2023-12-07, 20:50
Medlem
Roidberts avatar
Vad är den billigaste hemförsäkringen man kan ha för en hyreslägenhet i Göteborg? Jag har för tillfället Länsförsäkringar och betalar ca 2200kr/år. Går det att komma undan billigare än så? Vill gärna byta i så fall. Har funderat på det tidigare, men det är först nu ekonomin är tillräckligt dålig för att jag känner att det är dags att ta tag i det.
Citera
2023-12-07, 20:52
Medlem
Omöjligt att svara på, då vi inte känner till din eventuella skadehistoria, bostadsyta eller önskat försäkringsbelopp. Det finns jämförelsesiter på nätet. 183:-/månad är redan billigt.
Citera
2023-12-07, 20:58
Medlem
Raytheons avatar
Kolla If.
Citera
2023-12-07, 21:10
Medlem
olasvenssons avatar
Som sagt kolla if. Jag tittade runt och det blev if för mig. Billigast för två år sedan i alla fall.
Citera
2023-12-07, 21:58
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Omöjligt att svara på, då vi inte känner till din eventuella skadehistoria, bostadsyta eller önskat försäkringsbelopp. Det finns jämförelsesiter på nätet. 183:-/månad är redan billigt.

Okej tack. Har en yta på 48m2 om jag minns rätt. Aldrig fått någonting utbetalt på försäkring tidigare, men ringde en gång och frågade om jag kan få ersättning för en skada som orsakades p.g.a. slarv från hyresvärdens sida (ifall det är något som registreras och kan påverka ens framtida pris hos andra bolag negativt).
Citera
2023-12-07, 21:59
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raytheon
Kolla If.

Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Som sagt kolla if. Jag tittade runt och det blev if för mig. Billigast för två år sedan i alla fall.

Tack. Ska kolla upp if då.
Citera
2023-12-08, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Tack. Ska kolla upp if då.

Hedvig är (var iaf ) väldigt billigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto