2023-12-09, 15:30
Medlem
BullitProofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Jag fattar inte varför jag tror att Usa har knark i sin vallabod🥴.

Torsten Flink var aldrig en vass längdskidåkare - just sayin’..
Citera
2023-12-09, 15:32
Medlem
Harald99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BullitProof
Borde bli ett ekonomiskt straff till Lars Öberg, och, pengarna skall direkt gå till Rosie Brennan.

Vet inte vad Öberg tjänar men han jobbade nog gratis idag. 6000kr i böter.

https://www.expressen.se/sport/langd...rade-i-sparet/
Citera
2023-12-09, 16:02
Medlem
Ikkiks avatar
Vilken idiot som förstör för åkarna. Borde va förbjudet att springa och coacha under loppen. Det har jag alltid tyckt. Borde va avspärrningar med band, och ingen får va innanför.
Citera
2023-12-09, 16:17
Medlem
HungalaBungalas avatar
Såg allt i efterhand, spännande tävlingar, känns som att Emma kan köra hårt som Jonna men har en bättre stakning, mycket imponerande och såg ut som hon styrde allt hela dagen. Är hennes fristil lika bra ser det väldigt lovande ut för fortsättningen i sprintcupen. Totalen tror jag inte hon har chans på även om hon tillfälligt ligger bra till där.

Hopplöst med Öberg som sprang in på banan, pinsamt att se.
Citera
2023-12-09, 16:19
Medlem
Alkibiadess avatar
Sex svenskor topp-20 i sprintcupen och sex svenskor topp-10 i totala världscupen. Fortsatt svensk dominans alltså.
Citera
2023-12-09, 16:47
Medlem
Gott idioten får böter. Hoppas det går till Brennan.
Citera
2023-12-09, 17:09
Medlem
FNLSs avatar
Ribom en poäng från gult.
Noterade att Anger inte körde i grönt idag
Citera
2023-12-09, 17:15
Medlem
Green-Spirits avatar
Emma Ribom regerar hårt i damsprinten just nu. Hon lyckas med det ingen gjorde i slutet av förra säsongen, dvs. att skaka av sig Stavås Skistad tillräckligt mycket inför ett upplopp.
Men största positiva överraskningen idag tycker jag är Linn Svahn! Tillbaka efter ganska nylig sjukdom brukar inte innebära tillräcklig kraft över alla heat, men är ändå uppe på pallen.
Jonna Sundling behöver komma tillbaka i riktigt bra slag för att ha med högsta världstoppen att göra framöver…

Och efter en rejäl genomkörare i Ruka och god hälsa sedan dess så styr och ställer Klæbo som han vill igen i herrsprinten, helt förväntat.
Han bör nog utmana sin bror på armbrytning för att jämna ut spelplanen i grenen. Finns ingen sådan tillgänglig kanske Tarjei Bø ställer upp.

Edvin Anger gör som ofta förra säsongen - väljer kaxigt första heatet, och går INTE vidare…
Citera
2023-12-09, 17:21
Medlem
FNLSs avatar
Födelsedagsfågelns första individuella pallplats sedan dubbeln i Falun för snart tre år sedan.
Citera
2023-12-09, 17:27
Medlem
Anger har inte sprintformen eller kunnandet att utmana Klabbe o Valle just nu. Får ändra taktik nu för fan.

Calle ligga sist i början taktik funkade inte i semin. Må vara lite offensivare kanske om han känner han har krafter.
Citera
2023-12-09, 17:33
Medlem
Green-Spirits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Anger har inte sprintformen eller kunnandet att utmana Klabbe o Valle just nu. Får ändra taktik nu för fan.

"Medium size dog with big dog attitude", still.
Citera
2023-12-09, 17:42
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Byström levererar dåligt glid..man såg Skistad och Brennan glida hur lång gå som helst på upploppet..

Bara visar hur överlägsen Ribom är..
Ble litt sent svar, men hadde endelig kommet nok snø til at man fikk luftet skiene i dag, så måtte se stream nå. Når det kommer til skisport kan det se ut til at du i stedet for å se, og forstå, hva som forseggår i skisporet, bare slenger ut påstander i alle retninger.
Det du ikke ser, er hvor mye energi løpere fra de forskjellige landene må legge ned rett innen utforbakkene, for å henge med i tempoet. SWE, USA og FIN pluss-ski i dag. NOR litt minus, og hva gjelder FRA og ITA-ski, er det nok Porr som har den beste definisjonen

Gledes over min svenske favoritt, eleganten Ribom uansett
Nei, hold deg til håndballen, prater gjerne med deg der, for der viser du en grad av innsikt som gjør samtaler meningsfulle
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in