2023-12-06, 22:30
Medlem
Har arbetat inom den här branchen tidigare började som "kökspojke" fick lägga upp på tallrikar med brudarna och laga lättare saker till en början typ kasta ihop såser om mer behövdes eller göra en caesarsallad exempelvis åt kunderna. Sen jag började arbeta intensivt bredvid kocken stekte kött och lagade ihop saker. Har jobbat kvällar också grillat utomhus det var en bättre restaurang detta ingen bs. Har även kört ut mat åt folk tycker jag har ganska bra koll på branchen från insidan kan göra det mesta även om det var några år sedan nu och jag saknar utbildning.

Vill starta företag funderar på att öppna en restaurang oklart med exakt vad jag tänker mest på pengarna. Vad är mest lönsamt att syssla med och hur mycket pengar kan man tänkas behöva punga ut för att starta upp en sån här verksamhet?
2023-12-06, 23:14
Medlem
pn222jws avatar
Food Trucks är mycket populära i Stockholm.
2023-12-06, 23:41
Medlem
Livssynslurks avatar
Har du kollat och känner ungefär vad som skulle funka för typ av ställe i ditt område? Konkurrens och läge.

Vad det skulle gå på att starta upp är svårt att svara på då det beror på vad du ska laga, vilken utrustning du behöver samt hur det ser ut med tänkt lokal.
2023-12-10, 21:39
Moderator
HelgeBuks avatar
Använd sökfunktionen innan du startar en tråd. /Mod

https://www.flashback.org/sok/?so=we...ang&f=258&sp=0

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här