• 1
  • 2
2023-12-07, 18:00
Medlem
Riktigt jävla kräk. Någon som vet mer eller har FUP och dom?

"Det var i oktober i år som mannen begav sig till kvinnans bostad i Eslövs kommun. Dörren var olåst och han gick in. Han hittade kvinnan sovande på en soffa med sitt ettåriga barn på magen."

"Kvinnan har berättat hur hon vaknade av att mannen inlett en våldtäkt mot henne. Han fortsatte trots att hon sade åt honom att sluta och trots att ettåringen befann sig precis intill henne. Det hjälpte inte heller att kvinnans andra barn kom in i rummet."

https://www.skd.se/2023-12-07/smabar...s-och-tuppa-av
Citera
2023-12-07, 18:23
Medlem
halaltarzans avatar
Också från länken i TS.....

Citat:
Den 40-årige Eslövsbon inledde en våldtäkt medan kvinnan sov och hade sin ettåriga bebis på magen. Sedan misshandlade han henne så att hon svimmade.
”Jag gjorde saker du förtjänade”, skrev han efteråt.
Nu döms han till ett långt fängelsestraff och ska betala ett högt skadestånd.
Citera
2023-12-07, 18:36
Medlem
Långt fängelsestraff står det...hur långt!?

Väldigt svårt att tro att jag kommer känna mig belåten när jag får höra domen..
Citera
2023-12-07, 19:10
Medlem
PreciousStoness avatar
Från länken i TS.....
Citat:
Den 40-årige Eslövsbon inledde en våldtäkt medan kvinnan sov och hade sin ettåriga bebis på magen. Sedan misshandlade han henne så att hon svimmade.
”Jag gjorde saker du förtjänade”, skrev han efteråt.
Nu döms han till ett långt fängelsestraff och ska betala ett högt skadestånd.
Man undrar ju vilken typ av relation som det vidriga äcklet tidigare kan ha haft till kvinnan, med tanke på det som jag fetmarkerat i texten till citatet ovan?

Rubriken benämner äcklet som en "bekant", och givetvis så bör han, till skillnad ifrån BO, hängas ut här på fb!😠
Citera
2023-12-07, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stezt
Långt fängelsestraff står det...hur långt!?

Väldigt svårt att tro att jag kommer känna mig belåten när jag får höra domen..

"Nu döms Eslövsbon till 3,5 års fängelse för våldtäkt och misshandel. Han ska även betala 285 000 kronor i skadestånd till kvinnan.

Mannen döms mot sitt nekande. Han har erkänt den inledande handlingen i våldtäkten men menar att det inte var något sexuellt i det, han ville bara väcka kvinnan. De övriga gärningarna nekar han helt till."
Citera
2023-12-07, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabbenabbe
"Nu döms Eslövsbon till 3,5 års fängelse för våldtäkt och misshandel. Han ska även betala 285 000 kronor i skadestånd till kvinnan.

Mannen döms mot sitt nekande. Han har erkänt den inledande handlingen i våldtäkten men menar att det inte var något sexuellt i det, han ville bara väcka kvinnan. De övriga gärningarna nekar han helt till."

Herregud, jag tänkte att nu lär det väl bli 6-7 år bara och inte mer än 700k i skadestånd men det var inte ens i närheten av mina värsta farhågor

Vem är idioten som skriver "långt fängelsestraff" och "högt skadestånd"
Citera
2023-12-07, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PreciousStones
Från länken i TS.....

Man undrar ju vilken typ av relation som det vidriga äcklet tidigare kan ha haft till kvinnan, med tanke på det som jag fetmarkerat i texten till citatet ovan?

Rubriken benämner äcklet som en "bekant", och givetvis så bör han, till skillnad ifrån BO, hängas ut här på fb!😠

"Mannen och kvinnan har känt varandra i flera år och haft en sexuell relation till och från, framkommer det av utredningen. Enligt mannen tycker hon om hårda tag och när de haft sex har det funnits inslag av dominans, vilket alltid varit frivilligt."

Han försvarar sig med att det var ett frivilligt sex med samtycke i förväg då de haft sex av hårdare inslag förr. Örfilar a var enligt honom klappar på kinden.

Rätten var heller inte enig. En av nämndemännen ville fria mannen då denna menade att kvinnan varit ”sparsam med detaljer i sina uppgifter” och att hennes väninnor som vittnade i princip bara redogjorde exakt för vad BO sagt.
Citera
2023-12-07, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stezt
Herregud, jag tänkte att nu lär det väl bli 6-7 år bara och inte mer än 700k i skadestånd men det var inte ens i närheten av mina värsta farhågor

Vem är idioten som skriver "långt fängelsestraff" och "högt skadestånd"

Påföljder för sexualbrott bör omedelbart åtminstone fördubblas. Gärna tredubblats!
Citera
2023-12-07, 21:14
Medlem
Citat:
"Mannen och kvinnan har känt varandra i flera år och haft en sexuell relation till och från, framkommer det av utredningen. Enligt mannen tycker hon om hårda tag och när de haft sex har det funnits inslag av dominans, vilket alltid varit frivilligt."

Han försvarar sig med att det var ett frivilligt sex med samtycke i förväg då de haft sex av hårdare inslag förr. Örfilar a var enligt honom klappar på kinden.

Rätten var heller inte enig. En av nämndemännen ville fria mannen då denna menade att kvinnan varit ”sparsam med detaljer i sina uppgifter” och att hennes väninnor som vittnade i princip bara redogjorde exakt för vad BO sagt.

Jag skulle gärna vilja se hela domen mm. Jag har hört och läst jvl konstiga saker när det kommer till sexbrott med sexsadistiskt förflutet.

För länge sedan var en bekant till mig övervakare till då en mycket "känd" kriminell. Han hade ett sado-masochistiskt förhållande med sin flickvän. När hon "tröttnade" på honom så anmälde hon honom för polisen. Han greps och i bland häktades han. Polis och åklagare var glada att ha honom inlåst ett tag. Sen tog flickvännen tillbaks allt och han släpptes. Det hände flera gånger.
Citera
2023-12-07, 21:44
Medlem
over9ks avatar
Citat:

Låter som en hora som ångrat sig
Citera
2023-12-07, 22:10
Medlem
genusvaetares avatar
"Eslövsbo". Ha, ha, ha. Den benämningen avslöjar en del. Själva handlingen ger resten.
Så kan det gå.
Citera
2023-12-07, 23:20
Medlem
WhereIsRussias avatar
men barnet blir ju ett offer i det där också, hur fan får han inte 15+ år?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in