• 1
  • 2
2023-12-12, 19:38
Medlem
serializedobject64s avatar
Tjoo kör Kali bare metall på min "main" pc som har ryzen 5 3600, 16gb ram och ett nvidia GTX1050TI (som borde räcka till CS), har en gaming laptop ASUS TUF med RTX2060 och ryzen 7 men vill fan inte få ordentliga FPS sammt så är det ju lite jävligt att flytta på min laptop när ja ska spela då jag mest ser på film via den i sovrummet sammt saknar lite att spela via riktig skärm och tangentbord. Någon som kör Kali/annan Linux distro och spelar CS? Arch vet jag ju att åtminstone ska gå, men nån som testat Kali? En sak till finns det chans för VAC? Har 50k+ inventory.
Citera
2023-12-13, 10:32
Medlem
Analretendents avatar
Varför i hela friden kör du Kali på din main-PC? Det är inte gjort för dagligt användande utan specifikt för pen testing och hacking. Allt från hur kärnan är konfigurerad, till hur loggar är utformade, till begränsade repos. Idén är ju att det ska köras för det ursprungliga syftet och sedan destrueras. Till och med Kali själva nämner ju det på sin hemsida. Du handikappar ju dig själv. Nåväl, du kör väl förhoppningsvis inte som root längre som default, vilket var standard för Kali tidigare.

I det stora hela kan du köra i princip vilken distro du vill och nå samma resultat, men det är klart att de alla har olika syften och användningsområden. Att komma till slutmålet kan variera men att spela CS2 på Kali går att göra precis lika väl som på Ubuntu så länge du installerar allt du behöver, såsom drivrutiner och program. Nämner drivrutiner eftersom du använder Nvidia och specifikt behöver installera deras proprietära drivrutiner, open source-drivrutinerna under Nouveau-projektet är värdelösa att spela med.

Jag skulle rekommendera att du installerar om din main med en lämpligare daily driver distro, själv är jag barnsligt förtjust i Fedora som är både stabilt och uppdaterar ofta, om du specifikt är inne på en speloptimerad variant av Fedora kan du kolla upp Nobara som underhålls av samma person som ligger bakom ProtonGE-projektet. Om du vill ha allt det absolut senaste kan du köra Arch eller EndeavourOS(Arch fast mer handhållning) som kör rolling release.

Jag ska väl dock nämna att jag inte spelar CS2 men kan inte tänka mig att det är några problem i och med att Valve ligger bakom det och Valve är väldigt Linux-vänliga. VAC-ban för att du spelar på Linux kommer inte hända.
Senast redigerad av Analretendent 2023-12-13 kl. 10:34.
Citera
2023-12-13, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serializedobject64
Tjoo kör Kali bare metall på min "main" pc som har ryzen 5 3600, 16gb ram och ett nvidia GTX1050TI (som borde räcka till CS), har en gaming laptop ASUS TUF med RTX2060 och ryzen 7 men vill fan inte få ordentliga FPS sammt så är det ju lite jävligt att flytta på min laptop när ja ska spela då jag mest ser på film via den i sovrummet sammt saknar lite att spela via riktig skärm och tangentbord. Någon som kör Kali/annan Linux distro och spelar CS? Arch vet jag ju att åtminstone ska gå, men nån som testat Kali? En sak till finns det chans för VAC? Har 50k+ inventory.

Jag kör Kali och fuskar för fulla muggar. Men det ska funka med vilken annan linux dist som helst vad jag vet då VAC inte är kompatibelt med Linux. Har en polare som kör win10 och ragear med ett 15k inventory men han är inte bannad ännu och har hållt på i ett par månader.
Citera
2023-12-13, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Jag kör Kali och fuskar för fulla muggar. Men det ska funka med vilken annan linux dist som helst vad jag vet då VAC inte är kompatibelt med Linux. Har en polare som kör win10 och ragear med ett 15k inventory men han är inte bannad ännu och har hållt på i ett par månader.

Kan nog mer stor säkerhet säga att vilken distro av operativ system spelar inge roll när det kommer till fuskande i CS:Go...
VAC är otroligt kasst och så länge du uppdaterar ditt fusk hela tiden och har olika signaturer så kommer du att klara dig, för så som VAC funkar är att den upptäcker att flera använder samma "signaturer" att det återkommer och uppdaterar du ditt fusk varje vecka/månad så kommer VAC förmodligen aldrig att hitta dig.

Jag kodade CS fusk i början av CS:GO och vet inte om det funkar exakt likadant i CS:GO2 Men kan inte tänka mig att det fungerar olika då dem inte uppdaterat VAC överhuvudtaget
Har ett Troll-konto med 1500 timmar spelat på och är ej bannad än.

Det du förmodligen åker dit på är overwatch att någon tittat på en replay där du fuskar.

Och sen varför sitta och fuska på ditt mainkonto?
Senast redigerad av CosmicZ 2023-12-13 kl. 14:49.
Citera
2023-12-13, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CosmicZ
Kan nog mer stor säkerhet säga att vilken distro av operativ system spelar inge roll när det kommer till fuskande i CS:Go...
VAC är otroligt kasst och så länge du uppdaterar ditt fusk hela tiden och har olika signaturer så kommer du att klara dig, för så som VAC funkar är att den upptäcker att flera använder samma "signaturer" att det återkommer och uppdaterar du ditt fusk varje vecka/månad så kommer VAC förmodligen aldrig att hitta dig.

Jag kodade CS fusk i början av CS:GO och vet inte om det funkar exakt likadant i CS:GO2 Men kan inte tänka mig att det fungerar olika då dem inte uppdaterat VAC överhuvudtaget

Det du förmodligen åker dit på är overwatch att någon tittat på en replay där du fuskar.

Det finns ingen overwatch i CS2 och VAC detecterar numera fusk med ai-baserade beräkningar. T ex din offset x,y för siktet, rörelser av musen etc.
Citera
2023-12-14, 20:11
Medlem
hetabengts avatar
Fan vad barnsligt. Är ni vuxna karlar som sitter och fuskar i spel? Dessutom på ett OS som ni definitivt inte behöver eller förstår syftet med?

Windows duger åt er. Och sluta fuska! Sluta spela helt och hållet.

Tack.
Citera
2023-12-15, 08:19
Medlem
Citat:
Det finns ingen overwatch i CS2 och VAC detecterar numera fusk med ai-baserade beräkningar. T ex din offset x,y för siktet, rörelser av musen etc.

HAHAHHAHAHAHAHAHAHAH

INTE EN CHANS I HELA HELVETET ATT VAC ÄR AI BASERAT

Hade VAC varit detta hade varenda person som fuskar då varit bannad, sluta snacka om VAC som du vet hur det fungerar exakt, vet du varför? för det finns ingen information ute om VAC där dem förklarar hur det funkar
Citera
2023-12-15, 09:30
Medlem
Citat:
HAHAHHAHAHAHAHAHAHAH

Hade VAC varit detta hade varenda person som fuskar då varit bannad, sluta snacka om VAC som du vet hur det fungerar exakt, vet du varför? för det finns ingen information ute om VAC där dem förklarar hur det funkar

Du är inte den vassaste kniven i lådan

https://csgo.com/news/75967-gabe-fol...yers-movements
Citera
2023-12-15, 09:36
Medlem
Citat:
Du är inte den vassaste kniven i lådan

https://csgo.com/news/75967-gabe-fol...yers-movements

Och du tror på detta?

Om det så var fallet borde DÅ AI:N efter en massa år lärt sig?
Om nu denna AI har varit levande i 5 år borde den då inte lärt sig hitta fuskare om det nu funkar som dem säger?

bara bullshit

Och som jag skrev tidigare finns inga ställen som förklarar EXAKT hur VAC fungerar utan det du visar här är att VAC får en AI modul rätt stor skillnad är nog du som inte är den vassaste kniven i lådan?
Senast redigerad av CosmicZ 2023-12-15 kl. 09:42.
Citera
2023-12-15, 10:27
Moderator
vhes avatar
Detaljer runt hur VAC fungerar får hänvisas till lämpligt forum under spelavdelningen. Tråden handlar om att spela CS2 på Kali Linux.

/Moderator
Citera
2023-12-18, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Analretendent
Varför i hela friden kör du Kali på din main-PC? Det är inte gjort för dagligt användande utan specifikt för pen testing och hacking. Allt från hur kärnan är konfigurerad, till hur loggar är utformade, till begränsade repos. Idén är ju att det ska köras för det ursprungliga syftet och sedan destrueras. Till och med Kali själva nämner ju det på sin hemsida. Du handikappar ju dig själv. Nåväl, du kör väl förhoppningsvis inte som root längre som default, vilket var standard för Kali tidigare.

I det stora hela kan du köra i princip vilken distro du vill och nå samma resultat, men det är klart att de alla har olika syften och användningsområden. Att komma till slutmålet kan variera men att spela CS2 på Kali går att göra precis lika väl som på Ubuntu så länge du installerar allt du behöver, såsom drivrutiner och program. Nämner drivrutiner eftersom du använder Nvidia och specifikt behöver installera deras proprietära drivrutiner, open source-drivrutinerna under Nouveau-projektet är värdelösa att spela med.

Jag skulle rekommendera att du installerar om din main med en lämpligare daily driver distro, själv är jag barnsligt förtjust i Fedora som är både stabilt och uppdaterar ofta, om du specifikt är inne på en speloptimerad variant av Fedora kan du kolla upp Nobara som underhålls av samma person som ligger bakom ProtonGE-projektet. Om du vill ha allt det absolut senaste kan du köra Arch eller EndeavourOS(Arch fast mer handhållning) som kör rolling release.

Jag ska väl dock nämna att jag inte spelar CS2 men kan inte tänka mig att det är några problem i och med att Valve ligger bakom det och Valve är väldigt Linux-vänliga. VAC-ban för att du spelar på Linux kommer inte hända.
Läste bara första raderna och det är för att jag endast använder den för "hacking" och bug bounty vilket jag gör om jag inte spelar.
Citera
2023-12-18, 21:48
Medlem
Citat:
VAC körs oavsett vilket OS du använder.

Edit: Arch ska då vällan åtminstone funkka vad jag hört? Sammt kör du då via VM? Kom nu på att man möjligtvis kanske köra det via Docker och ha det helt separerat från Kali.

Citat:

Jag fuskar inte aldrig gjort det under mina 9 år och skulle aldrig och kommer aldrig heller, är skrajj redan om något skulle fastna i cachen haha. Och sen om man inte har en extra mobil så bannar dom ju endå alla relaterade konton.

Oavsett till inägget är endast orolig att någon Linux speciellt Kali system process/binary eller om nått verktyg har något som skapar trubbel och bannar en.

Använde VAC endast sig av signaturer av andra cheats? + då overwatch. Har dom inga sampels av cheats dom kan gemföra med processen som blivit injectad i "CS process trädet" sammt borde det ju märkas att en process blivit injectad? Eller kör man filen externt?

Eller sen dll injection på nån process som man sen pastear shell/cheat koden framför vanliga .dll filens kod fast då igen borde ju VAC märka man fiflat med .dll filen och banna en oavsett. Är ingen malware/cheat dev så osäker om dll injection överskrider .dll filen eller inte.

Nu när CS2 är ute har dom ju skrytit om VAC så nu använder dom sig säkert av ett tusentals samples AI tränat sig på, sammt då scanning av CS2 processer säkert också med hjälp av AI, fast det säkert finns en hel del obfuskerings metoder. En bypass skulle ju vara som cheat dev att ha ett fullt externt cheat som läser av skärmen med hjälp av AI åtminstone för aimbot. Oavsett värkar dom ju vara säkra eftersom dom tagit bort overwatch.

Edit2: Tänkte inte på om man kan köra via en Docker container måntro, eller om man inte sätter upp en hel VPS via ex AWS/DigitalOcean och spelar via browsern haha, tror dock inte varken fps eller ping skulle höjas 😂

Citat:
Ursprungligen postat av hetabengt
Fan vad barnsligt. Är ni vuxna karlar som sitter och fuskar i spel? Dessutom på ett OS som ni definitivt inte behöver eller förstår syftet med?

Windows duger åt er. Och sluta fuska! Sluta spela helt och hållet.

Tack.
Fuskar inte. Har 3 år inom websec på nacken så behöver och använder Kali dagligen. Iofs skulle vilken Linux distro som helst funka men alltid kört Kali efter jag fick för mig att börja fiffla på nätet, med undatag jag dual bootade Win10 och Kali i början. Sen dess har det varit favorit distrot. Eller finns faktiskt ett undantag och det är att jag kör Ubuntu via wsl2 på laptopen som är Windows. Körde en fresh install för att försöka få upp mina fps och fastnade lite för Ubuntu när jag installerade wsl2 så fick bli det.

Citat:
HAHAHHAHAHAHAHAHAHAH

Vad jag hört ska VAC efter CS2 releasen vara AI/machine learning baserat. Vilket också är logiskt, if och else statements är inte raket fysik precis. Konstigt dock att overwatch har tagits bort.
Senast redigerad av serializedobject64 2023-12-18 kl. 22:26.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in