Fan att man mste jobba... spelat betan halva natten
Greatsword r fortfarande ingenting fr mig, trots att de har gjort det lttare att sikta med den dr true charged slash. Kul med stora siffror, men tycker vapnet r fr lngsamt fortfarande, och enformigt.
Switchaxe dremot. Min kra, kra switchaxe som jag mainat sen World. Wow! Den r inte lika anime dr man flyger runt i luften och bombarderar monstret (tyvrr d jag tyckte det var barnsligt roligt), men den knns s mycket bttre n i World. Mycket smidigare och "fluid" om man kan beskriva det s. Jag hade hoppats f hoppa p ett annat vapen som min main i Wilds men vettefan allts, den knns s bra att anvnda!
Efter jobbet ska jag prova p Gunlance. Jag brjade kra lite GL i Rise, och det var kul till en brjan men sen kndes det som att skadan brjade halka efter andra vapen. Visst fr att det r ett defensivt vapen, men det brjade liksom ta mig dubbla tiden mot vad det tog med Switchaxe. Knns lite vl. Jag har hrt att explosionerna ska scalea p ett helt annat stt n tidigare spel nu, s mycket mjligt att vapnet hnger med i endgame p ett helt annat stt vilket vore bra, fr det var ett kul vapen.
Jag hag jagat tre olika monster. Chatacabra (grodan), Bha...ngot, i alla fall dlan som man sett i videos, och den dr stora buffeln eller vad det nu r. Roliga fighter alla tre, men dlan r min favorit hittills d den har roliga gimmicks dr man fr anvnda screamer pods, dra ner den frn klippor den klttrar upp i och grejer.
Faaan, nu vill jag bara sluta jobba s man kan spela mer
En nackdel dock r att det r bekrftat att spelet r 30 fps p konsoll

, men det r inget som str mig jttemycket d jag spelar Rise p Switch, och World krde jag p PS4. Lite trkigt dock. Hade hoppats p 60 fps.