2023-12-10, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksen82
Det är lika tröttsamt för oss svenskar när norrmän kommer in på ett svenskt forum och applåderar konkurrensen i ett damlopp när de samtidigt är heeelt tysta när det sker diskussioner om Norges överlägsenhet på herrsidan. Väldigt märkligt att man ”gidder” ibland.
Og du kan vise til mange slike eksempler? Eller finnes de bare i ditt hode?
Citera
2023-12-10, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania
En random FB:are som menar att Heidi Weng är en medioker åkare anklagar mig för att komma med felaktiga premisser. Don't do drugs kids.

Hur många individuella mästerskapsguld har Heidi Weng nu igen?
Citera
2023-12-10, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoineOberg
Hur många individuella mästerskapsguld har Heidi Weng nu igen?
Är man medioker för att man inte har några individuella guld? Hon har nästan 100 pallplatser i sin karriär(!). Du måste ha tagit en sjuhelvetes drog.
Citera
2023-12-10, 15:15
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Du gör naturligtvis din egen analys, men jag anser att detta är rent trollande och därför skrev jag det.

Du är ju en »nappare« i så fall som sväljer betet.
Citera
2023-12-10, 15:16
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ccnut
Aha, nån form av roddare? Fluortag?

Analytiker.
Citera
2023-12-10, 15:18
Medlem
Citat:
Wengs resultat den senaste tiden är tämligen medioker. Hon har dock varit en toppåkare. Carl har inte ett speciellt bra facit, förutom i några stafetter. Bästa placering i totala världscupen en 19 plats.

Citat:
Är man medioker för att man inte har några individuella guld? Hon har nästan 100 pallplatser i sin karriär(!). Du måste ha tagit en sjuhelvetes drog.

Ok om du vill fortsätta hålla på och fjanta dig så citerade jag exakt vad jag skrev om Heidi Weng, det verkar dock som om du har problem med läsförståelse. Svenska är inte ditt förstaspråk, eller hur?
Citera
2023-12-10, 15:30
Medlem
BullitProofs avatar
Citat:
Ok om du vill fortsätta hålla på och fjanta dig så citerade jag exakt vad jag skrev om Heidi Weng, det verkar dock som om du har problem med läsförståelse. Svenska är inte ditt förstaspråk, eller hur?

Det är väldigt väldigt få som överhuvudtaget har individuella guldmedaljer i mästerskapen under Heidi Weng karriär.

Heidi Weng har tampats med Johaug Bjørgen Kalla och Kowalchuk under sin idrottskarriär, och Heidi är knappats ensam toppåkare utan guld individuellt.

Dock har ju Heidi Weng vunnit en hel del annat, silver brons och flertalet stafettguld, och även individuellt juld i junior-VM.

Att Heidi dessutom vunnit den totala världscupen två gånger, Tour de Ski två gånger och har mästerskapsguld i Teamsprint.

Ingen svensk damåkare någonsin har ett bättre facit om man kombinerar både sprint och distans.

Men, kalla henne för medioker du, det gör ju bara dig själv till ett åtlöje.

Att Heidi Weng inte presterat på topp senaste säsongerna finns ju en orsak till, och, du som expert på längdskidåkning lär ju veta varför.
Citera
2023-12-10, 15:31
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Kanske, dom hade iaf inte värre skidor än ex Frankrike eller Tyskland idag. USA kanske prickade rätt, men Diggins är inte en indikation på detta, vi vet att hon är världsbäst i 10 fritt. Norge vet vi nästan alltid har bra skidor.

Tidig julafton idag, tack Flashback.

Diggins är en av de bästa åkarna nedför också så hon tjänar nästan alltid tid på övriga åkare där oavsett vilken form hon övrigt.
Citera
2023-12-10, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det var ju inte det som stod i det du svarade på. Kärnan i det var ju att den personen gläds åt att det gick sämre för Sverige. Det måste ju vara tillåtet att tycka utan att vara ett troll, eller?
Nej jag gläds åt att svenska supportare får sin dos av karma efter att ha hycklat något enormt när det häller valla och dess effekt. Jag är snarare likgiltig mot de flesta svenska landslagsåkare, med undantag för Poromaa(omogen), Maja(omoraliska beteendet som ledde till cupvinsten förra året) och Frida(omogen och vårdslös i spåret).
Senast redigerad av Lexiania 2023-12-10 kl. 15:35.
Citera
2023-12-10, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pronh
Og du kan vise til mange slike eksempler? Eller finnes de bare i ditt hode?

Nä två exempel idag…om det är många eller få får du själv värdera.
Citera
2023-12-10, 15:53
Medlem
Citat:
Wengs resultat den senaste tiden är tämligen medioker.Hon har dock varit en toppåkare. Carl har inte ett speciellt bra facit, förutom i några stafetter. Bästa placering i totala världscupen en 19 plats.

Citat:
Ursprungligen postat av BullitProof
Det är väldigt väldigt få som överhuvudtaget har individuella guldmedaljer i mästerskapen under Heidi Weng karriär.

Heidi Weng har tampats med Johaug Bjørgen Kalla och Kowalchuk under sin idrottskarriär, och Heidi är knappats ensam toppåkare utan guld individuellt.

Dock har ju Heidi Weng vunnit en hel del annat, silver brons och flertalet stafettguld, och även individuellt juld i junior-VM.

Att Heidi dessutom vunnit den totala världscupen två gånger, Tour de Ski två gånger och har mästerskapsguld i Teamsprint.

Ingen svensk damåkare någonsin har ett bättre facit om man kombinerar både sprint och distans.

Men, kalla henne för medioker du, det gör ju bara dig själv till ett åtlöje.

Att Heidi Weng inte presterat på topp senaste säsongerna finns ju en orsak till, och, du som expert på längdskidåkning lär ju veta varför.

Har du också problem med läsförståelsen, eller menar du att Wengs resultat de senaste åren varit tip top. Den enda som gör sig till åtlöje här är väl du, registrerad Okt 2023 och går går in och tjatar om att folk inte kan någonting om längdåkning i var och varannan post. Den typen av argumantation höll man väl på med när man var 15 år eller så?

Att jag skrev guldmedalj i den posten var för att försöka göra mig lustig och använda samma typ av korkad logik som användaren jag svarade sitter och gör hela tiden, både i längdåkning och Skidskytte forumen.
Senast redigerad av RoineOberg 2023-12-10 kl. 16:07.
Citera
2023-12-10, 16:09
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Nej jag gläds åt att svenska supportare får sin dos av karma efter att ha hycklat något enormt när det häller valla och dess effekt. Jag är snarare likgiltig mot de flesta svenska landslagsåkare, med undantag för Poromaa(omogen), Maja(omoraliska beteendet som ledde till cupvinsten förra året) och Frida(omogen och vårdslös i spåret).

Fast nu säger du emot dig själv. Det fetmarkerade resulterar nämligen i det jag skrev, nämligen: att det gick sämre för Sverige.

Utan det jag skrev så har du inget att glädja dig åt i detta sammanhang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in