Citat:
Ursprungligen postat av
Jordgubbe
Jag vill vare sig gå händelserna i förväg eller i polemik men betänk att Alimak verkar i en konkurrensmarknad och exempelvis skriver
så här om sig själva "
Det finns många aktörer på marknaden och koncernens serviceerbjudande konkurrerar genom att förse sina kunder med innovativa lösningar och supporttjänster utan motstycke i branschen". Inom sistnämnda kraftuttrycket hade de ju kunnat korta ner fikapauserna och funderat på potentiella risker. Kan man som lekman tycka. Nån som vet hur många konkurrenter de faktiskt har? Som inköpare hade jag gärna valt en hissleverantör som tänker så, om det finns fler.
Mitt intryck av alltsammans är att konstruktörerna inte haft så mycket direktkontakt med gubbarna som försökt sära på kärvande "friktionsförband" när sektionerna skall monteras och inte heller med dem som sätter ihop dem som själva hittar på sånt som färger på bultarna.
Man har suttit i elfenbenstornet och varit "innovativa" men inte tagit in de faktiska problemen och löst dem istället.
Men lite ytbeläggning, lite färg och bultar i en kedja är ju inte "innovativt". Inget som ger några världspatent.