• 7
  • 8
2023-12-06, 05:10
Medlem
sputnik2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draculark
Går det att betala räkningar utan BankID och isåfall hur? Har inget BankID tillgängligt just nu och måste betala in några räkningar senast idag

Ja, enkelt med Wise.
Du registrerar internet banken med legitimation online (i appen) sedan är allt klart efter godkännande.

Där kan du sätta in pengar med vanligt bankkort eller med ladda ett kort med kontanter och sätta in pengar eller via vanlig banköverföring.
Du kan betala räkningar via tjänsten, för över pengar, växla till andra valutor.
Samt få ett Visa kort kopplat till ditt konto.

MVH
Citera
2024-01-12, 11:39
Medlem
Joakim.Larssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pexter22

Samhället håller på att låsa in sig i en dominerande lösning vilket är en dålig utveckling om det mobila nätet skulle gå ner (strömavbrott, sabotage, mjukvarubugg osv). "Fördelen" med en enda lösning är att makten då kan stänga av "dissidenter" från att kunna hantera sin ekonomi, betala räkningar osv.

Det är i huvudsak därför jag har valt att inte använda Bank-ID. Än så länge går det att hanka sig fram med bankdosa och annat. Det finns också en växlingskedja som tydligen fortfarande tar emot kontanter för räkningar, även om man måste visa leg:

https://se.changegroup.com/se/andra-...gsbetalningar/
Citera
2024-01-12, 13:56
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soxaro
Min bank har inte kvar det, iaf.

Jag tror bankid kommer att bli enda sättet, det är därför jag är orolig och söker en backup och då i form av två mobiler och två abonnemang(hos två skilda operatörer).
Då har man det ena ifall det andra, av en eller annan anledning, försvinner och tid på sig att fixa till det så man har två betalvägar igen.
Även för att identifiera sig med förstås också.

Revolut bank använder inte BankID.

Men du kan få problem med att föra över pengar dit förstås.
Citera
2024-01-14, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Revolut bank använder inte BankID.

Men du kan få problem med att föra över pengar dit förstås.

Och man kan väl inte (om jag inte missat något) betala bg/pg räkningar hos Revolut?
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in