• 1
  • 2
2023-12-07, 20:45
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Jag vet vad klardrömmar är och har haft det från och till.
Tydligen är en metod att uppnå det att vara medveten hela vägen genom insomnandet. Det minns jag inte att jag någonsin upplevt. Någon som upplevt det och kan berätta hur det är? Ser man typ drömmar eller bilder börja formas när man somnar, eller hur känns det?
Citera
2023-12-07, 21:16
Medlem
Emellies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Tydligen är en metod att uppnå det att vara medveten hela vägen genom insomnandet. Det minns jag inte att jag någonsin upplevt. Någon som upplevt det och kan berätta hur det är? Ser man typ drömmar eller bilder börja formas när man somnar, eller hur känns det?

Du föreställer dig det du vill se, till en början, sen låter du fantasin ta överhanden, ger vika för den, tills ni finner ett samspel mellan din vilja och det som "bara kommer".

Det är vackert, triggande, såpass uppigande att många vaknar upp just under det här stadiet och måste börja om. Dina händer lyser blåa av ljsu från den andra sidan och du kan göra vad du vill.
Citera
2023-12-07, 21:34
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emellie
Du föreställer dig det du vill se, till en början, sen låter du fantasin ta överhanden, ger vika för den, tills ni finner ett samspel mellan din vilja och det som "bara kommer".

Det är vackert, triggande, såpass uppigande att många vaknar upp just under det här stadiet och måste börja om. Dina händer lyser blåa av ljsu från den andra sidan och du kan göra vad du vill.
Men det måste väl vara någon speciellt man måste göra. Eller sker det alltid för alla, bara att man inte minns det, så tricket är att kunna minnas det? Hur lärde du dig?
Citera
2023-12-07, 21:36
Medlem
Emellies avatar
Citat:
Men det måste väl vara någon speciellt man måste göra. Eller sker det alltid för alla, bara att man inte minns det, så tricket är att kunna minnas det? Hur lärde du dig?

Googla "lucid dreaming".

Jag förklara bara hur det är för maj.
Citera
2023-12-07, 21:45
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Googla "lucid dreaming".

Ja det låter spännande, tack för att du berättade.
Citera
2023-12-07, 21:48
Medlem
Emellies avatar
Citat:
Ja det låter spännande, tack för att du berättade.

Prova att påminna dig själv under dagen
ställ dig frågan
drömmer jag nu?

Och se på dina händer

om de lyser blåa
då drömmer du
och vaknar i drömmen

Nu kan du göra vad du vill
Citera
2023-12-21, 22:38
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:

Jag kan berätta om en gång när jag hade varit vaken i typ 2 dygn för att jag lyssnade på folk som förklarade just hur man förblir vaken genom insomning.

Min kropp var helt slut och jag insåg direkt när jag la mig i sängen att kroppen skulle slockna snabbt så jag beslutade mig för att låta kroppen somna medans jag väntar medvetet.
Då kändes det som att flyga genom en jäääävligt trång tunnel som gjorde att jag höll på att bli medvetslös av trycket, men jag klarade mig igenom portalen och vaknade då svävandes uppe vid taket.. men jag fick ingen kontroll lixom och det var en ändlös känsla av att jag föll mot kroppen fast jag svävade stilla.
Tillslut valde jag att vakna snabbt och göra om det fast låta medvetslösheten hända.

Det som händer är att vi människor tar in massa onaturliga ämnen i kroppen dagligen vilket kalcificerar tallkottkörteln som är en portal som då blir så trång att vi kläms till medvetslöshet varje natt som vi somnar och egentligen ska leva våra extra liv i "den spirituella dimensionen."

Vissa människor lever utan att äta skräpämnen och förgifta kroppen.. och dom gör något annat än att vara medvetslösa medans deras fysiska kroppar sover.
Citera
2023-12-21, 23:04
Medlem
Nadishodans avatar
Om man gör Yoga Nidra (yogisk sömn) väldigt ofta kan man hamna i ett tillstånd som påminner mycket om sömn, men man är mer eller mindre medveten genom processen. Man noterar sina tankar, är medveten om sin kropp och eventuella omkringliggande ljud.
Först när man avslutar meditationen inser man att befunnit sig i ett sömntillstånd.
Citera
2023-12-21, 23:53
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nadishodan
Om man gör Yoga Nidra (yogisk sömn) väldigt ofta kan man hamna i ett tillstånd som påminner mycket om sömn, men man är mer eller mindre medveten genom processen. Man noterar sina tankar, är medveten om sin kropp och eventuella omkringliggande ljud.
Först när man avslutar meditationen inser man att befunnit sig i ett sömntillstånd.

Meditering är när man befriar sig själv från tankeverksamhet en stund.

Meditering är INTE när man tänker på tankar och vad det var för ljud brevid.
Citera
2023-12-22, 06:54
Medlem
Nadishodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Meditering är när man befriar sig själv från tankeverksamhet en stund.

Meditering är INTE när man tänker på tankar och vad det var för ljud brevid.

Vad är meditering för något? Om du syftar på meditation så visst, tankeverksamheten ska sakta ner betydligt och ibland blir man fri från sinnets aktiviteter korta stunder. Men nu handlade inte den här tråden om det.
Citera
2023-12-22, 14:48
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nadishodan
Vad är meditering för något? Om du syftar på meditation så visst, tankeverksamheten ska sakta ner betydligt och ibland blir man fri från sinnets aktiviteter korta stunder. Men nu handlade inte den här tråden om det.

Tankar kostar solenergier från själen.
När nån mediterar så fokuserar hen på att inte tänk.
När en tanke dyker upp så ignoreras den istället för att spinnas vidare på.
Resultatet blir då att all solenergi från själen lagras i kroppen vilket höjer frekvensen vilket krävs för multidimensionella aktiviteter som drömmar.

Jag gillar att meditera i sängen, istället för att tänka tills man somnar och blir medvetslös.
Citera
2023-12-28, 04:26
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Googla "lucid dreaming".

Lucid dreaming funkar bäst på slutet av sömnperioden.
För mig är det på tidig morgon när man fortfarande kan somna om, gärna ett par gånger om. Då hamnar man där hela tiden, då kan man nästan under den snabba insomningen skriva manus till vad man ska drömma där man är medveten samtidigt.
Det är under tung REM fas

Men i början på insomning till natten ska man in i NREM. Non rem. Då ska man tvärtemot sikta in sig på ett meditativt tillstånd där man slutar tänka.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in