Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-12-11, 16:18
  #289
Medlem
Celestrons avatar
..han gillar väl hellre Ultima Thule, sa Henrik Torehammar om Jimmie Åkessons frånvaro från Nobelfesten.
Tja, själv fick han väl offra bastuklubben igår kväll?
Citera
2023-12-11, 17:04
  #290
Medlem
Ikkiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Jag hörde ett radioreportage om något helt annat event, fast i samma storlek, 1100 deltagare, och i Stockholm. Krögaren beklagade sig; han hade fått ett Excel-ark med 480 namn och vilken specialkost just de skulle ha.
Som kock måste man sätta gränser. "Ät maten och va tyst" eller ha en kastrull grönsaksbuljong som reserv åt de jobbiga.
Citera
2023-12-11, 17:21
  #291
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det säger en del om flashbacks användare när dessa evighetslånga tv-program får stor uppmärksamhet. Uppenbarligen har många i detta forum inte så mycket annat för sig än att sitta i 5h och kolla på när ett gäng brackor sitter och petar i nån torsk.

Jag gissar en del vill ta paus från allt ligga i gömsle och vänta på vildsvin nästan hela helgen, spela Diablo 4 med fjärde karaktären eller läsa av ut till en biografi från från bokrean i år.

För de som tyckte presentationen vad de tre "äkta" vetenskapsprisen handlar om var för kort igår så kan näst senaste Vetenskapens Värld från 3 dec ge en hel timme på SVT play.
Citera
2023-12-11, 19:11
  #292
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
San Remo ligger i Italien och är känt bl a för sina blommor. Amatör.
Ja är inte lagt åt det hållet att jag intresserar mig för vilka städer som är kända för sin kaprifolium, det verkar också som att stans enda säljargument är detta så jag behövde inte känna till det

Heter det San hör det hemma i Spanien
Citera
2023-12-11, 20:47
  #293
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Vad i helv**e hade Billströms fru på sig? Borde vara olagligt... https://postimg.cc/7GTwRSbh

Var tvungen att kolla och inte ens min vildaste fantasi marinerad i tequila hade kommit på det där. Ser ut som en inslagningsmaskin på en julmarknad i Rumänien spottat ut sig klänningen - hur får man ens ihop allt? Märkligt att ingen i hennes omgivning kunde hjälpa henne i mer passande riktning.
Citera
2023-12-11, 21:03
  #294
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinoRex
Var tvungen att kolla och inte ens min vildaste fantasi marinerad i tequila hade kommit på det där. Ser ut som en inslagningsmaskin på en julmarknad i Rumänien spottat ut sig klänningen - hur får man ens ihop allt? Märkligt att ingen i hennes omgivning kunde hjälpa henne i mer passande riktning.
Hahaha bra bildspråk! Det orangea bandet längst ner kunde ha varit rosettbandet runt "paketet"
__________________
Senast redigerad av LuluBrooksie 2023-12-11 kl. 21:06.
Citera
2023-12-11, 21:05
  #295
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Ja är inte lagt åt det hållet att jag intresserar mig för vilka städer som är kända för sin kaprifolium, det verkar också som att stans enda säljargument är detta så jag behövde inte känna till det

Heter det San hör det hemma i Spanien
De latinska språken är lika...

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Sanremo

Fd San Remo. Alfred Nobel bodde där tidigare och därför skickar de varje år blommor till Nobelfesten.
Citera
2023-12-11, 21:17
  #296
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
De latinska språken är lika...

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Sanremo

Fd San Remo. Alfred Nobel bodde där tidigare och därför skickar de varje år blommor till Nobelfesten.
Tack du, det tog jag reda på själv så sent som igår
Citera
2023-12-12, 19:46
  #297
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Hahaha bra bildspråk! Det orangea bandet längst ner kunde ha varit rosettbandet runt "paketet"

Än bättre är att bilden jag googlade fram
var Nobel 2022… Väl värt besväret, årets kreation känns som en av Rumäniens mest fancy inslagningsmaskiner i jämförelse. Tycker att Billström varit helt ointressant men plötsligt har han blivit underhållande. Hoppas att frun börjar följa med på alla hans resor och flådiga middagar, hon kan ju vara första passhållare dessutom.
Citera
2023-12-12, 22:54
  #298
Medlem
NightDrivers avatar
Någon mer än jag som fascinerat stirrade på Nobelstiftelsens nya ordförande tillika rektor på SU, Astrid Söderberg Widdings outfit som liknade ett rosa mjukisnattlinne? Med ENORMA hängbröst vilande på magen bh-lösa under. Utan bh på Nobel🤣
Citera
2023-12-13, 12:02
  #299
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightDriver
Någon mer än jag som fascinerat stirrade på Nobelstiftelsens nya ordförande tillika rektor på SU, Astrid Söderberg Widdings outfit som liknade ett rosa mjukisnattlinne? Med ENORMA hängbröst vilande på magen bh-lösa under. Utan bh på Nobel🤣
Googla bilder på henne så ser du att bopparna sticker ut långt mer än på Madonna i Gaultier-korsetten när fru S-W har bh på. Där har vi nog lösningen.

Angående hennes klädval är väl färgen det enda moderiktiga - helt formlös.

En sak jag reagerat på dock är att jag tycker de går "all in" i år med smycken och riktiga prinsess/balklänningar. De flesta av de något yngre damerna har ett sådant med åtsmitande liv och klockad kjol. Kungligheterna har prytt sig med otroligt mycket juveler. Undrar om det är rekord i år.
Fast det är ju kul att titta på.
Citera
2024-01-10, 13:13
  #300
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnoldw66
Varför var Elin Klinga där, men inte Reinfeldt lr Carl Bildt?

Tror hon var +1 till sin man, Fredrik Hillelson, som glidit runt i de högsta samhälls-sfärerna i många år.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback