2023-12-04, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregerMedeltid
Audiofiler är en försumbar del av marknaden, den stora massan bryr sig inte alls om lossless. Den genomsnittliga Spotify-användaren lyssnar på mobilhögtalaren, med ett par Airpods eller en blåtandshögtalare.
Spotify är ganska hårt ansatta av mjölkningsrobotar så den genomsnittliga Spotify användaren lyssnar inte alls.
Citera
2023-12-04, 16:04
Medlem
Separatistens avatar
Jag kan inte förstå vad alla människor gör där?
Citera
2023-12-04, 16:06
Medlem
GregerMedeltids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
Spotify är ganska hårt ansatta av mjölkningsrobotar så den genomsnittliga Spotify användaren lyssnar inte alls.

Kossorna måste väl också få lyssna på musik?
Citera
2023-12-04, 16:07
Medlem
Freebops avatar
Ni som inte arbetat inom IT branschen förstår inte hur många hittepå jobb som finns. Scrum master, agil chef, lean coach etc. Dessa tillför absolut ingenting till produktionen utan är bara duktiga på att prata. Eller varför inte en IT-chef som håvar in 80-100k i månaden men har noll sakkunskap om det han/hon är chef över?

Har stött på en hel del sådana under nästan mina två år inom den branschen och det finns absolut noll chans att jag går tillbaka och arbetar där igen. Förstår varför Spotify hyvlar så många... Undra hur många agila coacher de har 🤣

Inte bara Spotify som kommer göra neddragningar många andra tunga IT-bolag lär göra samma sak
Citera
2023-12-04, 16:11
Medlem
Freebops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Separatisten
Jag kan inte förstå vad alla människor gör där?

De förstår nog inte själva vad de gör, inte bara du 😊
Citera
2023-12-04, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregerMedeltid
Kossorna måste väl också få lyssna på musik?
Muu.
Citera
2023-12-04, 16:14
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomWanderer
Ja i detta fall är det exakt det som händer.

Spotify har för första gångerna kunnat visa positiva slutresultat men ägarna ville bara ha mer.

Inget Daniel eller någon kan stoppa då ägarna bestämt sig. Just därför Daniel gick ut och beklagade sig att ”smarta människor får nu gå”.

Han var inte överens med ägarna.
Han är fjärde största ägare.
Spotifys tio största ägare Kapital %
Baillie Gifford & Co 14,5
Martin Lorentzon 11,1
Tencent Holdings 8,6
Daniel Ek 7,5
T. Rowe Price Associates 5,0
Morgan Stanley Inv. Mgmt. 2,9
Sony Group 2,7
Alecta Pension 2,0
TCMI, Inc 1,9
Blackrock Fund Advisors 1,5

https://www.affarsvarlden.se/analys/...vard-talamodet
Citera
2023-12-04, 16:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Badsituation
Vill någon kunnig själ upplysa en idiot... Hur kan en nättjänst som tillhandahåller redan producerat material, behöva personal i den mängden alls? Hur omfattande är logistiken kring att skicka några ljudfiler?
I min värld behövs 2. En som trycker på play, och en som sätter på kaffe.

Har du använt Spotify? Tjänsten är inte bara ett bibliotek där man kan botanisera själv i.
Citera
2023-12-04, 16:20
Citat:
Ursprungligen postat av Freebop
Ni som inte arbetat inom IT branschen förstår inte hur många hittepå jobb som finns. Scrum master, agil chef, lean coach etc. Dessa tillför absolut ingenting till produktionen utan är bara duktiga på att prata. Eller varför inte en IT-chef som håvar in 80-100k i månaden men har noll sakkunskap om det han/hon är chef över?

Har stött på en hel del sådana under nästan mina två år inom den branschen och det finns absolut noll chans att jag går tillbaka och arbetar där igen. Förstår varför Spotify hyvlar så många... Undra hur många agila coacher de har 🤣

Inte bara Spotify som kommer göra neddragningar många andra tunga IT-bolag lär göra samma sak

Du har alltså bytt bransch helt?
Citera
2023-12-04, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Han är fjärde största ägare.
Spotifys tio största ägare Kapital %
Baillie Gifford & Co 14,5
Martin Lorentzon 11,1
Tencent Holdings 8,6
Daniel Ek 7,5
T. Rowe Price Associates 5,0
Morgan Stanley Inv. Mgmt. 2,9
Sony Group 2,7
Alecta Pension 2,0
TCMI, Inc 1,9
Blackrock Fund Advisors 1,5

https://www.affarsvarlden.se/analys/...vard-talamodet

Danne och Martin har ändå majoriteten av rösterna i bolaget så dom två tillsammans bestämmer precis allt
Citera
2023-12-04, 16:22
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Spotify är ett luftslott, de lever på lånade pengar.
Citera
2023-12-04, 16:23
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanchoo
Det var en svensk tjej som började jobba i NY. Hon var någon "manager". Men hon hade "möten". Videosamtal.

Kändes som en lekstuga helt klart

Det kanske är det på ett sånt där stort företag att det finns så mycket pengar så att man kan ha "låtsastjänster" som man kan ge kompisar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in