2023-12-08, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuvans
Om mamman (och pappan förmodar jag?) varit på ett utredningshem och mamman sen blivit häktad på sannolika skäl så känns det verkligen som att dom har goda bevis.
Brukar fup bli offentlig i samband med åtal?
Vet nån om dottern frisknat till?

Barnet har inte haft ytterligare problem sedan mamman häktades och om det hade varit så att hon var sjuk av naturliga skäl hade hon inte gått från att ha multiorgansvikt till att helt plötsligt bli frisk. Hon ska ha haft avvikelser på diverse prover som gjorde att sjukvården reagerade, vad det är vet jag inte.
Citera
2023-12-08, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiederErmaFrost
Mamma "hjälten" - Hannah - vill inte att barnet ska få mer uppmärksamhet än henne eller så har de en dold sjukdom inom familjen som hon synliggör via barnet.

Nästan samma sak.

Vet du vad Mamman jobbar med ?

Hon är arbetsmarknadskonsulent, för stunden iallafall
Citera
2023-12-08, 12:25
Medlem
KentWasHeres avatar
Tyvärr kommer hon nog släppas i väntan på rättegång. Kanske 2-3 st omhäktningar till men sen kommer hon ut. Varför? För häktet behövs till alla sis-barn som sis inte tar emot längre. Åklagare tycker det är bäst att de här fina pojkarna sitter häktade istället så dem inte rymmer.

Minns när hon jobbade på en mindre butik för några år sedan. Ser absolut inte ut som någon som är så sjuk i huvudet.

Hatar sjukvården mer än judar men måste ge dessa en eloge som misstänkte modern och inte köpte hennes skitsnack
Citera
2023-12-08, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stressaddf
Hon är arbetsmarknadskonsulent, för stunden iallafall
Ja Hberg's tycks jobba för statligverksamhet.
Beswick är adopterad ? Tidigare Öberg.
Citera
2023-12-08, 20:27
Medlem
Tidigare Hellberg, gift med britisk man A**xan**r B*sw*ck
Citera
2023-12-09, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Ett av mina ”favoritämnen” inom brott. Ska bli intressant att följa.
Senaste FUPen jag läste angående en ung mamma som misstänkts för att ha givit barnet laxermedel och även nässpray för att göra denne sjuk så friades hon (Lunds tingsrätt)
Även fallet i Uppsala, friande dom.

Jag vet att detta nog är störande, men skulle du kunna länka fler bra FUPar du läst om liknande brott?
Citera
2023-12-09, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejejejej1234
Jag vet att detta nog är störande, men skulle du kunna länka fler bra FUPar du läst om liknande brott?

https://www.flashback.org/t2591956p16

Här är tråden till ett av fallen. Jag lade upp FUPen där men tydligen funkar inte länkarna längre så kan lägga upp nya senare idag
Citera
2023-12-09, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stressaddf
Tidigare Hellberg, gift med britisk man A**xan**r B*sw*ck

Han är inte brittisk, men har en mamma som är därifrån. Pappan är härnösandsbo.
Citera
2023-12-10, 09:59
Medlem
https://www.tidningenangermanland.se...rov-misshandel

” En kvinna från Härnösand häktades i november misstänkt för grov misshandel.

Utredningen har pågått för fullt under tidiga december och åtal ska väckas senast torsdagen den 14 december. Christina Edlund Nilsson ser positivt på bevisningens styrka.
– Jag bedömer att den är så pass att den når upp till sannolika skäl, vilket tingsrätten höll med mig om i häktningsförhandlingarna, säger hon.”
Citera
2023-12-10, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuvans
https://www.tidningenangermanland.se...rov-misshandel

” En kvinna från Härnösand häktades i november misstänkt för grov misshandel.

Utredningen har pågått för fullt under tidiga december och åtal ska väckas senast torsdagen den 14 december. Christina Edlund Nilsson ser positivt på bevisningens styrka.
– Jag bedömer att den är så pass att den når upp till sannolika skäl, vilket tingsrätten höll med mig om i häktningsförhandlingarna, säger hon.”

Jag undrade när tidningen skulle uppmärksamma detta. Tack för länk!
Citera
2023-12-13, 12:36
Medlem
Väcks åtal imorgon någon som vet?
Citera
2023-12-13, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Väcks åtal imorgon någon som vet?

Det får vi nog inte veta förrän imorrn.

Hörde att flickan haft nån form av diabetes? Som då mamman ska ha orsakat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in