Jag tar en snorig Wassberg före en modell-Henke alla dar i veckan.
I övrigt verkar du inte läst mitt inlägg. Vi brukade vara mycket bättre än dem i fristil. Att de har många utövare är ingen ny grej.
Och? De flesta som inte är typ 60+ tar nog hellre våra stora hockeyspelare än några torra skidåkare...Givetvis är det den enorma bredden nu för tiden som gör att de är bättre, sen att vi har flyt ibland och råkar producera en och annan riktigt bra skidåkare är en annan grej,
Ja men det är viktigt att poängtera att det är inte för att jag hatar Sverige eller de svenska åkarna som "glädjer" mig att det går dåligt. Utan att det beror på hyckleriet kring valla.
Utifrån ett historiskt perspektiv så är det väldigt svårt att tro på
Du säger vallamiss, jag säger snarare att svenskornas skidor idag var mer jämbördiga med resten av fältet än vad det har varit under säsongen då man istället har haft betydligt bättre material än sina motståndare, med undantag för Norge. Som Rcs skrev, Linn exempelvis tog in utför jämfört med Piippo.
Ja, men om de haft bättre tidigare så har de ju missat någon egenskap denna gång, alltså en vallamiss.
Ser bra ut. Jag tror att Johanna får åka istället för Lisa Eriksson även om Johanna inte är någon distansare.
Sen skulle jag vilja ha med Alvar men han har tuff konkurrens.
Jag tror inte det är troligt att Sverige kommer skicka nio herrar och tio damer, så brukar man aldrig göra. Lisa Eriksson har ju tävlingsförbud och möjligtvis att man ställer upp hela A-laget på damsidan (om Sundling är frisk) men då kommer inte Rosenberg med.
Jag tror inte det är troligt att Sverige kommer skicka nio herrar och tio damer, så brukar man aldrig göra. Lisa Eriksson har ju tävlingsförbud och möjligtvis att man ställer upp hela A-laget på damsidan (om Sundling är frisk) men då kommer inte Rosenberg med.
Du har nog rätt. Men det skulle reta Norge med tio damer. Speciellt som de i dagsläget kanske bara har två distansare på sprintlistans top 20. De får dock säkert med en eller två till efter Trondheims fristilssprint.
1. Calle Halfvarsson 89 *
2. William Poromaa 00
3. Edvin Anger 02 *
4. Jens Burman 94
5. Johan Häggström 92 *
6. Leo Johansson 99
7. Gustaf Berglund 98
Vilket mörker. Den svenska rasen har representerats av Jernberg, Wassberg, Svan, Mogren, Elofsson, Hellner...och nu den lilla dwarfen Sandström. Jag dör.
Senast redigerad av Totentanz 2023-12-10 kl. 21:27.
Vilket mörker. Den svenska rasen har representerats av Jernberg, Wassberg, Svan, Mogren, Elofsson, Hellner...och nu den lilla dwarfen Sandström. Jag dör.
Låter på dig som att du inte är ett fan av Richard Jouve?
Missade dagens lopp pga olika missöden, men riktigt kul pall (Heidi Weng är en riktigt skön virrpanana och Carl verkar till slut slå igenom?) och kul att jag hade så fel.
Men jag förstår inte varför ni svarar på vissa idioter i det här forumet, nivån är till och från bedrövligt låg.
Men Nästa helg måste väl Jonna vara tillbaka?
Missade dagens lopp pga olika missöden, men riktigt kul pall (Heidi Weng är en riktigt skön virrpanana och Carl verkar till slut slå igenom?) och kul att jag hade så fel.
Men jag förstår inte varför ni svarar på vissa idioter i det här forumet, nivån är till och från bedrövligt låg. Men Nästa helg måste väl Jonna vara tillbaka?
Tror tyvärr inte det. Hon var i alla fall inte tillbaka i träning i mitten av denna vecka vad hon sa själv.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!