiliseras och att man på olika sätt kan profitera där. Vapenexport, naturtillgångar etc. skulle kunna vara anledningar.

Primärt tror jag det skulle kunna finnas en agenda för utblandningen av vårt folk från en hög ort, dessa individer har absolut makt.

Sekundärt gynnas väl egentligen de flesta som inte tillhör vår majoritetsbefolkning av att vårt folk och land upphör att existera? På individnivå kommer de känna sig mindre "utanför" och mer "som hemma" eftersom de inte upplever ett tydligt utanförskap. Man har ju tom. lyckats tuta i vårt folk att vi själva skulle tjäna på att blandas ut.

Jag har även försökt ställa mig in till en mer positiv inställning till det som sker.

1. Det skulle kunna vara så att våra makthavare visst har som utgångspunkt att rädda vårt folk och nation, och detta genom att:

A. Ha öppna gränser till vårt land. Visa att vi är ett tolerant folk. Detta för de vet att det stundar kommande naturkatastrofer där Sverige kommer att behöva utrymmas. Har vi haft ryktet att vara "en humanitär stormakt" osv. ökar chansen att just vår befolkning premieras vid en sådan utrymning.

B. Tillföra nytt DNA till vårt folk då vår egen befolkning blivit så pass skadad att vi inte kan upprätthålla vår egen överlevnad. Kost, livsstil, sjukvård osv. har gjort oss defekta och sjuka. Spermieproduktionen har minskat med ca. 50% på 40år.
Citera
2023-12-12, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Decimal1
Du får gärna precisera vad du menar med högkvalificerad invandring. Jag gissar på att man gör det som anses vara mest lukrativt. De som tjänar på den typ av invandring vi har till Sverige idag kanske även tjänar på att dessa flyktingar lämnar sina hemländer/ att deras länder destabiliseras och att man på olika sätt kan profitera där. Vapenexport, naturtillgångar etc. skulle kunna vara anledningar.

Primärt tror jag det skulle kunna finnas en agenda för utblandningen av vårt folk från en hög ort, dessa individer har absolut makt.

Sekundärt gynnas väl egentligen de flesta som inte tillhör vår majoritetsbefolkning av att vårt folk och land upphör att existera? På individnivå kommer de känna sig mindre "utanför" och mer "som hemma" eftersom de inte upplever ett tydligt utanförskap. Man har ju tom. lyckats tuta i vårt folk att vi själva skulle tjäna på att blandas ut.

Jag har även försökt ställa mig in till en mer positiv inställning till det som sker.

1. Det skulle kunna vara så att våra makthavare visst har som utgångspunkt att rädda vårt folk och nation, och detta genom att:

A. Ha öppna gränser till vårt land. Visa att vi är ett tolerant folk. Detta för de vet att det stundar kommande naturkatastrofer där Sverige kommer att behöva utrymmas. Har vi haft ryktet att vara "en humanitär stormakt" osv. ökar chansen att just vår befolkning premieras vid en sådan utrymning.

B. Tillföra nytt DNA till vårt folk då vår egen befolkning blivit så pass skadad att vi inte kan upprätthålla vår egen överlevnad. Kost, livsstil, sjukvård osv. har gjort oss defekta och sjuka. Spermieproduktionen har minskat med ca. 50% på 40år.
Med högkvalitativ menar jag utbildad. Svenskiranier visar att samhällsskikt och utbildning bestämmer utfallet i stor grad.

Positiva förklaringar lyssnar man gärna på även om jag inte direkt tror att personer som älskar Sverige och dess folk kan ligga bakom ett sånt här svek.
Citera
2023-12-13, 01:08
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dryskillet
De teorier som ligger närmast till hands tycker jag inte räcker hela vägen:
.
Hur många trådar om detta finns redan?
Citera
  • 1
  • 2