Har arbetat inom den här branchen tidigare började som "kökspojke" fick lägga upp på tallrikar med brudarna och laga lättare saker till en början typ kasta ihop såser om mer behövdes eller göra en caesarsallad exempelvis åt kunderna. Sen jag började arbeta intensivt bredvid kocken stekte kött och lagade ihop saker. Har jobbat kvällar också grillat utomhus det var en bättre restaurang detta ingen bs. Har även kört ut mat åt folk tycker jag har ganska bra koll på branchen från insidan kan göra det mesta även om det var några år sedan nu och jag saknar utbildning.
Vill starta företag funderar på att öppna en restaurang oklart med exakt vad jag tänker mest på pengarna. Vad är mest lönsamt att syssla med och hur mycket pengar kan man tänkas behöva punga ut för att starta upp en sån här verksamhet?
Har du kollat och känner ungefär vad som skulle funka för typ av ställe i ditt område? Konkurrens och läge.
Vad det skulle gå på att starta upp är svårt att svara på då det beror på vad du ska laga, vilken utrustning du behöver samt hur det ser ut med tänkt lokal.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!