Som jag förstått det så får man som hemlös i Sverige ekonomiskt bistånd att röra sig med för att kunna få sig en bit mat utan egentliga krav på nykter och drogfrihet?
Jag såg på ett dokumentär att i Kanada så kunde sköterskor dela ut narkotika gratis till hemlösa vilket tydligen ska minska benägenheten att begå brott. Hur låter detta egentligen? Om människor i Sverige fick gratis heroin och pengar, skulle de någonsin vilja förändra sin livsstil? Om heroinister får gratis heroin, borde inte alkoholister få gratis sprit?
Jag tycker personligen att heroinbehandlingar och liknande som i Schweiz bör diskuteras mer.
Staten via Apoteket tillverkar heroin, kokain, amfetamin, alla tabletter du kan tänka
och importerar fin-fint röka. Med inköpsvolym på 3000 ton hasch skulle du få ner
priset för en holk till 2-3 kronor.
Staten via Apoteket tillverkar heroin, kokain, amfetamin, alla tabletter du kan tänka
och importerar fin-fint röka. Med inköpsvolym på 3000 ton hasch skulle du få ner
Vissa tycker inte att socialbidrag bör delas ut till folk som sitter och knarkar hela dagarna.
Hade inte hemlösheten ökat om haschet kostade 2-3 kr holken? Bör ju förlora pengar på skatteintäkter för alla som ej arbetar.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!