2023-12-07, 12:40
Medlem
Hej! Funderar lite på att plugga civilingenjör i bioteknik på Uppsala. Då jag pluggar något annat på heltid med relativt mycket schemalagt undrar jag om någon har erfarenhet av hur mycket som är obligatoriskt?

Undrar också om någon har erfarenhet av samma program fast på KTH? Eller kandidatprogram i samma ämne.
Är ändå lite sugen på studentlivet så därav jag vill läsa i uppsala samt inte på distans.
Citera
2023-12-07, 14:27
Medlem
Ett civilingenjörsprogram är dimensionerat för att man ska vara heltidsstudent. Att plugga något annat vid sidan av som också har mycket schemalagt ska du nog inte räkna med är direkt enkelt.
Citera
2023-12-07, 16:26
Medlem
Arb1trages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSloth
Hej! Funderar lite på att plugga civilingenjör i bioteknik på Uppsala. Då jag pluggar något annat på heltid med relativt mycket schemalagt undrar jag om någon har erfarenhet av hur mycket som är obligatoriskt?

Undrar också om någon har erfarenhet av samma program fast på KTH? Eller kandidatprogram i samma ämne.
Är ändå lite sugen på studentlivet så därav jag vill läsa i uppsala samt inte på distans.

Det är väl som andra säger att det är mycket på plats som gäller. Ska du dessutom plugga bioteknik är det väl många och långa laborationer som ska genomföras? De kan du knappast kvitta mot en skriftlig inlämning.

Vad är det du pluggar nu som gör att du vill dubblera med en civ ing?
Citera
2023-12-07, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arb1trage
Det är väl som andra säger att det är mycket på plats som gäller. Ska du dessutom plugga bioteknik är det väl många och långa laborationer som ska genomföras? De kan du knappast kvitta mot en skriftlig inlämning.

Vad är det du pluggar nu som gör att du vill dubblera med en civ ing?