Äldre mopeder brukar bli lite tjuriga när det är kallt. Jag får samma problem varje vinter med min CS50. Det brukar lösa sig om man justerar lite med blandskruven och därefter luftskruven, som Arne.Anka var inne på. Behövs mer luft när det är kallt. Sen när våren kommer får du justera tillbaka. Det kan bli en del fram o tillbaka tills man hittar helt rätt (sen glömmer man bort det) när jag väl börjat justera märker jag att den är otroligt slö, gärna dör och inte har samma ryck i sig som den alltid har. Men då får man bara ta med en skruvmejsel, köra en bit på en väg, stanna, justera lite mer och fortsätta så tills det känns som du har nått rätt.
Börja först med att kolla att stiftet inte är surt eller behövs bytas ut, sen startar du med choken och så får du justera luft och blandning tills den ger med sig.
Är den helt stelfrusen så ta in den så den värms upp, därefter kan du starta den och fixa med luft/blandning
Jag brukar även ta ut stiftet och kicka några gånger, sen sätta tillbaka stiftet. Oklart vad som sker men det brukar hjälpa att få igång den.
Kör försiktigt också såhär års!