2023-12-10, 15:25
Medlem
Dr.Brauns avatar
Ni som jobbar kväll/nattetid heltid som ronderande väktare, vad har ni ut i lön netto? (efter skatt)
Måste vara ganska fin OB tänker jag, som utgör en stor del av kakan.
Tacksam för svar
Citera
2023-12-10, 17:30
Medlem
Urdåligt OB för natt, kring 45:-/timme. Ingångslön 24500:-. Brutto. Netto beror naturligtvis på var du bor & vad du har i kommunalskatt.
Citera
2023-12-10, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Urdåligt OB för natt, kring 45:-/timme. Ingångslön 24500:-. Brutto. Netto beror naturligtvis på var du bor & vad du har i kommunalskatt.

Haha shit värre än jag trodde. Men är bara förlorare som jobbar som väktare, för dumma för att bli poliser. Som också är ett loser yrke.
Citera
2023-12-10, 17:50
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janedoe88161
Haha shit värre än jag trodde. Men är bara förlorare som jobbar som väktare, för dumma för att bli poliser. Som också är ett loser yrke.

Vi ska vara jäkligt glada för att folk vill jobba som polis och väktare. Att kalla samhällsviktiga jobb för loseryrken är bara patetiskt.
Citera
2023-12-10, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Braun
Ni som jobbar kväll/nattetid heltid som ronderande väktare, vad har ni ut i lön netto? (efter skatt)
Måste vara ganska fin OB tänker jag, som utgör en stor del av kakan.
Tacksam för svar

Varför vill du veta vad folk har "netto" alltså efter skatt? Man pratar i regel alltid om lön före skatt. Vilken kommun man bor i, om man betalar kyrkoskatt etc spelar ju in i vad du sedan får ut efter skatt?
Citera
2023-12-11, 04:02
Det e inget ansträngande yrke så du kommer få kollegor efterlikna det också. Slö lata människor är inte bra för mitt mentala välmående
Citera
2023-12-11, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erikom
Varför vill du veta vad folk har "netto" alltså efter skatt? Man pratar i regel alltid om lön före skatt. Vilken kommun man bor i, om man betalar kyrkoskatt etc spelar ju in i vad du sedan får ut efter skatt?

Tror avsikten var att få veta vad folk har inklusive ob osv kontra bara grundlön. En del jobb påverkar det enormt men absolut, skevt av ts att fråga om efter skatt, känns dock som en standardgrej hos lågutbildat folk.
Citera
2024-01-07, 10:27
Avstängd
BOMB-CPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Vi ska vara jäkligt glada för att folk vill jobba som polis och väktare. Att kalla samhällsviktiga jobb för loseryrken är bara patetiskt.

Att vara ärlig är väl inte patetiskt? Somliga är vinnare andra är förlorare, inget konstigt i det.
Citera
2024-02-07, 10:47
Medlem
Vad ligger egentligen månadslönen för en väktare i lönegrupp B (dit man i princip alltid hamnar efter 1 år)?

https://vaktare.nu/lonetabell/

Denna går bara fram till 2019 och då var månadslönen för en väktare 26 943 kr.
Citera
2024-02-07, 11:54
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Vad ligger egentligen månadslönen för en väktare i lönegrupp B (dit man i princip alltid hamnar efter 1 år)?

https://vaktare.nu/lonetabell/

Denna går bara fram till 2019 och då var månadslönen för en väktare 26 943 kr.

B-lön ligger på runt 28-29 k idag plus OB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in