2024-03-16, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife

Så är det men styrelsen har uttryckligen sagt att vi kör med det vi har i princip. Visst att man anser att vi har utvecklingsbara spelare men tex en sexa på mitten hade verkligen inte skadat. Men tror vi bajare är på det klara med att detta inte blir en toppsäsong. Det intressanta är om vår tidigare höga lönenivå (tror vi haft näst högst löner) har dalat eller om det fortsatt är så högt. Om det senare är fallet måste det åtgärdas för den kvaliteten har vi inte i truppen nu. Är vi helt skadefria har vi en elva som kan utmana men det är tunnt där bakom om inte många kliver fram. Försäsongen med cup n har ju inte direkt övertygat men visst, det tar tid för en ny tränare men tror jag talar för de flesta bajare när jag säger att vi inte kommer topp 3.
Vad är en topsäsong för Bajen enligt dig? Senaste årens placeringar

2020 8:a
2021 5:a
2022 3:a
2023 7:a

Räcker top-5 för att vara en toppsäsong?
2024-03-17, 14:34
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Vad är en topsäsong för Bajen enligt dig? Senaste årens placeringar

2020 8:a
2021 5:a
2022 3:a
2023 7:a

Räcker top-5 för att vara en toppsäsong?
Med tanke på lönerna vi betalat ut så har vi helt klart underpresterat. Vi borde ha ungefär samma resultat som Dif. Topp fem är ett krav enligt mig. Topp tre ska vara ambitionen varje år.
2024-03-17, 17:13
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Kan det här vara trådens mest episka inlägg?

Ja det är imponerande att vi tycks gå bakåt i utvecklingen, Mjällbymatchen var många gånger bättre än den mot IFK
2024-03-17, 17:41
Djurgården behöver verkligen en bra centerforward. Tycker inte Hummet räcker till alls ocjh armeniern som de köpte för en massa pengar verkar inte ens duga för inhopp. Hoppas även de får tillbaka Finndell. Inte minst eftersom de tappar Bergvall i sommar.

EDIT: nu missar Hummet i princip ett 100 % läge också.

Helt klart felprioriterat att lägga en massa pengar på norsken när man inte har en högklassig centerforward.
Senast redigerad av FootnBalls 2024-03-17 kl. 17:55.
2024-03-17, 18:16
Medlem
Hirvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FootnBalls
Djurgården behöver verkligen en bra centerforward. Tycker inte Hummet räcker till alls ocjh armeniern som de köpte för en massa pengar verkar inte ens duga för inhopp. Hoppas även de får tillbaka Finndell. Inte minst eftersom de tappar Bergvall i sommar.

EDIT: nu missar Hummet i princip ett 100 % läge också.
Helt klart felprioriterat att lägga en massa pengar på norsken när man inte har en högklassig centerforward.
Gulliksen är ju typ det bästa nyförvärvet på år och dagar känns det spontant som.
2024-03-17, 19:04
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Kukräven eller Ville?

Det kommer bli så jävla skönt om vi slår ut er imorgon se dig hålla din stora käft stängd Kukräven.
Let's talk now

Klass på väg in till DIF.

Glöm aldrig var ni läste det först.
2024-03-17, 19:51
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Let's talk now

Klass på väg in till DIF.

Musas brorsa? 🤔

För övrigt låter det sjukt märkligt att Blåvitt går efter Abraham. Tyckte det kändes som dom var på rätt väg i år men den värvningen fattar jag inte alls? Borde finnas mycket bättre spelare för samma slant?
2024-03-17, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Musas brorsa? 🤔

För övrigt låter det sjukt märkligt att Blåvitt går efter Abraham. Tyckte det kändes som dom var på rätt väg i år men den värvningen fattar jag inte alls? Borde finnas mycket bättre spelare för samma slant?

Ola Kamara sa väl nej
2024-03-17, 20:31
Medlem
DavanDs avatar
Citat:
Musas brorsa? 🤔

Ola Larsson kanske har en granne med en väldigt irriterande chihuahua som han vill göra sig av med?
2024-03-17, 21:12
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Musas brorsa? 🤔

Keskinen
2024-03-17, 22:17
Medlem
cokehyenas avatar
Tokmac Nguen på gång in till DIF.

Detta är fruktansvärd klass.
2024-03-17, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Tokmac Nguen på gång in till DIF.

Detta är fruktansvärd klass.
Är det det?

Ska sägas att jag inte sett mycket av denna spelare sen han lämnade Norge, men det är ju en rätt ursvag produktion de senaste åren utöver Europa League i fjol. Och på totalt 47 framträdanden - 8 poäng.

Nej ska vi ta in något så ska det vara högre klass än det där, framförallt om vederbörande är över 30 och tar upp en utlänningskvotsplats.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in