Många fina filosofiska aspekter här. Som 50+gubbe tycker jag mig se att världen omkring mig har nån slags eskalerande idioti och obegriplig förändring. Lite svårt att sätta fingret på exakt vad, kanske är det bara jag som har ett pågående självbedrägeri? Har anammat filosofiskt tänkade detta år, pga av (vad jag själv tolkat som) ...tillfälligheter?
På ett personligt plan... jag har haft ett lågmält kaos sen ett år innan covid kickade igång. December 2018; bröt foten och startade sertralinmedicinering mot depression. Slutade även dricka alko. 2019 var rehab och sen kom covid där jag blev hemmajobbande i drygt två år. Under tiden flängde sambon runt och jobbade som vanligt med sina delvis knäppa arbetstider då hon inte kan göra allt jobb hemifrån mer än några möten och admin. Jag insåg försent att jag blivit överviktig, bekväm och tråkig - något som jag senare förstod berodde på att jag ägnat covid-åren åt digital verklighetsflykt då man ändå ville hålla sig undan vanligt folk för att undgå smitta.
Vi hade tappat kommunikationen, sexet och att göra saker tillsammans. I höstas kom det fram att hon älskar även sin senaste (sen ett drygt år) bästa väninna och vill ha sexuellt umgänge med henne men inte med mig. Förståeligt ändå, då jag sedan slutet av 2018 har haft påtaglig brist på lust.
Jag har sagt att jag är ok med det. Har sen i oktober minskat min serotonindos ytterst långsamt och har börjat få liv i kuken och lusten. På min fråga hur jag kan få sexuell stimulans (givet att behovet blir påtagligt) så har jag inte fått något tydligare svar än att "det kan vi diskutera då det blir aktuellt". Jag har iaf dragit igång en förändrad livsstil sedan lucia och tycker mig kunna känna att det går åt rätt håll.
Så här sitter jag med 30+ i BMI och har en vänskapsrelation med min sambo i slutet av 2023. Ändå är jag inte så missnöjd som jag skulle ha trott givet omständigheterna..! Ytterst märkligt kanske, men har kommit fram till att:
- hon är fortfarande jävligt knäpp och väldigt smart, precis såna egenskaper jag värderar högt.
- hon får mig fortfarande att skratta tack vare sin snabbtänkthet.
- närhet får jag nog mest av våra katter, men alltid nån kram per dag och godnattpuss ger hon mig.
- vår kommunikation har blivit bättre på sistone då vi bägge vill ha förbättring på den fronten.
- tanken att jag kan behöva skaffa en kk låter mer skrämmande än kittlande. Just nu.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mobberaterna
Vilka relationer är värda att ha?
Ja, tydligen är min relation med sambon så pass bra att den inte upphört pga allt som skett. Får se hur det här utvecklar sig.