• 1
  • 2
2023-12-08, 09:14
Medlem
Nihennas avatar
S var nsta mainline-Monster Hunter avtckt.

https://www.youtube.com/watch?v=zyoBA0aCRNk - trailer.

Dessvrre finns det inte s mycket info n, men jag tycker allt att trailern ger en open world-vibbar. Nsta steg fr serien, en stor smls vrld?

Personligen hoppas jag att Wirebugs, eller i alla fall ngot som liknar det, r tillbaka. Gillade skarpt att hoppa runt en massa i Rise.
Citera
2023-12-08, 09:37
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
S var nsta mainline-Monster Hunter avtckt.

https://www.youtube.com/watch?v=zyoBA0aCRNk - trailer.

Dessvrre finns det inte s mycket info n, men jag tycker allt att trailern ger en open world-vibbar. Nsta steg fr serien, en stor smls vrld?

Personligen hoppas jag att Wirebugs, eller i alla fall ngot som liknar det, r tillbaka. Gillade skarpt att hoppa runt en massa i Rise.

S djvla hype, lite irriterad ver att det r en 2025 release och att man nu mste vnta s djvla lnge

Ser riktigt djvla nice ut.

Sen orsaken till att jag citerade dig Nihenna, Wirebugs fr grna finnas i spelet. Dremot hoppas jag att clutch claw inte finns i det hr spelet. Jagandet blev trkigt nr folk bara frskte f till wall slams och annat med clutch claws..
Citera
2023-12-08, 09:42
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
S djvla hype, lite irriterad ver att det r en 2025 release och att man nu mste vnta s djvla lnge

Sen orsaken till att jag citerade dig Nihenna, Wirebugs fr grna finnas i spelet. Dremot hoppas jag att clutch claw inte finns i det hr spelet. Jagandet blev trkigt nr folk bara frskte f till wall slams och annat med clutch claws..
Krde aldrig Iceborne d jag inte var s intresserad av serien nnu (det kom i Rise), men jo jag har hrt att Clutch claw r rt kontroversiell.

Jag vet inte hur de brukar gra. Brukar de ta saker frn tidigare delar som funkat bra och fortstter ha med det? I Rise fanns det ju inte s mycket frn World, men som jag frstr seriens utveckling s r det tv team som jobbar med varsitt spel, och detta r samma team som utvecklade World?

Hur som, det blir nog att frska lra sig Chargeblade i det. jag doppade trna lite i det i Rise, men gick alltid tillbaka till min Switchaxe fr att det var den som "jag alltid anvnt" i det spelet. Brukar vlja ett vapen som jag sedan hller mig till. Ja, om det nu inte kommer ngot nytt vapen som ser kul ut.
Citera
2023-12-22, 09:56
Medlem
Skribentminimums avatar
Citat:

Jvla hype men orkar fan inte just 2025 nr gta6 r ret. Svida det inte r januari release men hgst osannolikt.
Citera
2024-08-25, 12:29
Medlem
Nihennas avatar
Brjat komma in massa ny info eftersom att spelet r spelbart p Gamescom. Verkar helt fantastiskt.

https://www.youtube.com/watch?v=HXbFUdA1HaI - en preview

Som rtt ny monsterjgare (Krde World, gjorde dock aldrig high rank av nn anledning, och definitivt inte master rank. Rise krde jag dock igenom Master Rank p, dock inte kollat in de senaste tillggen av monster, quizo och allt det dr) s r jag taggad. Brjar knna mig riktigt bekvm med spelens flyt och system, och har inte lngre den dr "h nej, mste lra mig lika mnga system som en hgskolekurs" lngre.

Dock r frgan vad man ska spela i Wilds... Jag har brjat kra om World d Iceborne var p rea, och brjat lra mig chargeblade. Rtt kul, men har rligt roligare med Switchaxe. Min frsta vnda p World krde jag hammer, och kan helt klart tnka mig att kra p det igen d det r kul att sl omkull monster s ofta som det vapnet tillter, srskilt med lite extra Slugger p det.

I Rise krde jag mer eller mindre enbart Switchaxe, s jag knner mig nstan fortfarande utbrnd p det. Jag har dock brjat prova lite Bow dr och jag kan ha hittat mitt vapen fr Wilds dr. Riktigt roligt, och man knner fortfarande att man r med i fighten. Jag hade en frdom om att ranged-vapen skulle vara easy mode, eftersom att man kunde st p hll och skjuta, men jag blev positivt verraskad nr man fortfarande behvde hoppa undan attacker och s konstant.

Provat lite lance men nja, lite vl lngsamt och repetitivt med "poke poke poke, hopp, repetera". Greatsword r jag inte bra nog p att lsa av monstren fr, s det r inget alternativt heller.

S just nu lutar det t antingen bow, eller att g tillbaka till hammer som var mitt frsta vapen ngonsin.

Nja, ska bli riktigt kul med ett nytt MH, oavsett vilket vapen man nu hamnar p!
Citera
2024-08-25, 18:08
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna

Dock r frgan vad man ska spela i Wilds... Jag har brjat kra om World d Iceborne var p rea, och brjat lra mig chargeblade. Rtt kul, men har rligt roligare med Switchaxe. Min frsta vnda p World krde jag hammer, och kan helt klart tnka mig att kra p det igen d det r kul att sl omkull monster s ofta som det vapnet tillter, srskilt med lite extra Slugger p det.

I Rise krde jag mer eller mindre enbart Switchaxe, s jag knner mig nstan fortfarande utbrnd p det. Jag har dock brjat prova lite Bow dr och jag kan ha hittat mitt vapen fr Wilds dr. Riktigt roligt, och man knner fortfarande att man r med i fighten. Jag hade en frdom om att ranged-vapen skulle vara easy mode, eftersom att man kunde st p hll och skjuta, men jag blev positivt verraskad nr man fortfarande behvde hoppa undan attacker och s konstant.

Provat lite lance men nja, lite vl lngsamt och repetitivt med "poke poke poke, hopp, repetera". Greatsword r jag inte bra nog p att lsa av monstren fr, s det r inget alternativt heller.

S just nu lutar det t antingen bow, eller att g tillbaka till hammer som var mitt frsta vapen ngonsin.

Nja, ska bli riktigt kul med ett nytt MH, oavsett vilket vapen man nu hamnar p!

Jag kommer nog kra CB, IG och HH som vanligt.

Edit: Kanske skriva ut vapnen iom att alla kanske inte spelat tidigare och knner till vapnen. Charge Blade, Insect Glaive eller Hunting Horn.

Jag har mainat CB sen 4U p 3ds och lskar hur djupt det vapnet gr nr man brjar lra sig Charge Points och liknande.
Hunting Horn r skoj som fan, gr bra skada och trevliga buffar. Men det beror helt p hur de gr om det i nya versionen, gillade det inte i sista s mycket d det kndes rtt begrnsat med vad du kunde gra.
Insect Glaive r alltid skoj, kunna hoppa runt som en galning, gra bra mounts och aerial moves som r flashiga som fan.
Senast redigerad av ^Eaz 2024-08-25 kl. 18:11.
Citera
2024-08-25, 20:00
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Jag kommer nog kra CB, IG och HH som vanligt.

Edit: Kanske skriva ut vapnen iom att alla kanske inte spelat tidigare och knner till vapnen. Charge Blade, Insect Glaive eller Hunting Horn.

Jag har mainat CB sen 4U p 3ds och lskar hur djupt det vapnet gr nr man brjar lra sig Charge Points och liknande.
Hunting Horn r skoj som fan, gr bra skada och trevliga buffar. Men det beror helt p hur de gr om det i nya versionen, gillade det inte i sista s mycket d det kndes rtt begrnsat med vad du kunde gra.
Insect Glaive r alltid skoj, kunna hoppa runt som en galning, gra bra mounts och aerial moves som r flashiga som fan.
Provade p lite CB nu i World men jag vet inte. Tycker den knns som en mer klumpig form av Switchaxe. Frst ska phials laddas en gng, sen ska man ladda dem en gng till och gra en attack fr att sedan ladda sklden, sen ska man ladda phials en gng till fr att f igng yxan ordentligt (som jag frstr det i alla fall? Eller rcker det med att man laddar sklden i och med att den "r" yxan sen?), om man nu inte vljer att buffa svrdet istllet. Men visst, pizzaslicer och den dr superduper-attacken r ju kul, helt klart och knns som en bra belning fr all mda.

Folk p Reddit verkar riktigt exalterade ver gunlance av det de sett. Man kanske ska ge den en chans? Provade vanlig lans, men det kndes bara segt och trkigt. Mjligt att lite explosioner gr det roligare.
Citera
2024-08-26, 15:50
Medlem
zBr9s avatar
Kommer (ocks) kra CB och IG som mains och frska lra mig lance denna gng, IG var det frsta jag fastnade fr och under world trnade jag p CB och det blev en stor favorit efter att ha krt Switch Axe typ halva spelet. Lance r nog det vapnet jag testat minst och sett minst av nr jag spelat med andra, s vore skoj att prova p. Har nog inte krt mer n ett par timmar totalt med ngot range vapen.

Ser vldigt mycket fram emot det hr spelet, MHW r nog det multiplayerspel jag krt mest, och jag tyckte Sunrise var bra men det fyllde inte riktigt hlet som World lmnade efter sig. Det r ngot jvla speciellt med den hr serien, hur mktiga och varierande alla vapen och fiender r, och hur det verkligen knns som att man "trffar" dr man trffar, det gr inte att bara trffa ngonstans utan man mste hela tiden kmpa med att se till att nta ner vissa punkter p varje fiende om man ska ta sig nnstans och lista ut bsta taktiken fr varje fiende. Lite som Dark Souls fast med bara bossfighter
Citera
2024-08-26, 19:56
Medlem
Nihennas avatar
Blir nog bannemig gunlance nd i Wilds. Provade lite nu i Riseboch det var riktigt riktigt kul. Flest blockera ett monsters superattack som ingenting och sedan plantera ngra granater i dess kft
Citera
2024-10-23, 17:17
Medlem
diseuses avatar
Trailer som slpptes fr en timme sedan:

https://youtu.be/ahy0AO8WwRc
Citera
2024-10-23, 17:47
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Trailer som slpptes fr en timme sedan:

https://youtu.be/ahy0AO8WwRc

+ Open Beta nsta helg.

https://www.monsterhunter.com/wilds/en-uk/obt/
Citera
2024-10-29, 08:25
Medlem
Nihennas avatar
Fan att man mste jobba... spelat betan halva natten

Greatsword r fortfarande ingenting fr mig, trots att de har gjort det lttare att sikta med den dr true charged slash. Kul med stora siffror, men tycker vapnet r fr lngsamt fortfarande, och enformigt.

Switchaxe dremot. Min kra, kra switchaxe som jag mainat sen World. Wow! Den r inte lika anime dr man flyger runt i luften och bombarderar monstret (tyvrr d jag tyckte det var barnsligt roligt), men den knns s mycket bttre n i World. Mycket smidigare och "fluid" om man kan beskriva det s. Jag hade hoppats f hoppa p ett annat vapen som min main i Wilds men vettefan allts, den knns s bra att anvnda!

Efter jobbet ska jag prova p Gunlance. Jag brjade kra lite GL i Rise, och det var kul till en brjan men sen kndes det som att skadan brjade halka efter andra vapen. Visst fr att det r ett defensivt vapen, men det brjade liksom ta mig dubbla tiden mot vad det tog med Switchaxe. Knns lite vl. Jag har hrt att explosionerna ska scalea p ett helt annat stt n tidigare spel nu, s mycket mjligt att vapnet hnger med i endgame p ett helt annat stt vilket vore bra, fr det var ett kul vapen.

Jag hag jagat tre olika monster. Chatacabra (grodan), Bha...ngot, i alla fall dlan som man sett i videos, och den dr stora buffeln eller vad det nu r. Roliga fighter alla tre, men dlan r min favorit hittills d den har roliga gimmicks dr man fr anvnda screamer pods, dra ner den frn klippor den klttrar upp i och grejer.

Faaan, nu vill jag bara sluta jobba s man kan spela mer

En nackdel dock r att det r bekrftat att spelet r 30 fps p konsoll , men det r inget som str mig jttemycket d jag spelar Rise p Switch, och World krde jag p PS4. Lite trkigt dock. Hade hoppats p 60 fps.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in