2024-02-12, 17:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Jo, men som jag skrivit tidigare är han ganska lättläst ändå. Han är inte extremt snabb som t ex Sadiq eller en ostoppbar dribbler som Taha Ali. Styr man honom utåt får han problem, hade han varit extremt snabb eller extremt irrationell hade det varit lättare sagt än gjort men nu borde det inte vara så jävla svårt egentligen? Helst inte med tanke på att man vet att han viker in nästan varje gång han får bollen. Det borde snarare öppna upp till massa fina bollvinster för försvarare. Och det där med att hans värde är så starkt förknippat med poäng som det är blir en rejäl osäkerhetsfaktor angående en korrekt värdering. Men 150-200 milj kr är ändå lätt att skjuta ned som rent vansinne.

Han lyckas ändå, det är väl det som är grejen, du vet vad han ska göra och ändå lyckas han med det. Tycker man kan ändå lägga till en av hans styrkor, det är inte att han ska agera irrationellt utan han har nött i en grej och lyckas med det gång på gång. Inga liknelser i övrigt men Robben var också en one trick pony, han gjorde exakt samma grej varenda gång men likväl kunde ingen hitta sätt att stoppa honom fullt ut.

Jag hade dock gärna velat se honom spela flera 90 minuters matcher i rad för att kunna göra en rättvis bedömning. Så det är som du säger, risken är ganska stor att man köper grisen i säcken när han inte spelar kontinuerligt.
2024-02-12, 17:26
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
För varje Odilon finns det 3 Amoo..
Point being? Är det våldtäktsanklagelserna som skedde i Danmark du tänker på? Skulle kanske inte säga så mycket med er historik generellt och historiskt med hustrumisshandlaren Dulee som man ju ändå tog sig an.
2024-02-12, 17:49
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Point being? Är det våldtäktsanklagelserna som skedde i Danmark du tänker på? Skulle kanske inte säga så mycket med er historik generellt och historiskt med hustrumisshandlaren Dulee som man ju ändå tog sig an.
Mja, nu menade jag snarare en dyr flopp. Våldtäktsgrejor verkar visserligen vara vanligare för afrikaner, men en av tre låter ju högt till och med för en dödsknarkarnazist som jag.

Dulee var ett praktsvin, helt riktigt. Ändå ganska intressant att beskåda hur någon som egentligen hade bollkänsla och spelsinne för absolut toppfotboll fastnar i Allsvenskan för han inte klarar av att sluta kröka och göra dumma neger grejer. Som fotbollsspelare var Dulee stundtals briljant, och passningsfoten var fan i världsklass. Synd att han var en sån rutten människa.
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Han lyckas ändå, det är väl det som är grejen, du vet vad han ska göra och ändå lyckas han med det. Tycker man kan ändå lägga till en av hans styrkor, det är inte att han ska agera irrationellt utan han har nött i en grej och lyckas med det gång på gång. Inga liknelser i övrigt men Robben var också en one trick pony, han gjorde exakt samma grej varenda gång men likväl kunde ingen hitta sätt att stoppa honom fullt ut.

Jag hade dock gärna velat se honom spela flera 90 minuters matcher i rad för att kunna göra en rättvis bedömning. Så det är som du säger, risken är ganska stor att man köper grisen i säcken när han inte spelar kontinuerligt.
Det var ju också ett ordentligt jävla trick Robben hade.. grovt underskattad spelare som aldrig fick den cred han förtjänade.
Senast redigerad av Teu 2024-02-12 kl. 17:57.
2024-02-12, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Jag tycker Dukanovic är intressant men att Bajen vill ha 150-200 milj kr för honom är bara bisarrt. Men nu verkar ju rövhjärnorna i Tottenham siktat in sig på honom så kanske det blir så att Bajen också vinner på eurojackpot? Tottenham lär dock gå en mörk framtid till mötes om dom gödslar ut pengar såhär.

Helt sjukt men om dom ändå ska punga ut såna pengar kan dom få Nanasi för 300 miljoner
2024-02-12, 19:00
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29
Helt sjukt men om dom ändå ska punga ut såna pengar kan dom få Nanasi för 300 miljoner

Varför inte köpa Musa för 400 miljoner när vi ändå kastar pengar på allsvenska medelmåttor?
2024-02-12, 20:23
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Nej nej nej nej!!! Det måste vara ett skämt!

Vad i helvete håller Levy på med? Han måste fått en hjärnblödning!

Jag börjar förstå hur du kände när Häcken tog in Turgott och Sana!
Lugn.

Självklart är det påhittat av agenter.
2024-02-12, 21:16
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Mja, nu menade jag snarare en dyr flopp. Våldtäktsgrejor verkar visserligen vara vanligare för afrikaner, men en av tre låter ju högt till och med för en dödsknarkarnazist som jag.

Dulee var ett praktsvin, helt riktigt. Ändå ganska intressant att beskåda hur någon som egentligen hade bollkänsla och spelsinne för absolut toppfotboll fastnar i Allsvenskan för han inte klarar av att sluta kröka och göra dumma neger grejer. Som fotbollsspelare var Dulee stundtals briljant, och passningsfoten var fan i världsklass. Synd att han var en sån rutten människa.

Det var ju också ett ordentligt jävla trick Robben hade.. grovt underskattad spelare som aldrig fick den cred han förtjänade.
Amoo floppade inte hos oss, eller vad menar du?
2024-02-12, 21:24
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Amoo floppade inte hos oss, eller vad menar du?
Han floppade i klubben han gick till (FCK?). Quill pratade om försäljningar som lyckats (Odilon) och jag ville göra poängen att Odilon snarare var ett undantag än regel.
2024-02-13, 07:15
Medlem
eternussermos avatar
Super-Bos succevärvning Kaib till Elfsborg https://bloggar.aftonbladet.se/sillyseason/2024/02/12/uppgifter-rami-kaib-lamnar-djurgarden-efter-sju-manader/
2024-02-13, 11:57
Medlem
Robin Quaison verkar bli löst från kontraktet.

Sverige lär inte vara nåt alternativ ändå va?
2024-02-13, 12:53
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
@GlimtRapport
🚨👀 AN erfarer: Flere klubber interesserte i Marius Lode!
Blant dem: San José Earthquakes, som for kort tid siden signerte Amahl Pellegrino.
Klubber som Tromsø IL, Viking, Elfsborg, Djurgården, og Hammarby skal også ha sjekket situasjonen.

Mittback, 30 bast.
2024-02-13, 13:04
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Robin Quaison verkar bli löst från kontraktet.

Sverige lär inte vara nåt alternativ ändå va?

Hittar bara låst artikel. Vilka lag ryktas det om?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in