2023-12-12, 14:15
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Gudarna ska veta att det fortfarande är mycket som bedrivs amatörmässigt i vår förening, och jag gör mig själv skyldig till en raljerande ton ofta och gärna. Men att priserna höjs för första gången på fyra (?) år ser jag ingenting märkligt i alls. De reella biljettintäkterna har ju minskat markant på grund av den skenande inflationspolitik som bedrivs. Det är ju inte direkt som att utgifterna hålls på konstant nivå, klart intäkterna måste inflationsjusteras i samma takt. Det är snarare Ingves man ska vara förbannad på.

På den tangenten noterar jag att vi nu passerat Golden Shower-kampanjen bara i förnyade årskort. Trodde faktiskt försäljningen skulle se sämre ut med den hastigt ändrade försäljningsperioden från januari till strax innan jul. Med de knappt 3k i kö ser det ut som att vi även i år säljer alla 16k plåtar innan allmänheten ges möjlighet till inköp. Överraskande starkt och positivt. Ses på barrikaderna även 2024!
Jag tycker fortfarande våra säsongskort är för dyra, framförallt ståplats. Vi kan ju jämföra med syskonens priser.

AIK: 1699:-
DIF: 1700:-
HIF: 2530:-

Alltså 113/match eller 168/match. Markant skillnad.
Senast redigerad av Tonyo 2023-12-12 kl. 14:17.
Citera
2023-12-12, 15:53
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Jag har gått från Kim till att vilja ha baggen. Brann lirar i enlighet med vår vision. Jag vet egentligen för lite om någon av dem och har inte orkat research men sportchefen i Värnamo talade om att den klubb som tar Kim kommer få en fantastisk tränare om man ger honom tid att implementera sina idéer. Tid kommer han inte få. Ser det ut som under Marti med kortspel i backlinjen kommer det märkas, Kim kommer få skit vid första torsk. På så vis är en karriärist (att gå till oss nu från Brann är bara av karriärmässiga skäl, får man motvilligt erkänna) bättre. Jag försöker att inte tänka på det så mycket. Behöver min semester från fotbollen också
Nej, jag vill fan ha Kim. Mest pga (det extremt töntiga uttrycket) FOMO. Enligt Disco så var ju tydligen Niklas Egnell klar för ledarstaben, tidigare jobbat med Kim i Norrköping. Kim klar till lussebullarna imorgon eller har vi strulat till det i tränarjakten?
Citera
2023-12-12, 17:32
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Nej, jag vill fan ha Kim. Mest pga (det extremt töntiga uttrycket) FOMO. Enligt Disco så var ju tydligen Niklas Egnell klar för ledarstaben, tidigare jobbat med Kim i Norrköping. Kim klar till lussebullarna imorgon eller har vi strulat till det i tränarjakten?
Jag kan avslöja att Kim e klar.
Citera
2023-12-12, 18:25
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Vore ju verkligen något för framtidstron.
Citera
2023-12-12, 18:45
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Vore ju verkligen något för framtidstron.
Jag är något delad. Han är väl det mest spännande namnet men kan ju också behöva tid och utrymme för implementering av idéer och frågan är om vi har det? Med det menar jag både supportrar och föreningen.
Citera
2023-12-12, 18:48
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Du eller Fotbollskanalen?
Citera
2023-12-12, 18:48
Medlem
bananjuices avatar
Hoppas fan att han klarar pressen, och att vi får växa ihop med honom
Citera
2023-12-12, 18:52
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Jag är något delad. Han är väl det mest spännande namnet men kan ju också behöva tid och utrymme för implementering av idéer och frågan är om vi har det? Med det menar jag både supportrar och föreningen.
Det kan väl inte vara helt nytt för spelarna efter två år med Marti, måste ju finnas lite att bygga vidare på där. Sen kommer han ju in med förtroendekapital efter två riktigt fina säsonger i Värnamo, där har han köpt sig lite extra tid.

Vågar inte ropa hej förrän det är officiellt men med Hellberg vid rodret och lite handplockade värvningar så ser det onekligen mycket ljusare ut än för bara några timmar sedan. Oscar Johansson vore väl något, Victor Erikssons kontrakt har gått ut så att han skulle haka på Hellberg är inte helt orimligt.
Citera
2023-12-12, 19:04
Medlem
junazs avatar
Finns nog klart sämre val än Kim Hellberg, men jag blir inte förvånad om succén uteblir.

Är man pessimist kan man bara bli positivt överraskad.
Citera
2023-12-12, 20:26
Medlem
På pappret är ju Kim Hellberg ett mycket spännande namn på Bajens tränarbänk . Men som vissa här redan skrivit . Kan bli total succe eller praktfiasko .

Gick ju sådär med " Brännan" i Gnaget förra säsongen trots att han gjort bra resultat tidigare .

Kanske en skev liknelse men ni fattar nog .
Citera
2023-12-12, 20:40
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Jag tycker fortfarande våra säsongskort är för dyra, framförallt ståplats. Vi kan ju jämföra med syskonens priser.

AIK: 1699:-
DIF: 1700:-
HIF: 2530:-

Alltså 113/match eller 168/match. Markant skillnad.

Det har du förstås en poäng i. Just ståplats kortsida är något dyrt medan ståplats västra är något billigt (imo). Samtidigt är jag kluven till allt för billiga klackplåtar. Fågelholkar dras till dessa som Kimmler Bajsrand dras till nazistisk organisationsstruktur, och dessa pajar så jäkla mycket av stämningen.

Borde kunna sälja typ 1500 ståplatsbiljetter på Södra för typ en hunka per match (lösplåtar). Alla ska såklart ha råd att gå på matcherna.
Citera
2023-12-13, 00:04
Medlem
Ser att många räknar bort VSK. Att man åker direkt.

Jag är mycket nyfiken på vad Kalle Karlsson har på gång, speciellt på mittfältet.

Man tappade Ask till Danmark men nu valde man även att inte förnya med Olle Edlund vilket gör att flera värvningar bör ske på mittfältet. Undra vad man siktar på? Lär ju vara något riktigt bra på gång när man väljer att släppa Edlund också efter Ask.

Lagets 3 bästa spelare är kvar med nya kontrakt. Fagerström i mål håller garanterat bra allsvensk klass, Nsambiyumva i backlinjen är ett monster och Gefvert skrev på nytt.

Omöjligt att bedöma hur den allsvenska säsongen kommer gå innan man sett vilka nyförvärv som kommer in och jag har enorm respekt för Kalle Karlsson och hans kunskap inom svensk fotboll och hans kontakter.

Tror att VSK kan överraska positivt, speciellt på hemmaplan men det kommer behövas några starka pjäser in.

Det stora problemet är den invecklade arenafrågan i staden med externa ägare och vilka som ska ta vilka kostnader. Sen har klubben begränsat med kapital men även där får man se vilka bolag i stan som hoppar på nu.

Säsongskort till VSK är alltså dyrare än AIK och Djurgårdens. 😂

Jag hoppas att lagen som åker ur nästa säsong är Mjällby, BP och Värnamo.

Vilka som vinner har jag ingen aning om men det blir väl säkert Malmö FF igen. En lågoddsare.
Senast redigerad av Kapten5 2023-12-13 kl. 00:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in