2024-02-12, 15:18
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Så där lät det när vi sålde Odilon också. I dag en av Europas bästa backar.

Man får vara Ödmjuk att Tottenhams scouter (i Djukanovic fallet) har bättre koll.

Jasså? Eller kan det vara så att dom har otroligt dålig koll och snarare gör sina affärer efter vilka spelare som hajpas mest?

Dukanovic är duktig men han är långtifrån den mest spännande spelaren i allsvenskans historia. Lååååångt ifrån!
2024-02-12, 15:26
Medlem
Teus avatar
Citat:
Så där lät det när vi sålde Odilon också. I dag en av Europas bästa backar.

Man får vara Ödmjuk att Tottenhams scouter (i Djukanovic fallet) har bättre koll.
För varje Odilon finns det 3 Amoo..
2024-02-12, 15:27
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Jasså? Eller kan det vara så att dom har otroligt dålig koll och snarare gör sina affärer efter vilka spelare som hajpas mest?

Dukanovic är duktig men han är långtifrån den mest spännande spelaren i allsvenskans historia. Lååååångt ifrån!

Nej nej nej nej!!! Det måste vara ett skämt!

Vad i helvete håller Levy på med? Han måste fått en hjärnblödning!

Jag börjar förstå hur du kände när Häcken tog in Turgott och Sana!
Senast redigerad av Skarparattarn 2024-02-12 kl. 15:31.
2024-02-12, 15:28
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:

Ja, alternativet är att du har bättre koll. Det är upp till var och en att bedöma, var lite min poäng. Jag har min åsikt klar iaf…
2024-02-12, 15:34
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn

Hahaha jag lider fan med dig.
Citat:
Ja, alternativet är att du har bättre koll. Det är upp till var och en att bedöma, var lite min poäng. Jag har min åsikt klar iaf…
Och du är säkert av den naiva uppfattningen att alla som arbetar med fotboll vet vad dom sysslar med? Trots att det finns klåpare i alla branscher? Och trots att elitklubbar i regel genomför fler misslyckade värvningar än lyckade? Prova att tänka själv ibland, det är inte farligt.
2024-02-12, 15:35
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Hahaha jag lider fan med dig.

Och du är säkert av den naiva uppfattningen att alla som arbetar med fotboll vet vad dom sysslar med? Trots att det finns klåpare i alla branscher? Och trots att elitklubbar i regel genomför fler misslyckade värvningar än lyckade? Prova att tänka själv ibland, det är inte farligt.
Du behöver inte börja göra halmdockor bara för det…
2024-02-12, 15:38
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Du behöver inte börja göra halmdockor bara för det…
Halmdockor? Du litar ju blint på att Tottenham vet vad dom sysslar med?

Konstigt bara att inte alla klubbar jagar Dukanovic? Kanske jobbar alla klåpare i alla andra klubbar utom Tottenham? 🤔
2024-02-12, 16:06
Avslutad
Får man de summorna som det pratas om för Djukanovic så är det bara för Hammarby att ta pengarna och springa därifrån så fort som möjligt. Att han är oerhört spetsig framåt kan inte ifrågasätta, men den defensiven är det fan knappt superettanklass på.
2024-02-12, 16:11
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn

Jag börjar förstå hur du kände när Häcken tog in Turgott och Sana!

Kan omöjligt stämma, det måste vara ett planterat rykte. Lucas ska vinna titlar med det här laget...

Edit:

Citat:
Djukanovic har även ryktats till bland annat PSV Eindhoven, LA Galaxy och Lorient.

Inte direkt Barca, Juve, Inter, Bayern, ManU et all. Du kan vara lugn... Bajen försöker rida på Lucas-vågen.
Senast redigerad av London 2024-02-12 kl. 16:15.
2024-02-12, 16:35
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Får man de summorna som det pratas om för Djukanovic så är det bara för Hammarby att ta pengarna och springa därifrån så fort som möjligt. Att han är oerhört spetsig framåt kan inte ifrågasätta, men den defensiven är det fan knappt superettanklass på.
Han har inte en 200 milj kr spets heller för den delen. Vad han visat hittills och med den rådande inflationen i branschen, 50-60 milj kr om rätt klubb dyker upp imo.
Senast redigerad av trazkei 2024-02-12 kl. 16:41.
2024-02-12, 16:45
Avslutad
Citat:
Han har inte en 200 milj kr spets heller för den delen. Vad han visat hittills och med den rådande inflationen i branschen, 50-60 milj kr om rätt klubb dyker upp imo.

Någonstans där skulle jag också placera honom, kanske 80-90 (offensiva spelare går för riktigt bra summor, plus så ser hans poäng/minut jäkligt bra ut). Fast man går nog rätt så mycket på potential, han är inte direkt gammal och fortfarande formbar. Men det taktiska måste Djukanovic ta tag i ifall det ska bli en riktigt bra karriär.
2024-02-12, 16:54
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Någonstans där skulle jag också placera honom, kanske 80-90 (offensiva spelare går för riktigt bra summor, plus så ser hans poäng/minut jäkligt bra ut). Fast man går nog rätt så mycket på potential, han är inte direkt gammal och fortfarande formbar. Men det taktiska måste Djukanovic ta tag i ifall det ska bli en riktigt bra karriär.
Jo, men som jag skrivit tidigare är han ganska lättläst ändå. Han är inte extremt snabb som t ex Sadiq eller en ostoppbar dribbler som Taha Ali. Styr man honom utåt får han problem, hade han varit extremt snabb eller extremt irrationell hade det varit lättare sagt än gjort men nu borde det inte vara så jävla svårt egentligen? Helst inte med tanke på att man vet att han viker in nästan varje gång han får bollen. Det borde snarare öppna upp till massa fina bollvinster för försvarare. Och det där med att hans värde är så starkt förknippat med poäng som det är blir en rejäl osäkerhetsfaktor angående en korrekt värdering. Men 150-200 milj kr är ändå lätt att skjuta ned som rent vansinne.
Senast redigerad av trazkei 2024-02-12 kl. 16:59.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in