2023-12-10, 15:25
Medlem
Dr.Brauns avatar
Ni som jobbar kväll/nattetid heltid som ronderande väktare, vad har ni ut i lön netto? (efter skatt)
Måste vara ganska fin OB tänker jag, som utgör en stor del av kakan.
Tacksam för svar
Citera
2023-12-10, 17:30
Medlem
Urdåligt OB för natt, kring 45:-/timme. Ingångslön 24500:-. Brutto. Netto beror naturligtvis på var du bor & vad du har i kommunalskatt.
Citera
2023-12-10, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Urdåligt OB för natt, kring 45:-/timme. Ingångslön 24500:-. Brutto. Netto beror naturligtvis på var du bor & vad du har i kommunalskatt.

Haha shit värre än jag trodde. Men är bara förlorare som jobbar som väktare, för dumma för att bli poliser. Som också är ett loser yrke.
Citera
2023-12-10, 17:50
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janedoe88161
Haha shit värre än jag trodde. Men är bara förlorare som jobbar som väktare, för dumma för att bli poliser. Som också är ett loser yrke.

Vi ska vara jäkligt glada för att folk vill jobba som polis och väktare. Att kalla samhällsviktiga jobb för loseryrken är bara patetiskt.
Citera
2023-12-10, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Braun
Ni som jobbar kväll/nattetid heltid som ronderande väktare, vad har ni ut i lön netto? (efter skatt)
Måste vara ganska fin OB tänker jag, som utgör en stor del av kakan.
Tacksam för svar

Varför vill du veta vad folk har "netto" alltså efter skatt? Man pratar i regel alltid om lön före skatt. Vilken kommun man bor i, om man betalar kyrkoskatt etc spelar ju in i vad du sedan får ut efter skatt?
Citera
2023-12-11, 04:02
Det e inget ansträngande yrke så du kommer få kollegor efterlikna det också. Slö lata människor är inte bra för mitt mentala välmående
Citera
2023-12-11, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erikom