2023-12-08, 17:52
Medlem
Jobbar i en Derome anläggning och rykte har spridit sig om att en chef stulit för stora summor pengar. Cirka en miljon kronor. Sägs han har fuskat med returer och fakturor. Smakfullt renoverat sin egen villa, bland annat en stor pool. Ryktet på golvet säger att han blev konfronterad och fick gå på dagen.

Tydligen har familjen stort behov att synas utåt som väldigt svenssonförmögna.
M*tti*s Boo*
*a
*k

Ironiskt nog heter frun A**a Boo*
*n
*k

Någon som har mer information?
Senast redigerad av Montekristo 2023-12-08 kl. 17:56.
Citera
2023-12-10, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Montekristo
Jobbar i en Derome anläggning och rykte har spridit sig om att en chef stulit för stora summor pengar. Cirka en miljon kronor. Sägs han har fuskat med returer och fakturor. Smakfullt renoverat sin egen villa, bland annat en stor pool. Ryktet på golvet säger att han blev konfronterad och fick gå på dagen.

Tydligen har familjen stort behov att synas utåt som väldigt svenssonförmögna.
M*tti*s Boo*
*a
*k

Ironiskt nog heter frun A**a Boo*
*n
*k

Någon som har mer information?
Komiska namn
Citera
2023-12-10, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mleh
Komiska namn

Ja verkligen.
Citera
2023-12-10, 19:43
Medlem
[quote=Montekristo|86659300]Ja verkligen. [/QUOTE
Verkar ju inte direkt smart att fuska med returer?
Citera
2023-12-10, 22:17
Medlem
[quote=mleh|86659324]
Citat:
Ja verkligen. [/QUOTE
Verkar ju inte direkt smart att fuska med returer?

Nej inte direkt. Verkligheten verkar ju synnerligen ha kommit ikapp. Tydligen har man inte polisanmält det vilket är riktigt underligt. Vilket också har skapat att det snackas en del bland chefer och speciellt byggare. Sänder ju lite fel signaler inom koncernen kan man tycka...

Hade varit kul att höra hur snacket går i Lysekil. Är ju inte en storstad direkt.
Citera
2023-12-11, 06:18
Medlem
[quote=Montekristo|86660885]
Citat:
Ursprungligen postat av mleh

Nej inte direkt. Verkligheten verkar ju synnerligen ha kommit ikapp. Tydligen har man inte polisanmält det vilket är riktigt underligt. Vilket också har skapat att det snackas en del bland chefer och speciellt byggare. Sänder ju lite fel signaler inom koncernen kan man tycka...

Hade varit kul att höra hur snacket går i Lysekil. Är ju inte en storstad direkt.
En polisutredning kanske hade visat oegentligheter inom företaget, och då undviker man en anmälan istället
Citera
2024-01-16, 23:33
Medlem
Det är ett par år sen jag hade anledning att handla på Derome i Lysekil, och jag tyckte då att han var lite väl kort i tonen mot oss kunder. Fast så är det iofs oftast i Lysekil.
Av någon anledning har jag lagt märke till bilarna vid deras villa. Lite mer exklusivt utseende än andras runt omkring.
Frun är delägare i Brofjordens Kemkonsult AB. Det är enligt de jag känner som har haft med dem att göra ett bra företag.
Citera
2024-03-19, 19:24
Medlem
Han har tydligen blivit anställd av en byggfirma i Lysekil. Frågan är hur seriös firma det kan vara, eller om de är ovetandes?
Det mest konstiga jag hörde, är att han handlar på Derome för byggfirman. Hörde med en Deromekollega som säger det är ytterst pinsamt och stelt.
Citera
2024-06-08, 10:16
Medlem
Citat:
Han har tydligen blivit anställd av en byggfirma i Lysekil. Frågan är hur seriös firma det kan vara, eller om de är ovetandes?
Det mest konstiga jag hörde, är att han handlar på Derome för byggfirman. Hörde med en Deromekollega som säger det är ytterst pinsamt och stelt.
Hört att han är en riktigt dryg jävel, tror han är bättre än alla andra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in