2023-12-10, 17:13
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DazeHereToAmaze91
Ert senaste instagraminlägg? Vad heter ni på insta?

Hammarbyfotboll.
2023-12-10, 18:08
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Stämmer det att det är hans 3:e agent på relativt kort tid? Spekulerades om det i TuttoSvenskan.

Isf tyder det på att han verkligen vill ha en utlandsflykt ASAP.

Jag personligen tycker han bör signa ett nytt avtal (2-3 år + eventuell utköpsklausul för att göra honom nöjd) sen efter denna säsong kan han dra. Tror att det hade gynnat honom och Bajen bäst.

Men som Djurgårdare får han gärna dra nu haha.

Är själv lite orolig över Bergvall. Han började slå in sig i laget på riktigt mot slutet av säsongen. Massvis med stora klubbar som drar i honom.

Tycker han ska spela kvar i Djurgården minst till sommaren. Ju mer han får spela och utvecklas mot män här i Sverige desto bättre för hans egna utveckling innan han drar utomlands.

Sen ska jag inte sticka under stolen att det även är ur ett ekonomiskt perspektiv för mitt Djurgården. Om han får spela och fortsätter utvecklas så kan vi få mer cash för honom.

Tycker det är trist när spelarna drar utomlands lite för tidigt. Förstår charmen i det hela samt att rent ekonomiskt så innebär det ett lyft. Men oftast slussas som in i ungdomslag och blir en i mängden.

Bättre att spela hela tiden mot män, utvecklas, få mer erfarenhet och pondus innan man drar utomlands.

Sen så finns det så klart undantag!

Om det stämmer att Barca eller Inter verkligen vill ha honom, då vill de ha honom nu så att de får fostra honom för att sen flytta upp till A-laget eller beckna honom. Deras träningsanläggningar och nivån på personalen m.a.p. kunskap osv får väl DIFs att se ut som ett dagis skött av clowner i jämförelse. Detsamma gäller med Jonah och andra särskilt unga talanger. Om han inte drar nu så är det säkert för att han har blivit lovad att få lämna i sommar. Det är tråkigt men det är där vi befinner oss i näringskedjan.
2023-12-10, 20:13
Medlem
Citat:
Man får inte heller glömma att name recognition är något som existerar (se Nordfeldts uttagningar till landslaget). Det plus hans CV (Nordfeldt) resulterar i att Brolin kommer ha det sjukt svårt att sno en plats från honom.

Henning Berg verkar också föredra rutinerade spelare och man roterar sällan på målvakterna. Förstår att Brolin drog, han kan inte sitta kvist i 1-2 säsonger till.

Måste vara segt att aldrig få chansen. Inte så kul plus det stagnerar hans personliga utveckling både på plan samt hans löneutveckling.

Sen är Nordfeldt kanske en stor ledare i omklädningsrummet, svårt att bli av med en åldrande målvakt med stor lönekostnad och som kanske ej vill flytta från Stockholm.

Med AIKs föregående säsong så kanske dom vill spela det mer säkert.

Jag tror att Brolin kommer vara sjukt bra i Kalmar. Hade personligen gett han alla matcher i svenska cupen och lite matcher ibland i Allsvenskan (kanske 10 matcher) utspridda lite här och där för att se hans nivå osv.

Hade nog satsat på honom före Nordfeldt men fattar hur AIK resonerar. Förstår också att Brolin vill dra baserat på allt jag skrev.

Tänk dig att du visar framfötterna på jobbet och du har en lång framtid i företaget men du får bara skitgörat, blir lite bortglömd, du får aldrig bra feedback eller en lön du anser är skälig.

Sen har du en äldre person som är sisådär på samma jobb med denna person tjänar mycket mer än dig och han får all beröm/kärlek hela tiden. Lite av chefens kelgris.

Klart att man ledsnar till slut och letar sig vidare.
Utan att gå för allt långt tillbaka i tråden. Men om du menar. "AIK måste sälja Nordfeldt om man ska lyckas signa Brolin (och spela honom)". Så är jag fortfarande(?) enig med dig.
2023-12-10, 23:51
Medlem
catos avatar
Erabi kommer inte skriva på nåt innan tränarfrågan är löst. Sen tror jag det blir 2 år med fast övergångssumma inskrivet...
2023-12-11, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Om det stämmer att Barca eller Inter verkligen vill ha honom, då vill de ha honom nu så att de får fostra honom för att sen flytta upp till A-laget eller beckna honom. Deras träningsanläggningar och nivån på personalen m.a.p. kunskap osv får väl DIFs att se ut som ett dagis skött av clowner i jämförelse. Detsamma gäller med Jonah och andra särskilt unga talanger. Om han inte drar nu så är det säkert för att han har blivit lovad att få lämna i sommar. Det är tråkigt men det är där vi befinner oss i näringskedjan.

Jo, det förstår jag. Klart dom har bättre faciliteter och tränare.

Tror dock att han gynnas av att lira ordinarie i ett a-lag mot män i en sämre liga och utvecklas där. Sen kan han dra i sommar.

Plus då hinner han även ta studenten.
2023-12-11, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Alis produktion talar väl för sig själv. Att han är en bra presspelare och relativt bra som target också är ju bara bonus. För bra för allsvenskan om han levererar lika bra under våren.

Persson tycker jag är bäst som vänsterytter i en anfallstrea men när jag tänker efter har han nog levererat rätt mycket till höger. Men flest mål gör han i alla fall till vänster, vänsterfoten kan han passa och slå lite inlägg med men skottet lämnar en del att önska. Ingen tiki taka-spelare direkt utan gillar närmaste vägen mot mål. Lite oslipad men jag kan inte klaga så mycket på beslutsfattandet.

Matthews är bäst som släpande anfallare men man måste ge honom frihet. Bra arbetsmoral överlag för att vara den typen av mer spexiga spelare. Jag skulle säga att han är den mest av dom tre som är mest beroende att vara i ett lag som spelar efter hans styrkor, man kan inte sätta honom på en kant och hoppas på det bästa, det har vi också testat.

Skulle Bosse punga upp 15 miljoner+ för någon av Matthews eller Persson? Min känsla är bestämt nej.

Tack för ett bra inlägg! Uppskattas verkligen.
2023-12-11, 18:20
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Jo, det förstår jag. Klart dom har bättre faciliteter och tränare.

Tror dock att han gynnas av att lira ordinarie i ett a-lag mot män i en sämre liga och utvecklas där. Sen kan han dra i sommar.

Plus då hinner han även ta studenten.

Det är nog olika skolor hur man tänker där, i slutet av dagen så handlar det ju om cashen för Djurgårn o det styrs ju av vad de intresserade klubbarna vill.

Bergvall är väl 06a, har han hoppat fram en årskurs eller för annars är det student om ytterligare ett år för honom
2023-12-12, 15:34
Medlem
Vi och BP sägs visa intresse för PK Bråtveit. Jag minns nog nästan inget av honom, det var väl pandemisäsongen? Var hade vi placerat in honom i kontexten Brolin(verkar uppbokad), Pettersson och några till som är ute på marknaden? Eller bara jämfört med Mitov Nilsson som är platsen han skulle ta i så fall?
2023-12-12, 17:32
Medlem
Petterrors avatar
Verkar bli Kim Hellberg som ny tränare för oss enligt Disco. Mycket nöjd om så blir fallet!
2023-12-12, 18:09
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Verkar bli Kim Hellberg som ny tränare för oss enligt Disco. Mycket nöjd om så blir fallet!
Värnamos spel är väl inte helt olikt Martis år två? Jag hoppas också att det blir bra, gått från att hoppas på honom till att känna att det blir ett lågintensivt tikitaka… ja, överraska mig. De matcher jag sett med Värnamo så är det ju inget rakt 4-3-3 med hög återerövring vilket ju Marti ansåg oss inte ha material för att spela. Så.. har vi det nu? Tror däremot att Kim är perfekt för Mikkelsen.
2023-12-12, 18:33
Medlem
Valvantos avatar
Jag är försiktigt optimistisk till Hellberg. Hade dock gärna sett någon mer erfaren men utbudet i Skandinavien är minst sagt begränsat.
2023-12-12, 19:21
Medlem
buisnismannens avatar
Genoa vill ha Erabi.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in