Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-12-06, 01:05
  #1
Medlem
tainus avatar
Tjenare!

Sitter och myser på hemma här och lagar lasagne, så fick jag en ide och tänkte testa om den kan flyga!

Iden lyder:
Ska vi försöka upprätta en tråd om till exempel kosttillskott som kan användas för att underlätta/hjälpa människor som håller på med Drogrehabilitering? Vi är många som har kunskap om det, det vet jag, har läst många bra specifika genom åren, i många år har FB kunna vara en stor del bland flera källor som kunskap har insamlats på.

Har ingen direkt klar bild hur en sådan tråd bäst ordnas upp, har varit medlem länge men inte skrivit mycket på fb.

PS.

Jag kan skriva lite kort om vad jag använder för tillfället, sen går jag gärna in mer på detaljer angående mina/era erfarenheter till hur olika kosttillskott har hjälp dig.

Paulstamets stack (Psilocybin, Lions Mane, Niacin), påbörjat för 2 veckor sedan
Bockhornsklöver (påbörjat för 2 veckor sedan)
Omega-3 (dagligen)
L-Tyrosin (dagligen)
Multivitamin (dagligen)
Ashwagandha (till och från i 20 års tid)

Min bakgrund med bruk/missbruk består av ett blandmissbruk som varat i 16 år nu. Med lite pauser emellan åt, som längst helt clean och nykter i 4 år, (2012-2016).

Under åren har Allt inmundigats, allt. Men kärleken till opiaterna hittade jag när jag var 19 år, det har alltid varit min stora kärlek i livet, med nån sorts måtta och förstånd då jag lever än idag, lite på skoj men det har alltid varat i perioder, olika långa

Så en lista över rekomenderade kosttillskott, metoder, rutiner, vad som helst, jag tänker mig att det kan handla om vad som helst som kan ha en god effekt när människor försöker sluta med droger.

Allt detta är skrivet från hjärtat och kommer helt ifrån kärlek till mina medmänniskor, vi vandrar tillsammans på denna jord och det är inte så lätt alla gånger. Kommunikation, ventilera sig, kunskapp, hopp och pepp är viktiga och riktiga saker ju

Men det gamla ordspråket att man blir starkare av tuffa situationer/händelser i livet har visat sig stämma för min del, flertalet gånger. Den styrkan har visat sig, uppenbarat sig på hela unika sätt i sinnet och i kroppen, intressant tycker jag!
__________________
Senast redigerad av tainu 2023-12-06 kl. 01:16.
Citera
2023-12-06, 01:12
  #2
Medlem
tainus avatar
Oj sorry nu kanske det vart mycket OT, ganska bränd fan den där holken jag just släckte var stark

Men till exempel Opiater, är det någon som sitter på kunskap om det finns någon piracetam, aminosyra, mineral eller något annat som kan vara användbar för att återställa hjärnan, och hjärnans opiat-receptionen, kommunikationen där emellan och sådär.

Det är lite därför jag påbörjat Paul Stamets Stack, det ska bli svinintressant att se här i veckorna ifall den har någon effekt och hur den effekten kommer vara!
Citera
2023-12-06, 01:18
  #3
Medlem
tainus avatar
Kanske man senare kan göra en lista längst upp med namn på drog och specifika tillskott, råd etc som det handlar om.

Fridens på er alla, hoppas ni har en fin natt och känner kärlek till er själva och till livet, det är jag hyfsat övertygad om att många här förtjänar
Citera
2023-12-06, 07:04
  #4
Medlem
Hiraeths avatar
Nu är det så att både psilocybin och thc är sinnesförändrande substanser, så kanske inte är de bästa att rekommendera till dem som vill sluta med droger…
Har själv aldrig provat agmatin. Men läst om dess egenskaper så som ”återställning av hjärnans receptorer”, samt ”påskyndandet av neuroplaciteten” likt andra hallucinogener. Så finner denna substans fascinerande och eventuellt användbar.
Annars så brukar väl B-vitaminer (B12?) rekommenderas till de som har/haft alkoholmissbruk.
Citera
2023-12-06, 07:10
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tainu
Tjenare!

Sitter och myser på hemma här och lagar lasagne, så fick jag en ide och tänkte testa om den kan flyga!

Iden lyder:
Ska vi försöka upprätta en tråd om till exempel kosttillskott som kan användas för att underlätta/hjälpa människor som håller på med Drogrehabilitering? Vi är många som har kunskap om det, det vet jag, har läst många bra specifika genom åren, i många år har FB kunna vara en stor del bland flera källor som kunskap har insamlats på.

Har ingen direkt klar bild hur en sådan tråd bäst ordnas upp, har varit medlem länge men inte skrivit mycket på fb.

PS.

Jag kan skriva lite kort om vad jag använder för tillfället, sen går jag gärna in mer på detaljer angående mina/era erfarenheter till hur olika kosttillskott har hjälp dig.

Paulstamets stack (Psilocybin, Lions Mane, Niacin), påbörjat för 2 veckor sedan
Bockhornsklöver (påbörjat för 2 veckor sedan)
Omega-3 (dagligen)
L-Tyrosin (dagligen)
Multivitamin (dagligen)
Ashwagandha (till och från i 20 års tid)

Min bakgrund med bruk/missbruk består av ett blandmissbruk som varat i 16 år nu. Med lite pauser emellan åt, som längst helt clean och nykter i 4 år, (2012-2016).

Under åren har Allt inmundigats, allt. Men kärleken till opiaterna hittade jag när jag var 19 år, det har alltid varit min stora kärlek i livet, med nån sorts måtta och förstånd då jag lever än idag, lite på skoj men det har alltid varat i perioder, olika långa

Så en lista över rekomenderade kosttillskott, metoder, rutiner, vad som helst, jag tänker mig att det kan handla om vad som helst som kan ha en god effekt när människor försöker sluta med droger.

Allt detta är skrivet från hjärtat och kommer helt ifrån kärlek till mina medmänniskor, vi vandrar tillsammans på denna jord och det är inte så lätt alla gånger. Kommunikation, ventilera sig, kunskapp, hopp och pepp är viktiga och riktiga saker ju

Men det gamla ordspråket att man blir starkare av tuffa situationer/händelser i livet har visat sig stämma för min del, flertalet gånger. Den styrkan har visat sig, uppenbarat sig på hela unika sätt i sinnet och i kroppen, intressant tycker jag!


Tycker du ska ta en riktigt rejäl dos psilocybin en gång sen utvärdera upplevelsen och bygga vidare på dig som person utifrån det. Att små smyga med det ger säkert också en del men inte alls på samma sätt och ja tror du behöver en rejäl käftsmäll så du kan börja om på nytt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback