2024-11-25, 22:08
Medlem
Några var livstilskriminella. Sedan rörde sig par stycken i gråzonen. Är man serb så är man brottsaktiv med modersmjölken.

Citat:
Ursprungligen postat av OstermalmWeeknd
Regissör Daniel, är agendadriven och har de rätta åsikterna för få göra storfilm och för få Likes och få Ligga.

Det framgår tydligt i Sveriges Radio-intervjun att Daniel betonar att det är det han kallar för "överklassen", näringslivet, som är de kriminella. De som skadar enskilda med att sparka sina anställda för profit och därmed också skadar samhället.

Daniel lyfter i intervjun fram, att de som utförde helikopterrånet inte hade kriminell bakgrund. Alltså att dessa killar som utförde rånet tidigare inte hade begått brott.
Citera
2024-11-25, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
Håller med
Tycker den är så bra , och känns otroligt autentisk.

Avsnittet 6, med rånet som är taget i ett svep är mästerlig !
Det är poängen med kritiken.
Rånet är taget i ett svep och är snyggt.
Sen kommet bajs scenen och många fler riktigt dåliga och orealistiska scener.
Varför gör man så.
La man för mycket fokus på en scen som skulle göra dom berömda på bekostnad av att serien blev lite av en dålig komedi.
Helt obegripligt hur man blandar högt och lågt.
Citera
2024-11-25, 22:45
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Verkar som miljöpartiet fått vara delaktig i filmen, då det ska påpekas om avgaserna från kapen, det är fan löjligt, en sådan byggnad är otroligt ventilerad samt att det fanns fri väg för luften att vandra ut till taket, makalöst.

Det är inte klimatavtrycket det handlar om ditt sär. Just de här bitarna kan du nog lita på faktiskt hände, dvs att rånarna påverkades av avgaserna.
Citera
2024-11-25, 23:07
Medlem
Har ett avsnitt kvar .

Väldigt bra serie så här långt
Citera
2024-11-25, 23:22
Medlem
R.Bloodworths avatar
En okej serie. Tyckte Dajanko var det stora pluset.
Citera
2024-11-26, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fixabilbengt
Ni som klagar på att många scener inte är realistiska.

Avsnittet där rånet sker, det är ju i princip helt taget från verkligheten.

Om ni inte vetat att detta hänt hade man ju tänkt att flertalet av delarna i rånet är rena fantasier.
Men det är det icke.

Jag kan trots ovanstående vetande tycka att det är helt jävla otroligt att det lyckades fullt ut med rånet.

Tack för mig

nu vill jag poängtera att i verkilgheten var dom inne o ute under 20 min. medan i serien flummar dom i 20 min innan nånting ens sker. nej långt ifrån sanningen är denna. men vad kan man förvänta sig från netflix.

dock med ironiska glasögon skådade jag serien och älskar den PC/woke/DEI tyngden i serien.

tex

som männen inne i g4s huset som ropar och beter sig som hysteriska kvinnor medan de lugna och sansade kvinnorna räddar männen.

vita männen är beta sojjor som man inte kan lita på

alla landsinträngare är coola alfan.

kvinnor är det starkkare könet.

otrolig skit som folk borde verligen sättas i fängelse över. starka kvinnliga huvudroller som inte ger ett skit.

EDIT och vadfan var den med michelinas färgade linser? VADFAN. linser måste helt och hållet förbjudas inom filmvärlden. det ser så efterblivet dåligt ut som en lågbudget vampyrfilm nån lågstadie grupp har gjort.
Senast redigerad av flothoff 2024-11-26 kl. 01:22.
Citera
2024-11-26, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrKaleun
Mahmut Suvakci och Ardalan Esmaili spelar huvudrollerna i Helikopterrånet, en verklighetsbaserad och karaktärsdriven spänningsserie i åtta delar om det hemliga dramat bakom ett av de mest spektakulära rånen genom tiderna. I övriga roller syns bland andra Dejan Milacic, Iskra Kostic, Erik Svedberg, Vic Sonne, Johanna Hedberg och Wim Elfwencrona.

Fy fan vilken skit !
Citera
2024-11-26, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Verkar som miljöpartiet fått vara delaktig i filmen, då det ska påpekas om avgaserna från kapen, det är fan löjligt, en sådan byggnad är otroligt ventilerad samt att det fanns fri väg för luften att vandra ut till taket, makalöst.

Va? Det handlar om att man blir snurrig. Miljö
Citera
2024-11-26, 10:44
Medlem
I verkligheten var det en svensk homosexuell man och svenska kvinnor som var lugna.
Jag kan tipsa om svt:s dokumentär om rånet. Där framgår det att kriminella utförde rånet och att inga invandrare var hjältar. Däremot framgår hur tungroddade och fyrkantiga polisen är.

Citat:
Ursprungligen postat av flothoff
nu vill jag poängtera att i verkilgheten var dom inne o ute under 20 min. medan i serien flummar dom i 20 min innan nånting ens sker. nej långt ifrån sanningen är denna. men vad kan man förvänta sig från netflix.

dock med ironiska glasögon skådade jag serien och älskar den PC/woke/DEI tyngden i serien.

tex

som männen inne i g4s huset som ropar och beter sig som hysteriska kvinnor medan de lugna och sansade kvinnorna räddar männen.

vita männen är beta sojjor som man inte kan lita på

alla landsinträngare är coola alfan.

kvinnor är det starkkare könet.

otrolig skit som folk borde verligen sättas i fängelse över. starka kvinnliga huvudroller som inte ger ett skit.

EDIT och vadfan var den med michelinas färgade linser? VADFAN. linser måste helt och hållet förbjudas inom filmvärlden. det ser så efterblivet dåligt ut som en lågbudget vampyrfilm nån lågstadie grupp har gjort.
Senast redigerad av bohonos 2024-11-26 kl. 10:47.
Citera
2024-11-26, 13:27
Medlem
DrPwgyms avatar
Den svenske skådespelaren som spelar Nicke i serien såg jag gamla bilder på tagna mellan år 2000 och 2010. Var och varannan av hans vänner på bilderna är rånare och tjuvar. Kände igen många av dem och de har gedigna domar. Så min första tanke var att en tjuv spelar rånare. Vet dock inget om honom och hans umgänge idag men på sociala medier är han vän med fängelsedömda personer.
Serien var som de flesta skrev seg i början. Men annars helt okej men ingen favorit.
Citera
2024-11-26, 15:13
Medlem

Någonting som kommer ihåg om det framgår?

Om inte, hur var det för den riktiga rånaren?
Citera
2024-11-26, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henrikofsweden

Någonting som kommer ihåg om det framgår?

Om inte, hur var det för den riktiga rånaren?

tänk efter rent logiskt, hur i all världen skulle den dominikanska ghetto nägrerna ha nå hummochflum över en random svensk "icke brottsling". hur skulle dom kunna plocka ut honom från alla turister att JUST DENNA ÄR DEL AN SVENSKA HELIKOPTER RÅNS LIGAN.

det är bara skit skriving för att få lite ökad action från första början då hela serien är så trög startad tills episod 6. meförde annars NOLL till storyn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in