Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-12-11, 19:51
  #1
Medlem
tomatlarss avatar
Godkväll fb har en äldre dator som jag tänkte placera liggande i en tv-bänk. Och vill höra om någon annan har provat att göra så och vet om det funkar eller om det finns några potential problem med att göra så? Datorn har 2 hdd och vattenkyld cpu och gpu.
Citera
2023-12-11, 19:55
  #2
Medlem
kl4sseKocks avatar
ser inget konstigt med det så länge den ligger åt rätt håll dvs tyng och luftflöde blir rätt.
Citera
2023-12-11, 20:01
  #3
Medlem
tomatlarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kl4sseKock
ser inget konstigt med det så länge den ligger åt rätt håll dvs tyng och luftflöde blir rätt.
Jo det är ungefär vad man får fram om man läser om det på nätet. Men tack.
Citera
2023-12-11, 20:05
  #4
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomatlars
Godkväll fb har en äldre dator som jag tänkte placera liggande i en tv-bänk. Och vill höra om någon annan har provat att göra så och vet om det funkar eller om det finns några potential problem med att göra så? Datorn har 2 hdd och vattenkyld cpu och gpu.

Inget som helst problem med det, kallades förr i tiden för pizzakartong och går alldeles utmärkt att göra såklart.
Citera
2023-12-11, 20:41
  #5
Medlem
brianmolkos avatar
De fanns ju datorer som man ställde skärm på

Laptop kan man ju ha stående, så inget knas med HDD/SSD heller

(ja nu verkar det som om ts har en stationär dator men bara drog exempel att HDD inte behöver vara liggande skiva)
Citera
2023-12-11, 20:50
  #6
Avstängd
YP4XQs avatar
Vattenkylning tror jag kan va känslig, eller? Har för mig det stod vilket som skulle vara uppåt på kylflänsarna/fläkten-delen på min vattenkylning men kan ju minnas fel
Citera
2023-12-11, 21:29
  #7
Medlem
tomatlarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Vattenkylning tror jag kan va känslig, eller? Har för mig det stod vilket som skulle vara uppåt på kylflänsarna/fläkten-delen på min vattenkylning men kan ju minnas fel
De brukar ju kunna placeras både i taket eller fronten i tornet möjligen om pumpen får problem med flödet. Delvis där av frågan från början.
Citera
2023-12-11, 22:37
  #8
Medlem
sommarlovs avatar
Moderkortet sitter redan snett på en tower, lägger du den ner, på vad blir det?
Vänster sida? Så ligger den rätt.
Citera
2023-12-11, 23:00
  #9
Medlem
tomatlarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Moderkortet sitter redan snett på en tower, lägger du den ner, på vad blir det?
Vänster sida? Så ligger den rätt.
Moderkortet hamnar liggande i botten i detta fall.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback