2023-12-12, 19:23
Medlem
ZlatanManias avatar
Spännande värvning får man säga. Sveriges kanske mest intressanta tränare.
2023-12-12, 19:30
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Värnamos spel är väl inte helt olikt Martis år två? Jag hoppas också att det blir bra, gått från att hoppas på honom till att känna att det blir ett lågintensivt tikitaka… ja, överraska mig. De matcher jag sett med Värnamo så är det ju inget rakt 4-3-3 med hög återerövring vilket ju Marti ansåg oss inte ha material för att spela. Så.. har vi det nu? Tror däremot att Kim är perfekt för Mikkelsen.

Av det jag kunnat avläsa så vill Bajen spela en fartfylld fotboll oavsett tränare. Dels för att det är tilltalande(lite Manuel-vibbar där eller) men också för att det vinner fotbollsmatcher. På sikt får man helt enkelt skaffa sig materialet och då förmodligen med stort bidrag från HTFF och så vidare. Med det sagt så återstår det att se hur tuff man är mot Kim gällande hur han spelar kontra visioner.

Sett till Mikkelsen så tror väl inte ens hans egen mamma på honom längre. Dock så utgår jag från att han inte slagit i bakhuvudet och glömt hur man lirar så det är möjligt att han får en renässans under Kims styre. Hans stora problem är väl dock att han ockuperar samma positioner som Besara och Djukanovic, spelare som han absolut inte bänkar. Antingen måste han helt enkelt spela bättre eller vänta på att någon lämnar.
2023-12-12, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Av det jag kunnat avläsa så vill Bajen spela en fartfylld fotboll oavsett tränare. Dels för att det är tilltalande(lite Manuel-vibbar där eller) men också för att det vinner fotbollsmatcher. På sikt får man helt enkelt skaffa sig materialet och då förmodligen med stort bidrag från HTFF och så vidare. Med det sagt så återstår det att se hur tuff man är mot Kim gällande hur han spelar kontra visioner.

Sett till Mikkelsen så tror väl inte ens hans egen mamma på honom längre. Dock så utgår jag från att han inte slagit i bakhuvudet och glömt hur man lirar så det är möjligt att han får en renässans under Kims styre. Hans stora problem är väl dock att han ockuperar samma positioner som Besara och Djukanovic, spelare som han absolut inte bänkar. Antingen måste han helt enkelt spela bättre eller vänta på att någon lämnar.
Vi måste förstärka truppen.
Alla är så missnöjda med en 7e plats.
Vi hade inte en bättre trupp när dom dyra nyförvärven inte presterade bättre.
Nu kan vi hoppas på att någon av dom får en ny chans och tar den på ett bättre sätt.
Men det är tveksamt .
Sen vet jag inte om det finns pengar för 2 st 10 mille värvningar.
Men oavsett kostnad skulle vi behöva 2 st som går direkt in i startelvan och dom ska helst vara minst topp 3-4 i laget.
2023-12-12, 20:31
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:

Jag har skrivit det förut och skriver det igen: jag förutspår en Mange Eriksson-situation med Nahir. Vad är det som omöjliggör att ha August och Nahir samtidigt? Självförtroende är essentiellt. Och kontinuitet och att vara skadefri. Inget av detta har August varit. Han tinade upp Ademi som hade en svastika i röven

Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Det kan väl inte vara helt nytt för spelarna efter två år med Marti, måste ju finnas lite att bygga vidare på där. Sen kommer han ju in med förtroendekapital efter två riktigt fina säsonger i Värnamo, där har han köpt sig lite extra tid.

Vågar inte ropa hej förrän det är officiellt men med Hellberg vid rodret och lite handplockade värvningar så ser det onekligen mycket ljusare ut än för bara några timmar sedan. Oscar Johansson vore väl något, Victor Erikssons kontrakt har gått ut så att han skulle haka på Hellberg är inte helt orimligt.
Victor Eriksson är jag helt övertygad om inte kommer. Inte efter att ha hört deras sportchef i Fotboll är fotboll. Han trodde ju för övrigt att Kim skulle gå till oss så helt fel ute är han inte.

Citat:
Du eller Fotbollskanalen?
Glimten glimten
2023-12-12, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlarsson365
Nu kan vi hoppas på att någon av dom får en ny chans och tar den på ett bättre sätt.
Men det är tveksamt .
Men oavsett kostnad skulle vi behöva 2 st som går direkt in i startelvan och dom ska helst vara minst topp 3-4 i laget.
Är inte 7:e plats ok för hammarby? Inte bra på ngt sätt, men inte heller dåligt? Det är väl precis er snittplacering sedan ni gick upp? 4 gånger bättre & 4 gånger sämre.

Hammarbys placeringar
2023 7:a
2022 3:a
2021 5:a
2020 8:a
2019 3:a
2018 4:a
2017 9:a
2016 11:a
2015 11:a
2023-12-12, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Är inte 7:e plats ok för hammarby? Inte bra på ngt sätt, men inte heller dåligt? Det är väl precis er snittplacering sedan ni gick upp? 4 gånger bättre & 4 gånger sämre.

Hammarbys placeringar
Många fans menar att 7e är katastrof och vill inte uppleva det igen.
Jag menar att med den truppen och med den tränaren kunde vi inte förvänta oss mer.
Självbilden med alla " stjärnor" som lämnade stämde inte överens och det förvånar mig.
Får vi likvärdiga spelare som Bojanic och Jahaze eller delvis Ludvigsson så kan vi vara med att hota om topp 3 i år. Med nuvarande trupp är svaret nej.
2023-12-12, 22:13
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee

Hammarbys placeringar
"Snittplacering sen ni gick upp" måste ta rekord i korkad måttstock när tre av fyra sämre placeringar är de tre första åren.

Varför inte säga snittet sen 2018? Topp 5 varje år bortsett det sönderhackade pandemiåret som dödade vårt momentum? Isåfall är 2023 ett fiasko.

Du låter som när malmöiterna räknar seriesegrar när de senare förlorade slutspelet men tydligen firade seriesegern som guld, alternativt deras måttstock med SM-guld sedan andra världskriget.
2023-12-12, 22:22
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tlarsson365
Men det är tveksamt .

Om Kurtulus, Adjei och Erabi drar måste ju dem pengarna finnas eller?
2023-12-12, 22:40
Medlem
ardagulers avatar
KAN Mikkelsen leva upp till sin potential, svar ja. Kommer det va i Hammarby? möjligtvis. Först måste han ju komma upp i nivån han visade i Norge osv men det kommer väl också handla om hur mycket Bajen är villiga att satsa på honom kontra andra spelare i truppen. Men det vore hål i huvudet att släppa honom helt med tanke på investeringen. Sillymässigt så är det väl andra positioner som står före på prioriteringslistan
2023-12-13, 00:59
Medlem
Citat:
Om Kurtulus, Adjei och Erabi drar måste ju dem pengarna finnas eller?
Om alla drar behöver vi 4 nya i samma kaliber.
Erabi och Adjei är dom värsta tappen. Kurtulus kommer inte att bli så bra som folk tror enligt mig.
Sen exakt hur Bajens ekonomi ser ut vågar jag inte säga men man släppte säsongskorten tidigare och samtidigt höjde man priserna för man behöver stålar.
Sen har bajen inte lyckats med dom dyra spelarna och värva in någon etablerad som kan lyckas direkt är inte lätt har det visats sig.
2023-12-13, 01:20
Medlem
Citat:
KAN Mikkelsen leva upp till sin potential, svar ja. Kommer det va i Hammarby? möjligtvis. Först måste han ju komma upp i nivån han visade i Norge osv men det kommer väl också handla om hur mycket Bajen är villiga att satsa på honom kontra andra spelare i truppen. Men det vore hål i huvudet att släppa honom helt med tanke på investeringen. Sillymässigt så är det väl andra positioner som står före på prioriteringslistan
När det gäller Mikkelsen är det svårt att veta exakt vad som är orsaken till att han inte lyckas och mycket beror på vilket psyke killen har.
Är orsaken att han inte hanterar förväntningarna och kraven som en " stor" klubb innebär kan det bli svårt.
Om det handlar mer om förtroende och självförtroende kan det kanske gå med ny tränare och nya chanser.
Vet inte hur mycket han är värd idag men knappast dom pengar han köptes för.
Han och vi ska nog ge det en chans till och andra positioner är viktigare.
Om vi utgår ifrån att ingen lämnar truppen från idag så är en lekkamrat till Nahir på mitten ett måste och en högerforward av klass.
Lämnar någon av dom tongivande spelarna måste den positionen ersättas rakt av.
2023-12-13, 05:21
Avslutad
Riktigt klok värvning av Kalmar med Brolin. Bra för honom att komma till ett lag där han kommer vara uttalad etta istället för att sitta och ruttna på bänken och inte få chansen oavsett hur dålig målvakten framför varit. Nu behöver man förlänga med Carl Gustafsson för det är en miniflykt som kommer hända där och man behöver bygga om lite.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in